Nowe media, reklama, kultura współczesna

Nowe media, reklama, kultura współczesna

Dodaj do ulubionych

Nowe media, reklama, kultura współczesna studia - kierunek studiów

Studia na kierunku Nowe media, reklama, kultura współczesna to studia licencjackie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 3 lata (studia I stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (licencjata).

Studia możesz podjąć w trybie stacjonarnym (dziennym) lub niestacjonarnym (zaocznym, wieczorowym).

Jakie przedmioty zdawać na maturze?

*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.

 

szczegółowe wymagania na uczelniach

GDZIE STUDIOWAĆ KIERUNEK NOWE MEDIA, REKLAMA, KULTURA WSPÓŁCZESNA

Województwo
Miejscowość
Typ studiów
Tryb studiów

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

grupa kierunku
typ studiów
tryb studiów

Wyszukiwarka kierunków podyplomowych: znaleziono ×

grupa kierunku

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Grodka w Sanoku

Jednostka prowadząca

Nowe media, reklama, kultura współczesna stopień: (I)
tryb: niestacjonarne, stacjonarne

Specjalności / ścieżki kształcenia na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna

Tryb studiów
Typ studiów
Miasto
Województwo
SORTOWANIE:

Nic nie znaleziono

Zobacz inne kierunki Dziennikarstwo i informacja

Typ studiów
Województwo
SORTOWANIE:

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując nowe media, reklamę i kulturę współczesną?

Program studiów i przedmioty

Jaką wiedzę zdobędziesz w toku studiów i jakimi umiejętnościami będziesz mógł się pochwalić jako absolwent tego kierunku? Z pewnością nie utkniesz z nosem w książkach – studia na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna pozwolą Ci złapać równowagę między przyswajaniem wiedzy teoretycznej a zdobywaniem i kształtowaniem umiejętności praktycznych.

Zapoznasz się więc z katalogiem najważniejszych zjawisk współczesnej kultury, poznasz jej przedstawicieli i dzieła (z dziedziny sztuk wizualnych, filmu, teatru, literatury), które miały wpływ na kształtowanie się szkół i kierunków artystycznych.

Przyjrzysz się jak XXI wiek wpłynął na sposoby komunikacji międzyludzkiej i jakich narzędzi używamy, by ją podtrzymywać.  Zrozumiesz relacje między różnorodnymi zjawiskami społecznymi a sposobami przekazywania informacji przez Nowe Media.

Dowiesz się jak powinna wyglądać nowoczesna, świadoma, zaangażowana społecznie reklama i jak stworzyć przekaz marketingowy, który wszyscy zapamiętają ze względu na przekazywaną przez niego opowieść.  Nauczysz się analizować i interpretować dzieła literackie, filmowe i teatralne, opanujesz podstawy projektowania graficznego i zdobędziesz solidny warsztat dziennikarski.

 

Absolwent powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie:

  • zjawisk, przedstawicieli i kierunków wyznaczających ramy kultury i sztuki współczesnej, z dziedziny sztuk wizualnych, teatru, filmu, literatury etc.
  • współczesnej kultury popularnej i audiowizualnej
  • sposobów i narzędzi współczesnej komunikacji
  • sposobów i narzędzi wykorzystywanych przez Nowe Media oraz ich wpływu na relacje społeczne
  • nowoczesnych metod projektowania reklam i kampanii marketingowych (storytelling, reklamy zaangażowane społecznie)
  • analizy i interpretacji dzieła literackiego, filmowego i teatralnego
  • podstaw projektowania graficznego
  • warsztatu dziennikarza
  • tworzenia, redagowania i interpretowania tekstów dziennikarskich, marketingowych i krytycznych
  • public relations i badania opinii publicznej
  • narzędzi i sposobów komunikowania stosowanych w social mediach i mediach interaktywnych

Jak wyglądają studia na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna?

