Quantum information technology - Gdańsk

Studia na kierunku quantum information technology w Gdańsku możesz podjąć na 1 uczelni publicznej w trybie stacjonarnym (dziennym).

poziom studiów

Filtrowanie
Status uczelni
Typ uczelni
Więcej filtrów
Czas trwania

Uniwersytet Gdański

Quantum information technology stopień: (II), czas trwania: 2 lata
forma: stacjonarne

25.11.2023

Quantum information technology studia Gdańsk - 2023 | woj. pomorskie

Studia na kierunku quantum information technology to studia magisterskie, których program kształcenia trwa 2 lata (studia magisterskie) i kończy się uzyskaniem dyplomu magistra. Studia możesz podjąć stacjonarnie.

Quantum information technology - Gdańsk
Studia na kierunku quantum information technology w Gdańsku
Rok akademicki 2024/2025
Forma studiów stacjonarne
Poziom studiów studia II stopnia
Czas trwania 2 lata (studia II stopnia)

Opis kierunku

W ramach studiów na kierunku quantum information technology słuchacze uczą się, w jaki sposób wprowadzić w życie rewolucyjne technologie kwantowe oraz jak zoptymalizować ich wykorzystanie.

Studia w Gdańsku na kierunku quantum information technology kształcą absolwentów, którzy znajdą zatrudnienie w przedsiębiorstwach przemysłowych i usługowych prowadzących działalność w zakresie badawczo-rozwojowym związanym z projektowaniem i wdrażaniem technologii kwantowych.

Wymagania rekrutacyjne

Rekrutacja na studia w Gdańsku na kierunku quantum information technology przeznaczona jest dla absolwentów kształcenia I stopnia po ścieżce związanej z fizyką, inżynierią, informatyką czy matematyką.

Kierunki studiów w Gdańsku, do których należy quantum information technology wymagają od kandydata złożenia w procesie rekrutacji dyplomu licencjata lub innego dokumentu ukończenia studiów – również uzyskanego za granicą. Dodatkowo kandydat musi znać język angielski w stopniu biegłości co najmniej B2.

Przeprowadzana jest również rozmowa kwalifikacyjna, która dotyczy podstawowych informacji w zakresie kwantowej technologii informacyjnej i zainteresowań kandydata.

* Uczelnie mają określone wymagania rekrutacyjne, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.

JAK WYGLĄDAJĄ STUDIA NA KIERUNKU QUANTUM INFORMATION TECHNOLOGY?

Studia realizowane w ramach kierunku quantum information technology obejmują interdyscyplinarną ścieżkę kształcenia, która skupia się na kryptografii i pomiarach kwantowych. W autorskim programie zajęć uwzględniono przedmioty w zakresie technologii kwantowych, komunikacji kwantowej, nowych technikach komputerowych.

Uczelnie w Gdańsku w ramach kierunku quantum information technology realizują innowacyjny program kształcenia, który prowadzą aktywni badacze o międzynarodowej renomie, eksperci i praktycy.

Dodatkowo uczestnicy mają możliwość rozwoju zestawu umiejętności, które przygotowują ich do prezentacji, posługiwania się językiem angielskim i komercjalizacji. Siatkę godzin dydaktycznych podzielono na cztery podstawowe moduły, które obejmują tematykę kwantowego przetwarzania informacji, obliczania i komunikacji, układów kwantowych (ich manipulacji i właściwości nieklasycznych), metody analityczne i numeryczne wraz z umiejętnościami programowania, prezentacje naukowe, komunikację naukową i metodologię badań.

Kształcenie realizowane jest w języku angielskim i obejmuje innowacyjne obszary nauk. Łączy wiedzę z fizyki, matematyki czy informatyki.

Typ i tryb studiów:

Studia na kierunku quantum information technology możemy podzielić na:

1. Typ

• studia magisterskie.

2. Tryb:

• studia stacjonarne.

Zdobywana wiedza i umiejętności

Studia na kierunku quantum information technology kształcą specjalistów, którzy wykazują się wiedzą w zakresie przetwarzania informacji klasycznych i kwantowych. Znają zasady działania protokołów obliczeniowych i kryptograficznych.

Wiedzą, jakie są zaawansowane metody matematyczne i numeryczne, a także techniki ich programowania. Projektują eksperymenty i symulacje komputerowe w zakresie implementacji informacji kwantowej.

Uczelnie w Gdańsku - kierunek quantum information technology:

Uczelnia Forma studiów Poziom studiów
Uniwersytet Gdański (Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki UG) stacjonarne II stopnia więcej

Tabela uwzględnia uczelnie, które prowadzą studia w ramach kierunku lub specjalności

ILE TRWAJĄ STUDIA NA KIERUNKU QUANTUM INFORMATION TECHNOLOGY?

Studia na kierunku quantum information technology trwają 2 lata (studia magisterskie).

Quantum information technology w Gdańsku - czas trwania

Poziom studiów czas trwania otrzymywany tytuł
studia II stopnia 2 lata magister

JAKA PRACA PO STUDIACH NA KIERUNKU QUANTUM INFORMATION TECHNOLOGY

Studia realizowane w ramach kierunku quantum information technology kształcą absolwentów, którzy będą wprowadzać w życie rewolucyjne technologie kwantowe i optymalizować sposoby ich wykorzystania.

Odnajdą się w firmach przemysłowych oraz usługowych, które prowadzą działalność badawczo-rozwojową z zakresu projektowania i wdrażania technologii kwantowych. Mogą kontynuować studia doktoranckie w tematyce technologii kwantowych.

Poza tym w trakcie kształcenia uczestnicy zdobywają możliwość nawiązania współpracy z ośrodkami badawczymi w zakresie technologii kwantowych.

Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku quantum information technology

• przedsiębiorstwa z branży przemysłowej i usługowej prowadzącej działalność w zakresie projektowania i wdrażania technologii kwantowych,
  • kontynuacja studiów doktoranckich w zakresie informatyki kwantowej.

Studia na kierunku quantum information technology umożliwiają słuchaczom dołączenie do projektów międzynarodowych w ramach programów wymiany studenckiej. Absolwent w efekcie staje się naturalnym kandydatem do tego, aby kontynuować swoją edukację w tych ośrodkach.

Quantum information technology w Gdańsku