Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Studia na kierunku Nowe media, reklama, kultura współczesna to studia licencjackie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 3 lata (studia I stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (licencjata).
*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.
Terminy rekrutacji
Czas trwania
Przedmioty maturalne
Limity
Progi
Dalsza część artykułu pod reklamą
Program studiów i przedmioty
Przykładowe przedmioty w programie studiów na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna: współczesna kultura popularna i audiowizualna, analiza dzieła filmowego i teatralnego, nowe media, social media i media interaktywne, projektowanie graficzne, warsztaty medialno-reklamowe.
Jaką wiedzę zdobędziesz w toku studiów i jakimi umiejętnościami będziesz mógł się pochwalić jako absolwent tego kierunku? Z pewnością nie utkniesz z nosem w książkach – studia na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna pozwolą Ci złapać równowagę między przyswajaniem wiedzy teoretycznej a zdobywaniem i kształtowaniem umiejętności praktycznych.
Zapoznasz się więc z katalogiem najważniejszych zjawisk współczesnej kultury, poznasz jej przedstawicieli i dzieła (z dziedziny sztuk wizualnych, filmu, teatru, literatury), które miały wpływ na kształtowanie się szkół i kierunków artystycznych.
Przyjrzysz się jak XXI wiek wpłynął na sposoby komunikacji międzyludzkiej i jakich narzędzi używamy, by ją podtrzymywać. Zrozumiesz relacje między różnorodnymi zjawiskami społecznymi a sposobami przekazywania informacji przez Nowe Media.
Dowiesz się jak powinna wyglądać nowoczesna, świadoma, zaangażowana społecznie reklama i jak stworzyć przekaz marketingowy, który wszyscy zapamiętają ze względu na przekazywaną przez niego opowieść. Nauczysz się analizować i interpretować dzieła literackie, filmowe i teatralne, opanujesz podstawy projektowania graficznego i zdobędziesz solidny warsztat dziennikarski.
Absolwent powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie:
Dalsza część artykułu pod reklamą
Diagnozowanie i nazywanie zjawisk kultury współczesnej, które „dzieją się” i powstają niemalże na naszych oczach, to wyjątkowo trudne zadanie. Refleksja na ich temat, a co za tym idzie – także trafne obudowanie ich definicjami, wpisanie ich w tendencje, prądy czy kierunki artystyczne – przychodzi z czasem.
Wtedy właśnie możemy obejrzeć się przez ramię i zobaczyć w szerszej perspektywie to, co widziane z bliska było tylko fragmentem, niewiele mówiącym nam o rzeczywistości. Warto uświadomić sobie jaki potencjał tkwi w dynamicznych zmianach, których jesteśmy świadkami.
Możemy nie tylko korzystać z nowoczesnych narzędzi oferowanych przez nowe media, coraz skuteczniej i mądrzej reklamować swoje produkty czy lepiej rozumieć rzeczywistość dzięki diagnozom, które formułuje sztuka współczesna – wychodzimy raczej z roli biernych użytkowników, przykładamy rękę do zmian na płaszczyznach, które nas dotyczą, opisujemy i oceniamy tworząc nowoczesny świat, który już zawsze będzie nosił ślad naszej twórczej interwencji.
Program kształcenie na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna będzie oscylował głownie wokół nauk humanistycznych.
Osoby, które chcą rozwijać się w tym kierunku i aplikują na powyższe studia będą mogli wybrać pomiędzy trybem stacjonarnym, a niestacjonarnym. W przypadku studiów stacjonarnych zajęcia odbywają się codziennie w godzinach ustalonych przez władze konkretnej uczelni. Jeżeli natomiast zależy Ci na większej swobodzie, to wybierz studia niestacjonarne, które realizują tryb zajęć weekendowych.
Studia na kierunku Nowe media, reklama, kultura współczesna możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
Studia stacjonarne tzw. dzienne realizowane są bezpłatnie (w uczelniach publicznych), a program kształcenia realizowany jest od poniedziałku do piątku w siedzibie uczelni.
