1. Typ i tryb studiów
Kierunek marketing i komunikacja rynkowa można realizować zarówno w trybie stacjonarnym, jak i niestacjonarnym. Studenci, którzy zdecydują się na studia stacjonarne będą zobowiązani do codziennego uczestnictwa w zajęciach akademickich. Jeżeli natomiast zależy Ci na większej swobodzie w zdobywaniu wykształcenia, to wybierz studia niestacjonarne, na których obowiązuje weekendowy tryb nauczania.
Tematyka zajęć na powyższych studiach będzie bezpośrednio związana z naukami marketingowymi i ekonomicznymi.
Studia na kierunku marketing i komunikacja rynkowa możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
Studia stacjonarne tzw. dzienne realizowane są bezpłatnie (w uczelniach publicznych), a program kształcenia realizowany jest od poniedziałku do piątku w siedzibie uczelni.
Studia niestacjonarne w trybie zaocznym odbywają się zazwyczaj w weekendy od piątku/soboty do niedzieli, z kolei studia niestacjonarne w trybie wieczorowym (one czasami tylko z nazwy są wieczorowe, ale w praktyce zajęcia odbywają się przez cały dzień) realizowane są od poniedziałku do piątku.
Zanim wybierzesz jednak studia niestacjonarne, pamiętaj, że wiążą się one z uiszczaniem opłat za czesne, oraz przed rekrutacją sprawdź w jakiej formie realizowane są studia zaocznej czy wieczorowej.
2. Program studiów i przedmioty
Program nauczania na kierunku marketing i komunikacja rynkowa będzie oscylował wokół zagadnień związanych z marketingiem, sprzedażą, zarządzaniem oraz ekonomią. W planie zajęć znajdzie się wiele ciekawych i zarazem rozwijających przedmiotów, powiązanych z powyższą tematyką. Oto wybrane z nich:
-
Komunikacja interpersonalna i techniki negocjacji
-
Projekt badań marketingowych
-
Laboratorium metod statystycznych
Studenci będą także zobowiązani do wyboru specjalizacji, która będzie dopasowana do ich zainteresowań i przyszłych planów zawodowych. Aktualną ofertę modułów specjalnościowych, znajdziesz na oficjalnych stronach internetowych, wybranych uczelni wyższych.
3 Nabywane umiejętności
Studia na powyższym kierunku wyróżniają się praktycznym trybem kształcenia, dzięki czemu zdobędziesz szereg cennych umiejętności i kwalifikacji zawodowych. Przede wszystkim skupisz się na rozwijaniu swoich zdolności z zakresu zarządzania, reklamy i marketingu.
Ponadto, studenci nauczą się budowania strategii komunikacji z klientem oraz projektowania komunikatu promocyjnego. Integralną część studiów będą stanowić praktyki zawodowe, które zrealizujesz w wyznaczonym do tego miejscu pracy.
4. Dla kogo ten kierunek
Zastanawiałeś się kiedyś jak tworzone są strategie marketingowe i dlaczego jedne z nich odnoszą sukces, a inne kończą się fiaskiem? Na czym polega promocja produktów?
Jeżeli chciałbyś zostać specjalistą z zakresie reklamy, masz głowę pełną pomysłów, a dodatkowo świetnie orientujesz się we współczesnym rynku to Marketing i komunikacja rynkowa może być świetnym początkiem Twojej przyszłej kariery zawodowej w tej dziedzinie!
5 . Gdzie studiować marketing i komunikację rynkową
Jakie uczelnie w Polsce oferują kierunek marketing i komunikacja rynkowa: