Biofizyka molekularna studia - kierunek studiów

Dla kogo ten kierunek

Do próby zrozumienia świata można podejść na różne sposoby. Jednym wystarcza intuicja, innym emocje, niektórym znajomość ogólnych reguł funkcjonowania rzeczywistości – byle bez wdawania się w szczegóły, od których może rozboleć głowa! Są jednak tacy, którzy muszą dotrzeć do sedna problemu, poznać szczegół, by móc mówić o ogóle, nieustannie podawać fakty w wątpliwość, a na podstawie empirycznie uzyskanej wiedzy, tworzyć coś nowego, co będzie w stanie popchnąć świat do przodu. Jeśli zawsze interesowało Cię to, jak funkcjonuje życie na poziomie komórkowym, jakie cechy cząsteczki są w stanie wpłynąć na właściwości złożonego z nich organizmu i masz w sobie coś z innowatora, który w przyszłości zadecyduje o kształcie biologii, fizyki lub medycyny, studia na kierunku biofizyka molekularna mogą być tym, czego szukasz.

Program studiów i przedmioty

Tylko czego właściwie spodziewać się po studiach, które wydają się skomplikowane już na poziomie nazwy? Na pewno zdobycia wiedzy z zakresu trzech filarów tego kierunku: biologii, chemii i fizyki. Dowiesz się w jaki sposób funkcjonują organizmy żywe na poziomie komórkowym i w ekosystemach, nauczysz się badać procesy życiowe za pomocą narzędzi matematycznych i z wykorzystaniem technik laboratoryjnych. Łączenie faktów z rożnych dziedzin nauki nie będzie dla Ciebie problemem. Zyskasz intelektualne narzędzia do rozumienia i przekształcania otaczającego Cię świata w sposób, który w przyszłości może przyczynić się do jego rozwoju.

Dzięki innowacyjnemu charakterowi studia na kierunku biofizyka molekularna otwierają swoim absolwentom drogę do pracy naukowo-badawczej. To doskonały punkt wyjścia do rozwijania kariery w służbie zdrowia oraz branży farmaceutycznej. Absolwenci biofizyki molekularnej mają szansę przyłożyć rękę do powstania nowych, rewolucyjnych terapii lub leków. Chętnie podejmują zatrudnienie w diagnostyce: są specjalistami w obsłudze sprzętu medycznego (np. tomografów), wykwalifikowanymi pracownikami laboratoriów czy firm, które zajmują się produkcją i dystrybucją farmaceutyków.

WAŻNE TEMATY

Przy rekrutacji na biofizykę molekularną na większości uczelni brane są pod uwagę następujące przedmioty: język polski, język obcy nowożytny, biologia, fizyka i astronomia, matematyka, informatyka, chemia

GDZIE STUDIOWAĆ KIERUNEK BIOFIZYKA MOLEKULARNA

UCZELNIE, GDZIE BIOFIZYKA MOLEKULARNA JAKO SPECJALNOŚĆ / ŚCIEŻKA KSZTAŁCENIA

Specjalności na kierunku biofizyka

Specjalności na kierunku fizyka

Specjalności na kierunku zastosowania fizyki w biologii i medycynie

SPECJALNOŚCI / ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA NA KIERUNKU BIOFIZYKA MOLEKULARNA

Nic nie znaleziono

Zobacz inne kierunki Fizyczne

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując biofizykę molekularną?

• funkcjonowania organizmów żywych, interpretowanego na kilku poziomach (od komórki do ekosystemu)
    • rozpoznawania i interpretowania zależności pomiędzy zjawiskami z różnych dziedzin nauki
    • innowacyjnego myślenia
    • analizy danych
    • tworzenia modeli matematycznych i symulacji komputerowych
    • znajomości technik laboratoryjnych i wykorzystywania ich w praktyce badawczej
    • przygotowywanie i analiza preparatów biologicznych

Jak wyglądają studia na kierunku biofizyka molekularna – zastosowanie fizyki w biologii i medycynie?

Wyjątkowy kierunek biofizyka molekularna – zastosowanie fizyki w biologii i medycynie możesz realizować przede wszystkim w trybie dziennym. Stacjonarny charakter studiów umożliwi realizację szczegółowo zaplanowanego programu kształcenia, a także pozwoli podjąć praktyki zawodowe i staże, które mogą odegrać znaczącą rolę w przyszłym życiu zawodowym.

Bazę dla przedmiotów znajdujących się w siatce zajęć stanowią nauki ścisłe i stricte medyczne. Nie brakuje fizyki, biologii i chemii. Studenci uczęszczają, chociażby na biologię molekularną z genetyką, strukturę i funkcje makrocząsteczek biologicznych, chemię medyczną i podstawy projektowania leków, wstęp do mechaniki kwantowej układów molekularnych. Charakter przedmiotów jest różnorodny, jednakże celem kadry akademickiej jest przeprowadzenie teoretycznego kształcenia w praktyczny sposób, który pozwoli zdobyć nie tylko niezbędną wiedzę, ale i najważniejsze umiejętności. Warto także zaznaczyć, że program kształcenia konstruowany jest nie tylko z przedmiotów obligatoryjnych i obieralnych, ale także z przedmiotów specjalnościowych.

Absolwenci tego typu studiów medycznych uczą się, w jaki sposób projektować molekuły i makromolekuły pod kątem zastosowań biotechnologicznych i medycznych, znają metody projektowania molekularnego i bioinformatyki, szczycą się umiejętnościami analitycznymi i diagnostycznymi podczas pracy w laboratoriach różnego typu, opracowują statystyczne dane medyczne. Szereg niezbędnych umiejętności umożliwia pracę w szeroko pojętym sektorze biofizycznym i medycznym.

Ile trwają studia na kierunku biofizyka molekularna – zastosowanie fizyki w biologii i medycynie?

Studia medyczne na kierunku biofizyka molekularna – zastosowanie fizyki w biologii i medycynie możesz realizować w ramach dwóch komplementarnych cykli kształcenia. Studia licencjackie stanowią stopień pierwszy kształcenia. Trwają trzy lata i gwarantują tytuł licencjata, który zarazem umożliwia podjęcie dalszego kształcenia w ramach studiów drugiego stopnia. Studia magisterskie poszerzają wiedzę zdobytą na studiach pierwszego stopnia. Trwają dwa lata, czyli cztery semestry, a absolwenci tego etapu analogicznie zyskują tytuł magistra.

Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku biofizyka molekularna?

Absolwent kierunku biofizyka molekularna znajdzie zatrudnienie w/jako:

• pracownik specjalistycznych instytucji służby zdrowia
    • pracownik naukowo-badawczy
    • farmaceuta