Diagnozowanie i nazywanie zjawisk kultury współczesnej, które „dzieją się” i powstają niemalże na naszych oczach, to wyjątkowo trudne zadanie. Refleksja na ich temat, a co za tym idzie – także trafne obudowanie ich definicjami, wpisanie ich w tendencje, prądy czy kierunki artystyczne – przychodzi z czasem.

Wtedy właśnie możemy obejrzeć się przez ramię i zobaczyć w szerszej perspektywie to, co widziane z bliska było tylko fragmentem, niewiele mówiącym nam o rzeczywistości. Warto uświadomić sobie jaki potencjał tkwi w dynamicznych zmianach, których jesteśmy świadkami.

Możemy nie tylko korzystać z nowoczesnych narzędzi oferowanych przez nowe media, coraz skuteczniej i mądrzej reklamować swoje produkty czy lepiej rozumieć rzeczywistość dzięki diagnozom, które formułuje sztuka współczesna – wychodzimy raczej z roli biernych użytkowników, przykładamy rękę do zmian na płaszczyznach, które nas dotyczą, opisujemy i oceniamy tworząc nowoczesny świat, który już zawsze będzie nosił ślad naszej twórczej interwencji.

 

1. Typ i tryb studiów

Program kształcenie na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna będzie oscylował głownie wokół nauk humanistycznych.

Osoby, które chcą rozwijać się w tym kierunku i aplikują na powyższe studia będą mogli wybrać pomiędzy trybem stacjonarnym, a niestacjonarnym. W przypadku studiów stacjonarnych zajęcia odbywają się codziennie w godzinach ustalonych przez władze konkretnej uczelni. Jeżeli natomiast zależy Ci na większej swobodzie, to wybierz studia niestacjonarne, które realizują tryb zajęć weekendowych.

 

Studia na kierunku Nowe media, reklama, kultura współczesna możemy podzielić na:

1. Typ:

  • Studia I stopnia (licencjackie)

 

2. Tryb:

  • studia stacjonarne
  • studia niestacjonarne

 

Studia stacjonarne tzw. dzienne realizowane są bezpłatnie (w uczelniach publicznych), a program kształcenia realizowany jest od poniedziałku do piątku w siedzibie uczelni.

Studia niestacjonarne w trybie zaocznym odbywają się zazwyczaj w weekendy od piątku/soboty do niedzieli, z kolei studia niestacjonarne w trybie wieczorowym (one czasami tylko z nazwy są wieczorowe, ale w praktyce zajęcia odbywają się przez cały dzień) realizowane są od poniedziałku do piątku.

Zanim wybierzesz jednak studia niestacjonarne, pamiętaj, że wiążą się one z uiszczaniem opłat za czesne, oraz przed rekrutacją sprawdź w jakiej formie realizowane są studia zaocznej czy wieczorowej.

 

2. Program studiów i przedmioty

Ze względu na interdyscyplinarny program nauczania na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna, zdobędziesz wszechstronną wiedzę na temat dziennikarstwa, nauk społecznych i kulturoznawczych, marketingu, zarządzania czy reklamy. W planie zajęć znajdą się między innymi następujące przedmioty:

  • Współczesna kultura popularna i audiowizualna
  • Analiza dzieła filmowego i teatralnego
  • Nowe media, social media i media interaktywne

 

3. Nabywane umiejętności

Jako student powyższego kierunku, rozwiniesz wiele cennych umiejętności z zakresu różnorodnych dyscyplin naukowych. W ramach licznych warsztatów nauczysz się tworzenia wybranych form dziennikarskich.

Studenci poznają także nowoczesne metody i narzędzia stosowane na co dzień w branży reklamowej i marketingowej. Ważnym elementem kształcenia będzie także rozwijanie kompetencji z obszaru zarządzania, co z powodzeniem wykorzystasz w swojej przyszłej pracy zawodowej.

