PSZCZELARSTWO W AGROSYSTEMACH

Dodaj do ulubionych

PSZCZELARSTWO W AGROSYSTEMACH studia – kierunek studiów

Studia na kierunku pszczelarstwo w agrosystemach to studia inżynierskie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 3,5 roku (studia I stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (inżyniera).

Opis kierunku

Osoby, które aplikują na kierunek pszczelarstwo w agrosystemach zdobędą wiedzę z zakresu nauk przyrodniczych i biologicznych. Ponadto nauczą się prowadzenia działalności pszczelarskiej orz rozpoznawania poszczególnych gatunków pszczół. Ważnym elementem kształcenia będzie także rozwijanie kompetencji z obszaru uprawy roślin.

Wymagania

W procesie rekrutacji na studia na kierunku pszczelarstwo w agrosystemach najczęściej wymagane przedmioty maturalne to: biologia, chemia, fizyka i astronomia, geografia, informatyka, język obcy, matematyka.

*Wymagania mogą się różnić w zależności od uczelni oraz trybu studiów (szczegółowe wymagania w dziale poniżej).

Po ukończeniu studiów można znaleźć zatrudnienie w gospodarstwie pasiecznym, instytucjach nadzorujących pasieki ekologiczne czy w ośrodkach hodowli pszczół.

JAKIE PRZEDMIOTY ZDAWAĆ NA MATURZE?

Decydując się na studia na kierunku pszczelarstwo w agrosystemach należy zapoznać się z wymogami obowiązującymi na danej uczelni wyższej. Znajomość zasad umożliwia lepsze przygotowanie i tym samym zwiększa szansę na pozytywne rozpatrzenie kandydatury.

Najczęściej wymagane przedmioty maturalne w procesie rekrutacyjnym na studia na kierunku pszczelarstwo w agrosystemach to:

• język obcy nowożytny
  • język obcy
  • jeden przedmiot do wyboru: biologia, chemia, fizyka i astronomia, informatyka, matematyka, geografia

GDZIE STUDIOWAĆ KIERUNEK PSZCZELARSTWO W AGROSYSTEMACH

poziom studiów

Nie znaleziono żadnej uczelni

PSZCZELARSTWO W AGROSYSTEMACH - zasady rekrutacji

Poziom i forma studiów

Specjalności / ścieżki kształcenia na kierunku pszczelarstwo w agrosystemach

Nic nie znaleziono

JAK WYGLĄDAJĄ STUDIA NA KIERUNKU PSZCZELARSTWO W AGROSYSTEMACH?

Obecny spadek populacji pszczół zwiększył zapotrzebowanie na specjalistów posiadających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe z zakresu pszczelarstwa. Ich kształceniem zajmują się studia na kierunku pszczelarstwo w agrosystemach.

Studenci mają szansę zdobyć wszechstronną wiedzę przyrodniczą i biologiczną oraz dowiedzieć się więcej na temat prowadzenia działalności pszczelarskiej. Program nauczania zakłada realizacje wielu ciekawych warsztatów praktycznych, dzięki którym studenci podniosą swoje kwalifikacje zawodowe, tym samym zwiększając swoje szanse na perspektywiczną pracę zawodową.

1. Typ i tryb studiów:

Studia na kierunku pszczelarstwo w agrosystemach możemy podzielić na:

1. Poziom:

2. Forma:

2. Zdobywana wiedza i umiejętności

Osoby, które aplikują na kierunek pszczelarstwo w agrosystemach skupią się przede wszystkim na rozwijaniu wiedzy przyrodniczej i biologicznej. W czasie licznych zajęć dowiedzą się więcej na temat anatomii i fizjologii pszczoły oraz nauczą się rozpoznawać poszczególne gatunki pszczół.

Studenci zdobędą również umiejętność diagnozowania chorób dotykających owady pszczołowate oraz nauczą się podejmowania działań im zapobiegających. Ważnym elementem kształcenia będzie także rozwijanie kwalifikacji z obszaru prowadzenia gospodarstwa pasiecznego, a także działalności gospodarczej związanej z sektorem pszczelarskim.

Studenci będą mieli dostęp do licznych wyjazdów terenowych, staży, praktyk zawodowych czy wymian studenckich, dzięki którym zdobędą cenne doświadczenie zawodowe.

ILE TRWAJĄ STUDIA NA KIERUNKU PSZCZELARSTWO W AGROSYSTEMACH?

Studia na kierunku pszczelarstwo w agrosystemach trwają 3,5 roku (studia I stopnia).

JAKA PRACA PO STUDIACH NA KIERUNKU PSZCZELARSTWO W AGROSYSTEMACH?

Dzięki zdobytej wiedzy i wykształceniu, absolwenci kierunku pszczelarstwo w agrosystemach bez problemu odnajdą się, jako pracownicy ośrodków hodowli zachowawczej. Ponadto znajdą zatrudnienie w Powiatowych Inspektoratach Weterynaryjnych czy w Ośrodkach Doradztwa Rolniczego. Dobrym rozwiązaniem może być praca w gospodarstwach rolnych oraz w gospodarstwach pasiecznych.

Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku pszczelarstwo w agrosystemach:

• Powiatowy Inspektorat Weterynaryjny
      • Ośrodek Doradztwa Rolniczego
      • gospodarstwa rolne