Genetyka i biologia eksperymentalna - Wrocław

Studia we Wrocławiu

genetyka i biologia eksperymentalna

Odkryj kierunek genetyka i biologia eksperymentalna we Wrocławiu i sprawdź gdzie możesz studiować

Dodaj do ulubionych

Genetyka i biologia eksperymentalna studia Wrocław 2021 | woj. dolnośląskie

Studia na kierunku genetyka i biologia eksperymentalna to studia licencjackie lub magisterskie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 3 lata (studia I stopnia) lub 2 lata (studia II stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (licencjata lub magistra).

Studia możesz podjąć w trybie stacjonarnym

Studia gwarantują zdobycie niezbędnych umiejętności, które będą przydatne w przyszłej pracy zawodowej.

czytaj dalej wszystko o Genetyka i biologia eksperymentalna - Wrocław

Zobacz, na jakich uczelniach w mieście Wrocławiu jest kierunek genetyka i biologia eksperymentalna

Uniwersytet Wrocławski

Jednostka prowadząca

Genetyka i biologia eksperymentalna stopień: (I)  (II), czas trwania: 3 lata • 2 lata
tryb: stacjonarne

Jakie wymagania podczas rekrutacji na kierunek genetyka i biologia eksperymentalna?

Studia we Wrocławiu na kierunku genetyka i biologia eksperymentalna cieszą się dużą popularnością wśród maturzystów i studentów. Jeśli chcesz prawidłowo przejść przez proces rekrutacji, warto odpowiednio wcześnie zapoznać się z wymogami ustalanymi indywidualnie przez poszczególne uczelnie, które mają w ofercie tego typu studia biologiczne.

Prócz przedmiotów obowiązkowych, warto zdawać także te kierunkowe najlepiej na poziomie rozszerzonym. Pamiętaj, że wymagania kwalifikacyjne się zmieniają w zależności od poziomu i trybu kształcenia.

Genetyka i biologia eksperymentalna w mieście Wrocławiu - zasady rekrutacji

• Czas trwania na uczelniach

Poziom i tryb studiów

Sprawdź w jakim trybie możesz studiować na poszczególnych uczelniach:

GENETYKA I BIOLOGIA EKSPERYMENTALNA WROCŁAW STUDIA STACJONARNE

JAK WYGLĄDAJĄ STUDIA NA KIERUNKU GENETYKA I BIOLOGIA EKSPERYMENTALNA WE WROCŁAWIU?

Genetyka i biologia eksperymentalna to idealna propozycja dla tych, którzy chcą poznawać mechanizmy rządzące tym, co dzieje się w komórkach.

Interdyscyplinarnie konstruowany kierunek ułatwi Ci dostęp do wiedzy, która obejmuje znaczenie genów w przypadku rozwoju i funkcjonowania organizmów, tworzenie organizmów transgenicznych, jak również kwestię mutacji oraz choroby genetyczne.

Poszczególne zajęcia odbywają się w przystosowanych do tego laboratoriach, co oznacza, że studenci już w trakcie kształcenia uczą się posługiwać specjalistyczną aparaturą, a także poznają nowoczesne techniki inżynierii genetycznej, histologii, cytologii, fizjologii. Teoretyczne kształcenie możesz zweryfikować w trakcie praktyk zawodowych.

Typ i tryb studiów:

Studia na kierunku Genetyka i biologia eksperymentalna możemy podzielić na:

1. Typ

• Studia I stopnia (licencjackie)
  • Studia II stopnia (magisterskie)

2. Tryb:

• studia stacjonarne

Studia na kierunku genetyka i biologia eksperymentalna we Wrocławiu realizowane są w ramach dwóch komplementarnych cykli kształcenia. Pierwszy stopień to studia licencjackie, które trwają trzy lata, czyli sześć semestrów. Studia drugiego stopnia możesz ukończyć po dwóch latach (cztery semestry). Studia magisterskie uzupełniają wiedzę zdobywaną na studiach pierwszego stopnia.

Uczelnie we Wrocławiu umożliwiają kształcenie w zakresie genetyki i biologii eksperymentalnej przede wszystkim w trybie stacjonarnym. Studia dzienne odbywają się od poniedziałku do piątku i wypełnione są zajęciami obowiązkowymi i dodatkowymi.

Studia stacjonarne na uczelniach publicznych są bezpłatne.

Zdobywana wiedza i umiejętności

Genetyka i biologia eksperymentalna we Wrocławiu to nowoczesna propozycja kształcenia, która umożliwi Ci zdobycie rzetelnego wykształcenia odnoszącego się do biologii na poziomie komórkowym i molekularnym.

W realizowanym programie studiów znajdziesz tak ważne przedmioty, jak chociażby: techniki badawcze w biologii eksperymentalnej, podstawy przedsiębiorczości, regulacja ekspresji genów i wiele innych.

Studenci mają okazję obsługiwać specjalistyczną aparaturę, a także zapoznają się z nowoczesnymi technikami inżynierii genetycznej, histologii, cytologii, fizjologii. Nauczysz się także wykorzystywać dane związane z genetyką molekularną wykorzystywaną w biologii, biochemii oraz w badaniach filogenetycznych i środowiskowych.

ILE TRWAJĄ STUDIA NA KIERUNKU GENETYKA I BIOLOGIA EKSPERYMENTALNA WE WROCŁAWIU?

Studia na kierunku Genetyka i biologia eksperymentalna trwają 3 lata (studia I stopnia) lub 2 lata (studia II stopnia).

JAKA PRACA PO STUDIACH NA KIERUNKU GENETYKA I BIOLOGIA EKSPERYMENTALNA WE WROCŁAWIU?

Absolwenci genetyki i biologii eksperymentalnej we Wrocławiu są doskonale przygotowani do podjęcia pracy zarówno w różnego rodzaju laboratoriach, jak i w jednostkach naukowych.

Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku genetyka i biologia eksperymentalna:

• laboratoria przemysłu farmaceutycznego i spożywczego
  • jednostki analityczne działające w zakresie ochrony środowiska czy hodowli roślin i zwierząt
  • jednostki naukowo-badawcze

Możesz rozpocząć karierę w policyjnym laboratorium kryminalistycznym, które wykorzystuje metody biologii molekularnej oraz metody analiz cytologicznych i histologicznych. Absolwenci stawiają również na pracę naukową w jednostkach naukowo-badawczych, które wykorzystują techniki genetyki i biologii eksperymentalnej. Automatycznie są przygotowywani do podjęcia dalszego kształcenia w ramach drugiego stopnia lub w Szkole Doktorskiej, a także na studiach podyplomowych.

Kierunki biologiczne i przyrodnicze w mieście Wrocławiu