Zadaj pytanie×
FAQ - najczęściej zadawane pytania:
Czy istnieje granica wieku, która ogranicza możliwość podjęcia studiów w systemie stacjonarnym?+
Nie, nie ma granicy wieku – każdy, kto ma świadectwo maturalne, może aplikować na studia stacjonarne.
Jakie dokumenty należy dostarczyć po zakwalifikowaniu się na studia stacjonarne I stopnia?+
Kandydat, który nie potwierdził danych osobowych profilem zaufanym, musi złożyć komplet dokumentów osobiście: -oryginał świadectwa dojrzałości wraz z ewentualnym aneksem do świadectwa (do wglądu); -kserokopię świadectwa dojrzałości wraz z ewentualnym aneksem do świadectwa -oryginał dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe/dyplomu zawodowego, jeśli ukończyłeś/aś Technikum (do wglądu) -kserokopię dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe/dyplomu zawodowego, jeśli ukończyłeś/aś Technikum Podczas wpisu na studia kandydat musi również potwierdzić swoją tożsamość i okazać dowód osobisty bądź paszport. Kandydat, który potwierdził dane osobowe profilem zaufanym na I etapie rekrutacji, może złożyć powyższe dokumenty za pośrednictwem osoby trzeciej lub przesłać notarialnie potwierdzone kopie powyższych dokumentów pocztą, zgodnie z terminarzem rekrutacyjnym.
W jaki sposób i gdzie mogę dostarczyć dokumenty na Uczelnię?+
Dokumenty należy dostarczyć do Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej wydziału, na którym jest prowadzony kierunek, na którym masz status „złóż dokumenty, masz pewność zostać przyjęty” lub „złóż dokumenty, masz szansę zostać przyjęty”. W przypadku, gdy posiadasz status „złóż dokumenty, masz szansę zostać przyjęty” na kilku kierunkach to dokumenty powinieneś złożyć na kierunku, ustawionym wyżej na liście wybranych przez Ciebie preferencji. Składasz jeden komplet dokumentów mimo, iż bierzesz udział w rekrutacji na kilku kierunkach. Status „złóż dokumenty, masz szansę zostać przyjęty” oznacza że, masz szanse się dostać na ten kierunek, pod warunkiem, że złożysz dokumenty i zwolni się miejsce na tym kierunku. Informacje o tym, że zwolniło się dla Ciebie miejsce otrzymasz w dniu publikacji listy kandydatów przyjętych na studia. Jeśli posiadasz jedynie status „wstępnie nieprzyjęty” - niestety podczas tej rekrutacji nie możemy przyjąć Cię na studia. Możesz spróbować jeszcze raz podczas rekrutacji dodatkowej.
Czy dokumenty muszę składać osobiście?+
Dokumentów nie trzeba składać osobiście. Jeśli potwierdzisz danych osobowe na koncie rekrutacyjnym profilem zaufanym, to możesz dostarczyć dokumenty za pośrednictwem osoby trzeciej lub wysłać notarialnie potwierdzone kopie dokumentów pocztą.
Jakie dokumenty muszą być poświadczone notarialnie?+
Poświadczone notarialnie muszą być wszystkie kopie dokumentów w przypadku przesyłania ich pocztą, przy wcześniejszym uwierzytelnieniu konta rekrutacyjnego profilem zaufanym, tj.: -świadectwo dojrzałości wraz z ewentualnym aneksem -dyplom potwierdzającego kwalifikacje zawodowe/dyplomu zawodowego, jeśli ukończyłeś/aś Technikum -ewentualnie dokument potwierdzający uzyskanie tytułu laureata lub finalisty olimpiady lub konkursu, jeżeli było brane pod uwagę w rekrutacji na dane studia (potwierdzona przez notariusza) -ewentualnie dokument potwierdzający uzyskanie tytułu laureata zawodów sportowych rangi: Igrzyska Olimpijskie, Mistrzostwa Świata, Mistrzostwa Europy, Mistrzostwa Polski, Puchar Polski w dyscyplinach indywidualnych wraz z dokumentem potwierdzającym posiadanie aktualnej klasy mistrzowskiej międzynarodowej (kl. MM) lub klasy mistrzowskiej (kl. M) lub klasy pierwszej (kl. I) (potwierdzona przez notariusza)
Czy dokumenty mogą zostać złożone w imieniu kandydata przez upoważnioną osobę?+
Kandydat, który potwierdził dane osobowe profilem zaufanym na I etapie rekrutacji, może złożyć dokumenty za pośrednictwem osoby trzeciej (nie jest wymagane upoważnienie) lub przesłać notarialnie potwierdzone kopie dokumentów pocztą.
Czy kandydaci, którzy znajdują się na liście rezerwowej, też muszą składać dokumenty?+
Tak, każdy kandydat ze statusem „złóż dokumenty, masz pewność zostać przyjęty” lub „złóż dokumenty, masz szansę zostać przyjęty” składa komplet dokumentów na uczelni.
Czy wyniki matur należy wpisywać samodzielnie?+
Tak – podczas rejestracji w systemie eRekrutacja należy wpisać wszystkie wyniki z egzaminów maturalnych samodzielnie, a uczelnia je potem weryfikuje.