Studia niestacjonarne w trybie zaocznym odbywają się zazwyczaj w weekendy od piątku/soboty do niedzieli, z kolei studia niestacjonarne w trybie wieczorowym (one czasami tylko z nazwy są wieczorowe, ale w praktyce zajęcia odbywają się przez cały dzień) realizowane są od poniedziałku do piątku.
Zanim wybierzesz jednak studia niestacjonarne, pamiętaj, że wiążą się one z uiszczaniem opłat za czesne, oraz przed rekrutacją sprawdź w jakiej formie realizowane są studia zaocznej czy wieczorowej.
Ze względu na interdyscyplinarny program nauczania na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna, zdobędziesz wszechstronną wiedzę na temat dziennikarstwa, nauk społecznych i kulturoznawczych, marketingu, zarządzania czy reklamy. W planie zajęć znajdą się między innymi następujące przedmioty:
Jako student powyższego kierunku, rozwiniesz wiele cennych umiejętności z zakresu różnorodnych dyscyplin naukowych. W ramach licznych warsztatów nauczysz się tworzenia wybranych form dziennikarskich.
Studenci poznają także nowoczesne metody i narzędzia stosowane na co dzień w branży reklamowej i marketingowej. Ważnym elementem kształcenia będzie także rozwijanie kompetencji z obszaru zarządzania, co z powodzeniem wykorzystasz w swojej przyszłej pracy zawodowej.
Dla osób, które chciałyby zrozumieć współczesność – przyłapać ją na gorącym uczynku i prześwietlić, dowiadując się dzięki temu czegoś o sobie i świecie, są zainteresowane językiem mediów, nowoczesnym dziennikarstwem i marketingiem oraz mają ambicje, by samodzielnie kreować narzędzia i rozwiązania wykorzystywane przez te branże, w polu ich zainteresowań znajduje się sztuka współczesna i widzą w niej coś więcej, niż fanaberię nierozumianego przez nikogo twórcy, powstały studia na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna.
Dalsza część artykułu pod reklamą
Studia na kierunku Nowe media, reklama, kultura współczesna trwają 3 lata (studia I stopnia).
Studia na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna można realizować tylko na pierwszym stopniu kształcenia. Jeżeli zdecydujesz się na tę opcję, na naukę poświęcisz trzy lata, czyli sześć semestrów. Po upływie tego czasu otrzymasz tytuł licencjata.
Dalsza część artykułu pod reklamą
Praca po studiach
Jakie perspektywy zawodowe otworzą się przed Tobą, kiedy ukończysz studia na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna? Będziesz znakomitym kandydatem na kreatywne stanowiska w agencjach reklamowych i marketingowych, gdzie skorzystasz ze swojej orientacji w nowoczesnych metodach i narzędziach promocji.
Z powodzeniem sprawdzisz się w roli dziennikarza prasowego, radiowego lub telewizyjnego a wiedza o kulturze współczesnej dostarczy Ci tematów, na których będziesz mógł ćwiczyć swój styl.
Będziesz mógł pomyśleć o karierze specjalisty ds. promocji i public relations, zająć się organizowaniem imprez kulturalnych i rozrywkowych rozwijając swoje kompetencje menadżerskie lub pójść w stronę branży wydawniczej i pracować jako redaktor.
Twoje kompetencje otworzą przed Tobą także drzwi instytucji kulturalnych, takich jak muzea, domy kultury, galerie sztuki czy teatry.
Absolwent kierunku nowe media, reklama i kultura współczesna znajdzie zatrudnienie w/jako:
Dalsza część artykułu pod reklamą
Dalsza część artykułu pod reklamą
Dalsza część artykułu pod reklamą
Dalsza część artykułu pod reklamą
Miasta, które oferują studia na kierunku Nowe media, reklama, kultura współczesna
Dalsza część artykułu pod reklamą
Teraz najważniejsze |
Ciekawe
|
|
gdzie studiować |
|
|
Nadchodzące wydarzenia