Dziennikarstwo i zarządzanie mediami studia - kierunek studiów
Studia na kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami to studia magisterskie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 2 lata (studia II stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (magistra).
Studia na kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami |
Rok akademicki |
2024/2025 |
Forma studiów |
stacjonarne |
Poziom studiów |
studia II stopnia |
Czas trwania |
2 lata (studia II stopnia) |
Uczelnie
Studia na kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami możesz podjąć na 1 uczelni publicznej w trybie stacjonarnym (dziennym) | dziennikarstwo i zarządzanie mediami - uczelnie >
Opis kierunku
Dziennikarstwo i zarządzanie mediami to studia stworzone z myślą o osobach, które chciałyby otrzymać interdyscyplinarne wykształcenie z pogranicza nauk humanistycznych i związanych z zarządzaniem. Studenci w trakcie kształcenia nie tylko doskonalą swój warsztat dziennikarski – związany z tworzeniem różnorodnych treści. Poznają także, jak wygląda funkcjonowanie przedsiębiorstwa medialnego, glokalność, kreacja wizerunku, dziennikarstwo–informacyjno-publicystyczne.
Specjalności
Współczesne studia z dziennikarstwa i zarządzanie mediami charakteryzują się tym, że bardzo często studenci tego kierunku otrzymują wybór specjalności i ścieżek kształcenia.
Popularne specjalności na kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami: dziennikarstwo regionalne i transgraniczne, menedżer w mediach, teoria i praktyka dziennikarstwa.
Praca po studiach
Kierunki takie jak dziennikarstwo i zarządzanie mediami dają nie tylko wiedzę teoretyczną, lecz również praktyczne umiejętności. Ich absolwenci w pełni przygotowani są do pracy dziennikarskiej, redaktorskiej, a także zarządzania przedsiębiorstwem medialnym i pracy w gremiach zarządczych. W zależności od stażu pracy mogą obejmować więc stanowiska kierownicze średniego oraz wyższego szczebla.
Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami?
Praca po studiach
Czy studia na kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami oferują ciekawe perspektywy rozwoju zawodowego? Z pewnością poszerzają kompetencje, które można zdobyć na klasycznych studiach dziennikarskich o kilka uniwersalnych umiejętności, potrzebnych wszędzie tam, gdzie stawia się na sprawne zarządzanie ludźmi lub procesami.
Absolwent dziennikarstwa i zarządzania mediami może pracować jako członek lub przewodniczący zarządu firm z branży medialnej, właściciel własnej firmy, która swoją działalność opiera na komunikacji medialnej, dyrektor radia, stacji telewizyjnej czy redaktor naczelny gazety.
Absolwent kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami znajdzie zatrudnienie w/jako:
-
dziennikarz
-
redaktor radiowy lub telewizyjny
-
menedżer do spraw Public Relations
-
członek lub przewodniczący zarządu firm z branży medialnej
-
dyrektor instytucji związanych z funkcjonowaniem mediów
-
rzecznik prasowy
-
specjalista do spraw komunikacji zewnętrznej
-
pracownik agencji reklamowej
-
wydawca