 

4. Dla kogo ten kierunek

Dla osób, które chciałyby zrozumieć współczesność – przyłapać ją na gorącym uczynku i prześwietlić, dowiadując się dzięki temu czegoś o sobie i świecie, są zainteresowane językiem mediów, nowoczesnym dziennikarstwem i marketingiem oraz mają ambicje, by samodzielnie kreować narzędzia i rozwiązania wykorzystywane przez te branże, w polu ich zainteresowań znajduje się sztuka współczesna i widzą w niej coś więcej, niż fanaberię nierozumianego przez nikogo twórcy, powstały studia na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna.

 

5. Gdzie studiować kierunek Nowe media, reklama, kultura współczesna

Popularne uczelnie na których można studiować kierunek Nowe media, reklama, kultura współczesna:

 

Ile trwają studia i jaki tytuł uzyskasz?

Studia na kierunku Nowe media, reklama, kultura współczesna trwają 3 lata (studia I stopnia).

Studia na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna można realizować tylko na pierwszym stopniu kształcenia. Jeżeli zdecydujesz się na tę opcję, na naukę poświęcisz trzy lata, czyli sześć semestrów. Po upływie tego czasu otrzymasz tytuł licencjata.

Czas trwania studiów na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna na poszczególnych uczelniach

Tryb studiów
Typ studiów
Miejscowość
Województwo
SORTOWANIE:
I stopnia II stopnia jednolite
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Grodka w Sanoku Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Grodka w Sanoku stac. I stopnia:
zapytaj uczelnię
II stopnia:
-
jednolite:
-
Dowiedz się więcej
niestac. I stopnia:
zapytaj uczelnię
II stopnia:
-
jednolite:
-
Dowiedz się więcej

Szczegółowe informacje na temat czasu trwania należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"

Sprawdź jakiego typu znajdziesz studia na poszczególnych uczelniach:

NOWE MEDIA, REKLAMA, KULTURA WSPÓŁCZESNA STUDIA I STOPNIA

Jaka praca, czzyli gdzie będziesz pracował po kierunku nowe media, reklama i kultura współczesna?

Praca po studiach

Jakie perspektywy zawodowe otworzą się przed Tobą, kiedy ukończysz studia na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna? Będziesz znakomitym kandydatem na kreatywne stanowiska w agencjach reklamowych i marketingowych, gdzie skorzystasz ze swojej orientacji w nowoczesnych metodach i narzędziach promocji.

Z powodzeniem sprawdzisz się w roli dziennikarza prasowego, radiowego lub telewizyjnego a wiedza o kulturze współczesnej dostarczy Ci tematów, na których będziesz mógł ćwiczyć swój styl.

Będziesz mógł pomyśleć o karierze specjalisty ds. promocji i public relations, zająć się organizowaniem imprez kulturalnych i rozrywkowych rozwijając swoje kompetencje menadżerskie lub pójść w stronę branży wydawniczej i pracować jako redaktor.

Twoje kompetencje otworzą przed Tobą także drzwi instytucji kulturalnych, takich jak muzea, domy kultury, galerie sztuki czy teatry.

 

Absolwent kierunku nowe media, reklama i kultura współczesna znajdzie zatrudnienie w/jako:

  • pracownik agencji reklamowych i marketingowych
  • dziennikarz prasowy, radiowy lub telewizyjny
  • specjalista ds. promocji i public relations
  • organizator imprez kulturalnych i rozrywkowych
  • redaktor wydawniczy
  • animator kultury
  • pracownik instytucji kultury, takich jak muzea, domy kultury, teatry lub galerie sztuki
  • rzecznik prasowy

W JAKICH FIRMACH MOŻESZ PRACOWAĆ PO KIERUNKU NOWE MEDIA, REKLAMA, KULTURA WSPÓŁCZESNA

MIASTA, KTÓRE OFERUJĄ STUDIA NA KIERUNKU NOWE MEDIA, REKLAMA, KULTURA WSPÓŁCZESNA

Komentarze (0)