Nowe media, reklama, kultura współczesna

Nowe media, reklama, kultura współczesna

Nowe media, reklama, kultura współczesna studia - kierunek studiów

Diagnozowanie i nazywanie zjawisk kultury współczesnej, które „dzieją się” i powstają niemalże na naszych oczach, to wyjątkowo trudne zadanie. Refleksja na ich temat, a co za tym idzie – także trafne obudowanie ich definicjami, wpisanie ich w tendencje, prądy czy kierunki artystyczne – przychodzi z czasem. Wtedy właśnie możemy obejrzeć się przez ramię i zobaczyć w szerszej perspektywie to, co widziane z bliska było tylko fragmentem, niewiele mówiącym nam o rzeczywistości. Warto uświadomić sobie jaki potencjał tkwi w dynamicznych zmianach, których jesteśmy świadkami. Możemy nie tylko korzystać z nowoczesnych narzędzi oferowanych przez nowe media, coraz skuteczniej i mądrzej reklamować swoje produkty czy lepiej rozumieć rzeczywistość dzięki diagnozom, które formułuje sztuka współczesna – wychodzimy raczej z roli biernych użytkowników, przykładamy rękę do zmian na płaszczyznach, które nas dotyczą, opisujemy i oceniamy tworząc nowoczesny świat, który już zawsze będzie nosił ślad naszej twórczej interwencji.

Dla osób, które chciałyby zrozumieć współczesność – przyłapać ją na gorącym uczynku i prześwietlić, dowiadując się dzięki temu czegoś o sobie i świecie, są zainteresowane językiem mediów, nowoczesnym dziennikarstwem i marketingiem oraz mają ambicje, by samodzielnie kreować narzędzia i rozwiązania wykorzystywane przez te branże, w polu ich zainteresowań znajduje się sztuka współczesna i widzą w niej coś więcej, niż fanaberię nierozumianego przez nikogo twórcy, powstały studia na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna.

Jaką wiedzę zdobędziesz w toku studiów i jakimi umiejętnościami będziesz mógł się pochwalić jako absolwent tego kierunku? Z pewnością nie utkniesz z nosem w książkach – studia na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna pozwolą Ci złapać równowagę między przyswajaniem wiedzy teoretycznej a zdobywaniem i kształtowaniem umiejętności praktycznych. Zapoznasz się więc z katalogiem najważniejszych zjawisk współczesnej kultury, poznasz jej przedstawicieli i dzieła (z dziedziny sztuk wizualnych, filmu, teatru, literatury), które miały wpływ na kształtowanie się szkół i kierunków artystycznych. Przyjrzysz się jak XXI wiek wpłynął na sposoby komunikacji międzyludzkiej i jakich narzędzi używamy, by ją podtrzymywać. Zrozumiesz relacje między różnorodnymi zjawiskami społecznymi a sposobami przekazywania informacji przez Nowe Media, dowiesz się jak powinna wyglądać nowoczesna, świadoma, zaangażowana społecznie reklama i jak stworzyć przekaz marketingowy, który wszyscy zapamiętają ze względu na przekazywaną przez niego opowieść. Nauczysz się analizować i interpretować dzieła literackie, filmowe i teatralne, opanujesz podstawy projektowania graficznego i zdobędziesz solidny warsztat dziennikarski.

Jakie perspektywy zawodowe otworzą się przed Tobą, kiedy ukończysz studia na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna? Będziesz znakomitym kandydatem na kreatywne stanowiska w agencjach reklamowych i marketingowych, gdzie skorzystasz ze swojej orientacji w nowoczesnych metodach i narzędziach promocji. Z powodzeniem sprawdzisz się w roli dziennikarza prasowego, radiowego lub telewizyjnego a wiedza o kulturze współczesnej dostarczy Ci tematów, na których będziesz mógł ćwiczyć swój styl. Będziesz mógł pomyśleć o karierze specjalisty ds. promocji i public relations, zająć się organizowaniem imprez kulturalnych i rozrywkowych rozwijając swoje kompetencje menadżerskie lub pójść w stronę branży wydawniczej i pracować jako redaktor. Twoje kompetencje otworzą przed Tobą także drzwi instytucji kulturalnych, takich jak muzea, domy kultury, galerie sztuki czy teatry.

Jakie przedmioty zdawać na maturze?

Przy rekrutacji na nowe media, reklamę i kulturę współczesną na większości uczelni brane są pod uwagę następujące przedmioty: warunkiem przyjęcia est dostarczenie kompletu dokumentów oraz uiszczenie opłaty rekrutacyjnej. 

szczegółowe wymagania na uczelniach

GDZIE STUDIOWAĆ KIERUNEK NOWE MEDIA, REKLAMA, KULTURA WSPÓŁCZESNA

Województwo
Miejscowość
Typ studiów
Tryb studiów

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

grupa kierunku
typ studiów
tryb studiów

Wyszukiwarka kierunków podyplomowych: znaleziono ×

grupa kierunku

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

Zobacz inne kierunki Dziennikarstwo i informacja

Typ studiów
Województwo
SORTOWANIE:

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując nowe media, reklamę i kulturę współczesną?

Absolwent powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie:

  • zjawisk, przedstawicieli i kierunków wyznaczających ramy kultury i sztuki współczesnej, z dziedziny sztuk wizualnych, teatru, filmu, literatury etc.
  • współczesnej kultury popularnej i audiowizualnej
  • sposobów i narzędzi współczesnej komunikacji
  • sposobów i narzędzi wykorzystywanych przez Nowe Media oraz ich wpływu na relacje społeczne
  • nowoczesnych metod projektowania reklam i kampanii marketingowych (storytelling, reklamy zaangażowane społecznie)
  • analizy i interpretacji dzieła literackiego, filmowego i teatralnego
  • podstaw projektowania graficznego
  • warsztatu dziennikarza
  • tworzenia, redagowania i interpretowania tekstów dziennikarskich, marketingowych i krytycznych
  • public relations i badania opinii publicznej
  • narzędzi i sposobów komunikowania stosowanych w social mediach i mediach interaktywnych

Jaka praca, czzyli gdzie będziesz pracował po kierunku nowe media, reklama i kultura współczesna?

Absolwent kierunku nowe media, reklama i kultura współczesna znajdzie zatrudnienie w/jako:

  • pracownik agencji reklamowych i marketingowych
  • dziennikarz prasowy, radiowy lub telewizyjny
  • specjalista ds. promocji i public relations
  • organizator imprez kulturalnych i rozrywkowych
  • redaktor wydawniczy
  • animator kultury
  • pracownik instytucji kultury, takich jak muzea, domy kultury, teatry lub galerie sztuki
  • rzecznik prasowy

W JAKICH FIRMACH MOŻESZ PRACOWAĆ PO KIERUNKU NOWE MEDIA, REKLAMA, KULTURA WSPÓŁCZESNA

MIASTA, KTÓRE OFERUJĄ STUDIA NA KIERUNKU NOWE MEDIA, REKLAMA, KULTURA WSPÓŁCZESNA

Komentarze (0)