Zadaj pytanie×
FAQ - najczęściej zadawane pytania:
Czy istnieje granica wieku, która ogranicza możliwość podjęcia studiów w systemie stacjonarnym?+
Nie istnieje granica wieku ograniczająca podjęcie studiów.
Jakie dokumenty należy dostarczyć po zakwalifikowaniu się na studia stacjonarne I stopnia?+
Przede wszystkim należy posiadać świadectwo dojrzałości i dostarczyć jego kserokopię. Do kserokopii należy przedłożyć oryginał świadectwa, aby potwierdzić go na zgodność z oryginałem. Można dostarczyć również kserokopię świadectwa dojrzałości poświadczoną notarialnie na zgodność z oryginałem i ten sposób zalecamy przy dostarczaniu dokumentów drogą pocztową, aby przyśpieszyć proces rekrutacji. Pozostałe wymagane dokumenty są dostępne w systemie IRK i są to: -ankieta osobowa, -umowa o warunkach studiowania (2 egzemplarze), -podanie o wpisanie na listę studentów, -akt ślubowania, -potwierdzenie wniesienia opłaty rekrutacyjnej (85 zł).
W jaki sposób i gdzie mogę dostarczyć dokumenty na Uczelnię?+
Komplet dokumentów można wysłać Pocztą Polską lub kurierem na poniższy adres: Wyższa Szkoła Prawa Biuro Rekrutacji ul. Św. Jadwigi 12 50-266 Wrocław Jest również możliwość dostarczenia dokumentów osobiście w godzinach otwarcia Biura Rekrutacji. Aktualne godziny otwarcia są dostępne w systemie IRK.
Czy dokumenty muszę składać osobiście?+
Komplet dokumentów można wysłać Pocztą Polską lub kurierem na poniższy adres: Wyższa Szkoła Prawa Biuro Rekrutacji ul. Św. Jadwigi 12 50-266 Wrocław
Jakie dokumenty muszą być poświadczone notarialnie?+
Kserokopia świadectwa dojrzałości może być poświadczona notarialnie na zgodność z oryginałem i ten sposób zalecamy przy dostarczaniu dokumentów drogą pocztową, aby przyśpieszyć proces rekrutacji. W przeciwnym przypadku trzeba będzie dostarczyć do Biura Rekrutacji oryginał świadectwa dojrzałości do wglądu.
Czy dokumenty mogą zostać złożone w imieniu kandydata przez upoważnioną osobę?+
Dokumenty mogą zostać złożone przez osobę upoważnioną w imieniu kandydata, należy mieć wtedy przy sobie odpowiednie upoważnienie.
Czy kandydaci, którzy znajdują się na liście rezerwowej, też muszą składać dokumenty?+
O wpisie na listę studentów decyduje kolejność zgłoszeń.
Czy wyniki matur należy wpisywać samodzielnie?+
Do kompletu dokumentów rekrutacyjnych należy dołączyć kopię świadectwa dojrzałości (oryginał do wglądu).
Czy w procedurze rekrutacyjnej brana jest pod uwagę część ustna egzaminu maturalnego?+
Wymagane jest posiadanie świadectwa dojrzałości, nie są brane pod uwagę wyniki matury.
Jak wygląda procedura przyjęć dla kandydatów będących laureatami bądź finalistami olimpiad przedmiotowych?+
O wpisie na listę studentów decyduje kolejność zgłoszeń oraz posiadanie świadectwa maturalnego.
Na jakiej zasadzie ustalane są progi punktowe dla poszczególnych kierunków?+
Nie bierzemy pod uwagę progów punktowych. Wymogiem jest posiadanie świadectwa dojrzałości, a o wpisie na listę studentów decyduje kolejność zgłoszeń.
W jaki sposób zostanę poinformowany o zakwalifikowaniu do przyjęcia / przyjęciu na studia?+
Po dostarczeniu wszystkich wymaganych dokumentów i ich weryfikacji zostanie wydana informacja o wpisie na listę studentów, czyli dokument potwierdzający przyjęcie na studia. Decyzja o przyjęciu pojawi się również w zgłoszeniach rekrutacyjnych w systemie IRK.
Czy w dostaniu się na studia ma znaczenie kolejność zgłoszeń?+
Tak, o wpisie na listę studentów decyduje kolejność zgłoszeń.
Czy zakwalifikowany do przyjęcia oznacza przyjęty na studia?+
Kandydat zakwalifikowany to osoba, która zarejestrowała się w systemie IRK i wpłaciła opłatę rekrutacyjną. Kandydat przyjęty to osoba, która dodatkowo złoży pełen komplet dokumentów rekrutacyjnych i po jego weryfikacji otrzyma informacje o wpisie na listę studentów.
