Biofizyka molekularna studia - kierunek studiów

Do próby zrozumienia świata można podejść na różne sposoby. Jednym wystarcza intuicja, innym emocje, niektórym znajomość ogólnych reguł funkcjonowania rzeczywistości – byle bez wdawania się w szczegóły, od których może rozboleć głowa!

Są jednak tacy, którzy muszą dotrzeć do sedna problemu, poznać szczegół, by móc mówić o ogóle, nieustannie podawać fakty w wątpliwość, a na podstawie empirycznie uzyskanej wiedzy, tworzyć coś nowego, co będzie w stanie popchnąć świat do przodu.

Jeśli zawsze interesowało Cię to, jak funkcjonuje życie na poziomie komórkowym, jakie cechy cząsteczki są w stanie wpłynąć na właściwości złożonego z nich organizmu i masz w sobie coś z innowatora, który w przyszłości zadecyduje o kształcie biologii, fizyki lub medycyny, studia na kierunku biofizyka molekularna mogą być tym, czego szukasz.

Przy rekrutacji na biofizykę molekularną na większości uczelni brane są pod uwagę następujące przedmioty: język polski, język obcy nowożytny, biologia, fizyka i astronomia, matematyka, informatyka, chemia

GDZIE STUDIOWAĆ KIERUNEK BIOFIZYKA MOLEKULARNA

UCZELNIE, GDZIE BIOFIZYKA MOLEKULARNA JAKO SPECJALNOŚĆ / ŚCIEŻKA KSZTAŁCENIA

Specjalności na kierunku biofizyka

Specjalności na kierunku fizyka

Specjalności na kierunku zastosowania fizyki w biologii i medycynie

SPECJALNOŚCI / ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA NA KIERUNKU BIOFIZYKA MOLEKULARNA

Nic nie znaleziono

Zobacz inne kierunki Fizyczne

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując biofizykę molekularną?

• funkcjonowania organizmów żywych, interpretowanego na kilku poziomach (od komórki do ekosystemu)
  • rozpoznawania i interpretowania zależności pomiędzy zjawiskami z różnych dziedzin nauki
  • innowacyjnego myślenia
  • analizy danych
  • tworzenia modeli matematycznych i symulacji komputerowych
  • znajomości technik laboratoryjnych i wykorzystywania ich w praktyce badawczej
  • przygotowywanie i analiza preparatów biologicznych

Jak wyglądają studia na kierunku biofizyka molekularna – zastosowanie fizyki w biologii i medycynie?

Wyjątkowy kierunek biofizyka molekularna – zastosowanie fizyki w biologii i medycynie możesz realizować przede wszystkim w trybie stacjonarnym (dziennym). Stacjonarny charakter studiów umożliwi realizację szczegółowo zaplanowanego programu kształcenia, a także pozwoli podjąć praktyki zawodowe i staże, które mogą odegrać znaczącą rolę w przyszłym życiu zawodowym.

Przedmioty w trakcie studiów

Bazę dla przedmiotów znajdujących się w siatce zajęć stanowią nauki ścisłe i stricte medyczne. Nie brakuje fizyki, biologii i chemii. Studenci uczęszczają, chociażby na:

• biologię molekularną z genetyką,
  • strukturę i funkcje makrocząsteczek biologicznych,
  • chemię medyczną i podstawy projektowania leków,
  • wstęp do mechaniki kwantowej układów molekularnych.

Charakter przedmiotów jest różnorodny, jednakże celem kadry akademickiej jest przeprowadzenie teoretycznego kształcenia w praktyczny sposób, który pozwoli zdobyć nie tylko niezbędną wiedzę, ale i najważniejsze umiejętności. Warto także zaznaczyć, że program kształcenia konstruowany jest nie tylko z przedmiotów obligatoryjnych i obieralnych, ale także z przedmiotów specjalnościowych.

Absolwenci tego typu studiów medycznych uczą się, w jaki sposób projektować molekuły i makromolekuły pod kątem zastosowań biotechnologicznych i medycznych, znają metody projektowania molekularnego i bioinformatyki, szczycą się umiejętnościami analitycznymi i diagnostycznymi podczas pracy w laboratoriach różnego typu, opracowują statystyczne dane medyczne. Szereg niezbędnych umiejętności umożliwia pracę w szeroko pojętym sektorze biofizycznym i medycznym.

Nabywane umiejętności

Tylko czego właściwie spodziewać się po studiach, które wydają się skomplikowane już na poziomie nazwy? Na pewno zdobycia wiedzy z zakresu trzech filarów tego kierunku: biologii, chemii i fizyki.

Dowiesz się w jaki sposób funkcjonują organizmy żywe na poziomie komórkowym i w ekosystemach, nauczysz się badać procesy życiowe za pomocą narzędzi matematycznych i z wykorzystaniem technik laboratoryjnych. Łączenie faktów z rożnych dziedzin nauki nie będzie dla Ciebie problemem.

Zyskasz intelektualne narzędzia do rozumienia i przekształcania otaczającego Cię świata w sposób, który w przyszłości może przyczynić się do jego rozwoju.

Ile trwają studia na kierunku biofizyka molekularna – zastosowanie fizyki w biologii i medycynie?

Studia na kierunku biofizyka molekularna – zastosowanie fizyki w biologii i medycynie możesz realizować w ramach dwóch komplementarnych cykli kształcenia. Studia licencjackie stanowią stopień pierwszy kształcenia. Trwają trzy lata i gwarantują tytuł licencjata, który zarazem umożliwia podjęcie dalszego kształcenia w ramach studiów drugiego stopnia.

Studia magisterskie poszerzają wiedzę zdobytą na studiach pierwszego stopnia. Trwają dwa lata, czyli cztery semestry, a absolwenci tego etapu analogicznie zyskują tytuł magistra.

Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku biofizyka molekularna?

Dzięki innowacyjnemu charakterowi studia na kierunku biofizyka molekularna otwierają swoim absolwentom drogę do pracy naukowo-badawczej.

To doskonały punkt wyjścia do rozwijania kariery w służbie zdrowia oraz branży farmaceutycznej. Absolwenci biofizyki molekularnej mają szansę przyłożyć rękę do powstania nowych, rewolucyjnych terapii lub leków.

Chętnie podejmują zatrudnienie w diagnostyce: są specjalistami w obsłudze sprzętu medycznego (np. tomografów), wykwalifikowanymi pracownikami laboratoriów czy firm, które zajmują się produkcją i dystrybucją farmaceutyków.

Absolwent kierunku biofizyka molekularna znajdzie zatrudnienie w/jako:

• pracownik specjalistycznych instytucji służby zdrowia
  • pracownik naukowo-badawczy
  • farmaceuta