Nowe media, reklama, kultura współczesna

Nowe media, reklama, kultura współczesna

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

grupa kierunku
poziom studiów
forma studiów

Wyszukiwarka kierunków podyplomowych: znaleziono ×

grupa kierunku

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

Filtrowanie
Województwo
    Miejscowość
      Status uczelni
      Typ uczelni
        Więcej filtrów
        Poziom studiów
          Forma studiów
            Czas trwania

              Nie znaleziono uczelni spełniających kryteria wyszukiwania

              Nowe media, reklama, kultura współczesna studia - kierunek studiów

              Studia na kierunku Nowe media, reklama, kultura współczesna to studia licencjackie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 3 lata (studia I stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (licencjata).

              Jakie przedmioty zdawać na maturze?

              *Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.

               

              Nowe media, reklama, kultura współczesna - zasady rekrutacji

              • Terminy rekrutacji

              • Czas trwania

              • Przedmioty maturalne

              • Limity

              • Progi

              Dalsza część artykułu pod reklamą

              Wiedza, którą zdobędziesz, studiując nowe media, reklamę i kulturę współczesną?

              Program studiów i przedmioty

              Przykładowe przedmioty w programie studiów na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna: współczesna kultura popularna i audiowizualna, analiza dzieła filmowego i teatralnego, nowe media, social media i media interaktywne, projektowanie graficzne, warsztaty medialno-reklamowe.

              Jaką wiedzę zdobędziesz w toku studiów i jakimi umiejętnościami będziesz mógł się pochwalić jako absolwent tego kierunku? Z pewnością nie utkniesz z nosem w książkach – studia na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna pozwolą Ci złapać równowagę między przyswajaniem wiedzy teoretycznej a zdobywaniem i kształtowaniem umiejętności praktycznych.

              Zapoznasz się więc z katalogiem najważniejszych zjawisk współczesnej kultury, poznasz jej przedstawicieli i dzieła (z dziedziny sztuk wizualnych, filmu, teatru, literatury), które miały wpływ na kształtowanie się szkół i kierunków artystycznych.

              Przyjrzysz się jak XXI wiek wpłynął na sposoby komunikacji międzyludzkiej i jakich narzędzi używamy, by ją podtrzymywać.  Zrozumiesz relacje między różnorodnymi zjawiskami społecznymi a sposobami przekazywania informacji przez Nowe Media.

              Dowiesz się jak powinna wyglądać nowoczesna, świadoma, zaangażowana społecznie reklama i jak stworzyć przekaz marketingowy, który wszyscy zapamiętają ze względu na przekazywaną przez niego opowieść.  Nauczysz się analizować i interpretować dzieła literackie, filmowe i teatralne, opanujesz podstawy projektowania graficznego i zdobędziesz solidny warsztat dziennikarski.

               

              Absolwent powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie:

              • zjawisk, przedstawicieli i kierunków wyznaczających ramy kultury i sztuki współczesnej, z dziedziny sztuk wizualnych, teatru, filmu, literatury etc.
              • współczesnej kultury popularnej i audiowizualnej
              • sposobów i narzędzi współczesnej komunikacji
              • sposobów i narzędzi wykorzystywanych przez Nowe Media oraz ich wpływu na relacje społeczne
              • nowoczesnych metod projektowania reklam i kampanii marketingowych (storytelling, reklamy zaangażowane społecznie)
              • analizy i interpretacji dzieła literackiego, filmowego i teatralnego
              • podstaw projektowania graficznego
              • warsztatu dziennikarza
              • tworzenia, redagowania i interpretowania tekstów dziennikarskich, marketingowych i krytycznych
              • public relations i badania opinii publicznej
              • narzędzi i sposobów komunikowania stosowanych w social mediach i mediach interaktywnych

              Dalsza część artykułu pod reklamą

              Jak wyglądają studia na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna?

              Diagnozowanie i nazywanie zjawisk kultury współczesnej, które „dzieją się” i powstają niemalże na naszych oczach, to wyjątkowo trudne zadanie. Refleksja na ich temat, a co za tym idzie – także trafne obudowanie ich definicjami, wpisanie ich w tendencje, prądy czy kierunki artystyczne – przychodzi z czasem.

              Wtedy właśnie możemy obejrzeć się przez ramię i zobaczyć w szerszej perspektywie to, co widziane z bliska było tylko fragmentem, niewiele mówiącym nam o rzeczywistości. Warto uświadomić sobie jaki potencjał tkwi w dynamicznych zmianach, których jesteśmy świadkami.

              Możemy nie tylko korzystać z nowoczesnych narzędzi oferowanych przez nowe media, coraz skuteczniej i mądrzej reklamować swoje produkty czy lepiej rozumieć rzeczywistość dzięki diagnozom, które formułuje sztuka współczesna – wychodzimy raczej z roli biernych użytkowników, przykładamy rękę do zmian na płaszczyznach, które nas dotyczą, opisujemy i oceniamy tworząc nowoczesny świat, który już zawsze będzie nosił ślad naszej twórczej interwencji.

               

              1. Typ i tryb studiów

              Program kształcenie na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna będzie oscylował głownie wokół nauk humanistycznych.

              Osoby, które chcą rozwijać się w tym kierunku i aplikują na powyższe studia będą mogli wybrać pomiędzy trybem stacjonarnym, a niestacjonarnym. W przypadku studiów stacjonarnych zajęcia odbywają się codziennie w godzinach ustalonych przez władze konkretnej uczelni. Jeżeli natomiast zależy Ci na większej swobodzie, to wybierz studia niestacjonarne, które realizują tryb zajęć weekendowych.

