PHYSICS (STUDIES IN ENGLISH)

poziom studiów

Filtrowanie
Status uczelni
Typ uczelni
Więcej filtrów
Czas trwania
Uniwersytet Warszawski

Physics (studies in english) stopień: (II), czas trwania: 2 lata
forma: stacjonarne

PHYSICS (STUDIES IN ENGLISH) studia-kierunek studiów

Studia na kierunku Physics (studies in English) to studia magisterskie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 2 lata (studia II stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (magistra).

Studia na kierunku physics (studies in english)
Rok akademicki 2024/2025
Forma studiów stacjonarne
Poziom studiów studia II stopnia
Czas trwania 2 lata (studia II stopnia)

Terminy rekrutacji

Rekrutacja na uczelnie, które prowadzą studia na kierunku physics (studies in english) rozpocznie się 6 czerwca 2024 r. i potrwa do 10 lipca 2024 r. | physics (studies in english) - terminy rekrutacji >

Uczelnie

Studia na kierunku physics (studies in english) możesz podjąć na 1 uczelni publicznej w trybie stacjonarnym (dziennym) | physics (studies in english) - uczelnie >

Specjalności

Współczesne studia physics (studies in English) charakteryzują się tym, że bardzo często studenci tego kierunku otrzymują wybór specjalności i ścieżek kształcenia.

Popularne specjalności na kierunku physics (studies in English): computer modeling of physical phenomena, geophysics, optics, physics of condensed matter and semiconductor nanostructures.

JAKIE PRZEDMIOTY ZDAWAĆ NA MATURZE?

Jako że physics to studia drugiego stopnia będziesz musiał przedstawić dyplom ukończenia studiów wyższych. Ponadto wszyscy kandydaci muszą znać język angielski na poziomie zaawansowany.

PHYSICS (STUDIES IN ENGLISH) - zasady rekrutacji

WIEDZA, JAKA ZDOBĘDZIESZ PODCZAS STUDIÓW NA KIERUNKU PHYSICS:

Czego nauczysz się na kierunku physics?

W trakcie studiów zdobędziesz wiedzę z zakresu kilku dziedzin, składających się na niezwykle bogatą dziedzinę wiedzy, jaką jest fizyka. Jako student będziesz uczestniczył w licznych,. rozwijających zajęciach teoretycznych i warsztatach praktycznych, dzięki którym rozwiniesz swoją wiedzę i zyskasz nowe umiejętności i kwalifikacje.

Podczas kursu będziesz musiał także dokonać wyboru specjalizacji, która będzie najlepiej dopasowana do twoich potrzeb i planów zawodowych. Jeżeli zdecydujesz się się na fizykę materii skondensowanej i nanostruktur półprzewodnikowych przejdziesz szkolenie z zakresu badań eksperymentalnych i zdobędziesz wiedzę na temat struktur kwantowych materii.

Specjalność fizyka teoretyczna, przede wszystkim skupia się na przygotowaniu studentów do prowadzenia działalności naukowej i przekazywania swojej wiedzy innym. Wybierając geofizykę dowiesz się więcej na temat fizykii atmosfery, ziemskiej i planetarnej i poznasz fizyczne podstawy pogody i klimatu.

Pozostałe, równie ciekawe ścieżki naukowe to optyka oraz komputerowe modelowanie zjawisk fizycznych. Dzięki tak bogatej ofercie kształcenia, będziesz mógł rozwijać swoje pasje oraz zyskasz szansę na przyszłościową pracę, zarówno w kraju jak na arenie międzynarodowej.

Absolwent powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie takim jak:

• wiedza fizyczna
  • wiedza matematyczna
  • wiedza z zakresu fizyki atmosfery
  • wiedza z zakresu fizyki atomowej i molekularnej
  • wiedza z zakresu fotoniki i optyki
  • znajomość języka angielskiego w stopniu zaawansowanym
  • znajomość specjalistycznej terminologii

JAK WYGLĄDAJĄ STUDIA NA KIERUNKU PHYSICS (STUDIES IN ENGLISH)

1. Tryb i typ studiów

Studia na kierunku Physics (studies in English) możemy podzielić na:

1. Poziom:

2. Forma:

2. Dla kogo ten kierunek

Fizyka to nauka przyrodnicza, która zajmuje się badaniem oddziaływań pomiędzy materią, a energią oraz badaniem ich właściwości i zachodzących w nich przemian.

Oczywiście jest to jedynie ogólna definicja, a dyscyplina ta jest na tyle złożona i skomplikowana, że dzieli się na wiele działów, które zajmują się różnymi zagadnieniami tej nauki. Obecnie fizyka znajduje zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu oraz życiu codziennym.

Dlatego też nieustannie wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów z tego obszaru. Jako odpowiedź na tego typu potrzeby i tendencje panujące na współczesnym rynku pracy powstały niezwykle rozwijające i perspektywiczne studia na kierunku physics.

Ich oferta skierowana jest do wszystkich tych, którzy chcą ugruntować swoją wiedzę fizyczną oraz zdobyć nowe umiejętności praktyczne i kwalifikacje zawodowe.

Jeżeli więc jesteś osobą o dużych zdolnościach z zakresu nauk ścisłych, a do tego doskonale znasz język angielski, to studia na kierunku physics będą dla ciebie odpowiednie.

3. Gdzie studiować Physics (studies in English)

Popularne uczelnie na których można studiować kierunek Physics (studies in English):

JAKA PRACA, CZYLI GDZIE BĘDZIESZ PRACOWAŁ PO UKOŃCZENIU STUDIÓW NA KIERUNKU PHYSICS:

Jaka praca po tym kierunku?

PO ukończeniu anglojęzycznych studiów na kierunku physics będziesz miał wszechstronne wykształcenie i gruntowną wiedzę z obszaru kilku istotnych dziedzin fizyki. W zależności od tego jaką specjalizacje zdecydujesz się ukończysz zyskasz rożne umiejętności praktyczne i kwalifikacje do podjęcia pracy w różnych zawodach.

Jako absolwent znajdziesz zatrudnienie w ośrodkach badawczo-naukowych oraz polskich i zagranicznych uczelniach wyższych. Ponadto, idealnie sprawdzisz się jako pracownik służb meteorologicznych i jednostkach zajmujących się monitorowaniem atmosfery i środowiska.

Po ukończeniu odpowiedniej ścieżki będziesz mógł związać swoją przyszłość z instytucjami finansowymi, bankami czy firmami ubezpieczeniowymi. Doskonała znajomość ogólnego i specjalistycznego języka obcego otworzy Ci drzwi do międzynarodowej kariery.

Absolwent kierunku Physics (studies in English) znajdzie zatrudnienie jako/w takich miejscach jak:
  • laboratoria badawcze
  • firmy ubezpieczeniowe
  • ośrodki naukowo-badawcze