Czy pełna rejestracja elektroniczna wraz z uiszczoną opłatą rekrutacyjną daje podstawę do rozpatrywania wniosku o przyjęcie na studia?+
Tak, wtedy kandydat zostaje zakwalifikowany na studia. Kandydat będzie przyjęty dopiero w chwili złożenia pełnego kompletu dokumentów rekrutacyjnych i po jego weryfikacji otrzyma informacje o wpisie na listę studentów.
W jaki sposób można dokonać opłaty rekrutacyjnej?+
Opłatę rekrutacyjną można dokonać przelewem na konto widoczne po zarejestrowaniu się w Internetowej Rejestracji Kandydatów lub skorzystać z szybkiej płatności Paybynet.
Co wpisać w tytule przelewu?+
W tytule przelewu należy wpisać imię, nazwisko i pesel kandydata.
W jakim terminie należy dokonać opłaty rekrutacyjnej?+
Opłatę rekrutacyjną należy dokonać najpóźniej do końca września. Po wpłaceniu opłaty rekrutacyjnej kandydatowi zostaje zarezerwowane miejsce na wybranym kierunku.
Co się stanie, jeśli nie wniosę opłaty rekrutacyjnej w wymaganym terminie (nie będzie ona zaksięgowana w wymaganym terminie)?+
Kandydat nie zostanie zakwalifikowany na wybrany kierunek studiów i nie zostanie przyjęty na studia.
Czy przelew muszę zrobić z mojego konta, czy może go zrobić za mnie np. mama?+
Przelew można zrobić z innego konta, należy w tytule przelewu wpisać imię, nazwisko i pesel kandydata na studia.
Jakie przedmioty brane są pod uwagę w procesie kwalifikacyjnym?+
Nie wymagamy konkretnych przedmiotów, które trzeba zdawać na maturze. O wpisie na listę studentów decyduje kolejność zgłoszeń oraz posiadanie świadectwa maturalnego.
Czy brak na maturze jakiegoś z punktowanych w rekrutacji przedmiotów, dyskwalifikuje mnie z ubiegania się o przyjęcie na wybrany kierunek studiów?+
Nie wymagamy konkretnych przedmiotów, które trzeba zdawać na maturze. O wpisie na listę studentów decyduje kolejność zgłoszeń oraz posiadanie świadectwa maturalnego.
O przyjęcie na ile kierunków studiów mogę się ubiegać?+
Można ubiegać się o przyjęcie na dowolną liczbę kierunków.
W jaki sposób dokonywana jest procedura przeniesienia?+
Warunkiem przeniesienia się na studia do Wyższej Szkoły Prawa jest złożenie: -wniosku skierowanego do Prorektora WSP o przyjęcie na studia w trybie przeniesienia, -karty przebiegu studiów pobranej w dziekanacie uczelni macierzystej. Karta przebiegu studiów powinna zawierać nazwy przedmiotów wraz z formami prowadzenia zajęć (wykład, ćwiczenia, konwersatorium etc.), godzinami, punktami ECTS oraz pieczątką i podpisem osoby wystawiającej, -sylabusów zaliczonych przedmiotów, -zgody Dziekana uczelni macierzystej na przeniesienie, -zaświadczenia o statusie studenta. Na podstawie złożonej przez studenta dokumentacji, Prorektor WSP ustala różnice programowe i semestr, na który może być przyjęty student ubiegający się o przeniesienie.
Do kiedy i w jakim formacie muszę zamieścić zdjęcie elektroniczne w formularzu rejestracyjnym?+
Aby móc wydrukować dokumenty rekrutacyjne, zdjęcie należy wgrać od razu po zarejestrowaniu się w Internetowym Rejestrze Kandydatów. Minimalne wymiary zdjęcia to 500x625. Jeśli zdjęcie ma większe wymiary, można spróbować je wykadrować w systemie.
Wasze pytania:
Jak wygląda proces rekrutacji w WSP?+
Pytanie od: Michał
W pierwszej kolejności należy zarejestrować się w naszym systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK), który znajduje się pod adresem: https://rekrutacja.prawowroclaw.edu.pl/pl/ . Po rejestracji należy uzupełnić wymagane dane, zapisać się na odpowiedni kierunek studiów i wpłacić opłatę rekrutacyjną 85zł. Po zaksięgowaniu opłaty kandydat zostanie zakwalifikowany na wybrany kierunek. Następnie należy wgrać swoje zdjęcie elektroniczne do systemu i wydrukować wszystkie wymagane dokumenty. Komplet dokumentów należy dostarczyć do Biura Rekrutacji i po ich pozytywnej weryfikacji kandydat zostaje przyjęty na studia.