               

              Studia na kierunku Nowe media, reklama, kultura współczesna możemy podzielić na:

              1. Poziom:

               

              2. Forma:

               

              Studia stacjonarne tzw. dzienne realizowane są bezpłatnie (w uczelniach publicznych), a program kształcenia realizowany jest od poniedziałku do piątku w siedzibie uczelni.

              Studia niestacjonarne w trybie zaocznym odbywają się zazwyczaj w weekendy od piątku/soboty do niedzieli, z kolei studia niestacjonarne w trybie wieczorowym (one czasami tylko z nazwy są wieczorowe, ale w praktyce zajęcia odbywają się przez cały dzień) realizowane są od poniedziałku do piątku.

              Zanim wybierzesz jednak studia niestacjonarne, pamiętaj, że wiążą się one z uiszczaniem opłat za czesne, oraz przed rekrutacją sprawdź w jakiej formie realizowane są studia zaocznej czy wieczorowej.

               

              2. Program studiów i przedmioty

              Ze względu na interdyscyplinarny program nauczania na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna, zdobędziesz wszechstronną wiedzę na temat dziennikarstwa, nauk społecznych i kulturoznawczych, marketingu, zarządzania czy reklamy. W planie zajęć znajdą się między innymi następujące przedmioty:

              • Nowe media, social media i media interaktywne
              • Współczesna kultura popularna i audiowizualna
              • Analiza dzieła filmowego i teatralnego

               

              3. Nabywane umiejętności

              Jako student powyższego kierunku, rozwiniesz wiele cennych umiejętności z zakresu różnorodnych dyscyplin naukowych. W ramach licznych warsztatów nauczysz się tworzenia wybranych form dziennikarskich.

              Studenci poznają także nowoczesne metody i narzędzia stosowane na co dzień w branży reklamowej i marketingowej. Ważnym elementem kształcenia będzie także rozwijanie kompetencji z obszaru zarządzania, co z powodzeniem wykorzystasz w swojej przyszłej pracy zawodowej.

               

              4. Dla kogo ten kierunek

              Dla osób, które chciałyby zrozumieć współczesność – przyłapać ją na gorącym uczynku i prześwietlić, dowiadując się dzięki temu czegoś o sobie i świecie, są zainteresowane językiem mediów, nowoczesnym dziennikarstwem i marketingiem oraz mają ambicje, by samodzielnie kreować narzędzia i rozwiązania wykorzystywane przez te branże, w polu ich zainteresowań znajduje się sztuka współczesna i widzą w niej coś więcej, niż fanaberię nierozumianego przez nikogo twórcy, powstały studia na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna.

              Dalsza część artykułu pod reklamą

              Ile trwają studia i jaki tytuł uzyskasz?

              Studia na kierunku Nowe media, reklama, kultura współczesna trwają 3 lata (studia I stopnia).

              Studia na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna można realizować tylko na pierwszym stopniu kształcenia. Jeżeli zdecydujesz się na tę opcję, na naukę poświęcisz trzy lata, czyli sześć semestrów. Po upływie tego czasu otrzymasz tytuł licencjata.

              Dalsza część artykułu pod reklamą

              Jaka praca, czzyli gdzie będziesz pracował po kierunku nowe media, reklama i kultura współczesna?

              Praca po studiach

              Jakie perspektywy zawodowe otworzą się przed Tobą, kiedy ukończysz studia na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna? Będziesz znakomitym kandydatem na kreatywne stanowiska w agencjach reklamowych i marketingowych, gdzie skorzystasz ze swojej orientacji w nowoczesnych metodach i narzędziach promocji.

              Z powodzeniem sprawdzisz się w roli dziennikarza prasowego, radiowego lub telewizyjnego a wiedza o kulturze współczesnej dostarczy Ci tematów, na których będziesz mógł ćwiczyć swój styl.

              Będziesz mógł pomyśleć o karierze specjalisty ds. promocji i public relations, zająć się organizowaniem imprez kulturalnych i rozrywkowych rozwijając swoje kompetencje menadżerskie lub pójść w stronę branży wydawniczej i pracować jako redaktor.

              Twoje kompetencje otworzą przed Tobą także drzwi instytucji kulturalnych, takich jak muzea, domy kultury, galerie sztuki czy teatry.

               

              Absolwent kierunku nowe media, reklama i kultura współczesna znajdzie zatrudnienie w/jako:

              • pracownik agencji reklamowych i marketingowych 
              • animator kultury
              • dziennikarz prasowy, radiowy lub telewizyjny
              • specjalista ds. promocji i public relations
              • organizator imprez kulturalnych i rozrywkowych
              • redaktor wydawniczy
              • pracownik instytucji kultury, takich jak muzea, domy kultury, teatry lub galerie sztuki
              • rzecznik prasowy

              Dalsza część artykułu pod reklamą

              Zobacz inne kierunki dziennikarstwo i informacja

              Filtrowanie
              Województwo
                Poziom studiów

                Dalsza część artykułu pod reklamą

                Zobacz inne kierunki dziennikarstwo i informacja - podyplomowe

                Filtrowanie
                Województwo
                  Poziom studiów

                  Dalsza część artykułu pod reklamą

                  W jakich firmach możesz pracować po kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna

                  Dalsza część artykułu pod reklamą

                  Miasta, które oferują studia na kierunku Nowe media, reklama, kultura współczesna

                  Dalsza część artykułu pod reklamą

                  Teraz najważniejsze

                  kalkulator maturalny

                  matura 2025

                  arkusze maturalne

                  wyniki matur 2024

                  rekrutacja na studia

                  studia

                  kierunki studiów

                  studia podyplomowe

                   

                  Ciekawe

                   


                  gdzie studiować

                   

                   

                  Nadchodzące wydarzenia

                  Komentarze (0)