Czy w procedurze rekrutacyjnej brana jest pod uwagę część ustna egzaminu maturalnego?+
Nie – branymi pod uwagę są tylko wyniki z części pisemnej.
Jak wygląda procedura przyjęć dla kandydatów będących laureatami bądź finalistami olimpiad przedmiotowych?+
Prawo przyjęcia na wybrane kierunki studiów na pierwszy rok studiów pierwszego stopnia, bez postępowania kwalifikacyjnego opartego na punktacji wynikającej z egzaminu maturalnego, mają absolwenci szkół średnich, którzy uzyskali świadectwo dojrzałości i są laureatami lub finalistami olimpiad stopnia centralnego lub laureatami konkursów międzynarodowych lub ogólnopolskich wymienionych w załączniku do Uchwały Senatu PG nr 224/2018/XXIV z 12 grudnia 2018 r. z późn. zm. – pod warunkiem złożenia odpowiednich dokumentów.
Na jakiej zasadzie ustalane są progi punktowe dla poszczególnych kierunków?+
Nie są ustalane progi punktowe dla poszczególnych kierunków. Po zakończonej rekrutacji publikowany jest wynik punktowy ostatniej osoby przyjętej na dany kierunek.
Pytanie oczekuje na odpowiedź ze strony uczelni.
Czy w dostaniu się na studia ma znaczenie kolejność zgłoszeń?+
Nie. O przyjęciu decydują wyniki matury i spełnienie warunków formalnych, nie kolejność rejestracji.
Czy zakwalifikowany do przyjęcia oznacza przyjęty na studia?+
Nie. Status „złóż dokumenty, masz pewność zostać przyjęty” lub „złóż dokumenty, masz szansę zostać przyjęty” oznacza, że spełniasz warunki i możesz złożyć dokumenty. Dopiero ich złożenie w terminie umożliwia ewentualne przyjęcie na studia.
Czy pełna rejestracja elektroniczna wraz z uiszczoną opłatą rekrutacyjną daje podstawę do rozpatrywania wniosku o przyjęcie na studia?+
Tak – zarejestrowanie się, uzupełnienie danych i opłacenie rekrutacji to I etap rekrutacji i warunek konieczny do udziału w dalszym etapie kwalifikacyjnym.
W jaki sposób można dokonać opłaty rekrutacyjnej?+
Przelewem na indywidualny numer konta bankowego przypisany do konta kandydata w systemie eRekrutacja.
Co wpisać w tytule przelewu?+
Mogą to być imię oraz nazwisko lub nr deklaracji rekrutacyjnej. Przelew dojdzie bez względu na tytuł przelewu, ponieważ dla każdego kandydata jest przypisany indywidualny numer konta.
W jakim terminie należy dokonać opłaty rekrutacyjnej?+
Opłatę należy uiścić nie później niż w czasie określonym w terminarzu rekrutacyjnym.
Co się stanie, jeśli nie wniosę opłaty rekrutacyjnej w wymaganym terminie (nie będzie ona zaksięgowana w wymaganym terminie)?+
Twoja kandydatura nie zostanie rozpatrzona i nie będziesz brany/a pod uwagę w procesie kwalifikacji.
Czy przelew muszę zrobić z mojego konta, czy może go zrobić za mnie np. mama?+
Przelew może zrobić dowolna osoba – ważne, by został dokonany na numer konta bankowego przypisanego do konta kandydata w systemie eRekrutacja.
Jakie przedmioty brane są pod uwagę w procesie kwalifikacyjnym?+
To zależy od kierunku. Uczelnia podaje listę wymaganych/przeliczanych przedmiotów na swojej stronie.
Czy brak na maturze jakiegoś z punktowanych w rekrutacji przedmiotów, dyskwalifikuje mnie z ubiegania się o przyjęcie na wybrany kierunek studiów?+
Brak punktowanego przedmiotu nie dyskwalifikuje z rekrutacji. W miejsce punktacji za ten przedmiot kandydat otrzymuje 0 pkt, ale nadal może brać udział w rekrutacji i ma szansę zostać przyjętym.
O przyjęcie na ile kierunków studiów mogę się ubiegać?+
W ramach jednej opłaty rekrutacyjnej można wskazać dowolną liczbę kierunków. Kierunki należy ustawiać w kolejności od najbardziej do najmniej pożądanych. Można zostać przyjętym na jeden kierunek studiów o tej samej formie i stopniu kształcenia.
W jaki sposób dokonywana jest procedura przeniesienia?+
Przeniesienie na inny kierunek jest możliwe w ciągu 2 tygodniu od publikacji wyników i wymaga złożenia wniosku. Po przekroczeniu tego terminu przeniesienie studenta jest możliwe po zakończeniu semestru pierwszego, przy założeniu spełnienia warunków rejestracji na semestr drugi tj. z długiem nieprzekraczającym 12 ECTS.
Do kiedy i w jakim formacie muszę zamieścić zdjęcie elektroniczne w formularzu rejestracyjnym?+
Zdjęcie elektroniczne (jak do dowodu) należy załączyć w systemie eRekrutacja w I etapie rekrutacyjnym czyli rejestracji online w systemie, zgodnie z terminarzem rekrutacyjnym.
Wasze pytania:
Nikt jeszcze nie zadał pytania tej uczelni.