Studia na kierunku język niemiecki i komunikacja w biznesie mają charakter praktyczny. Oferują nie tylko zajęcia germanistyczne z języków specjalistycznych i komunikacji międzykulturowej w biznesie, ale też odbycie praktyk zawodowych.
Takie połączenie daje możliwość uzyskania absolwentom unikalnych kompetencji, co wzmacnia ich późniejsze szanse na rynku zawodowym. Kształcenie realizuje jednocześnie 150 godzin praktyki zawodowej w jednej z firm, w których niezbędna jest znajomość języka niemieckiego: McKinsey, European Media Group, Getsix, Franklin, Templeton, Osram czy Lidl.
Wśród zajęć przewidzianych programem kształcenia wyróżnia się m.in.:
-
Seminarium magisterskie
-
Tłumaczenia poświadczone
-
Praktyczną naukę języka niemieckiego
-
Korespondencję handlową/biznesową
-
Zawód I etykę tłumacza
-
Komunikację interkulturową w biznesie
-
Komunikację interpersonalną i dyplomację w biznesie
-
Negocjacje interkulturowe w biznesie.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku język niemiecki i komunikacja w biznesie możemy podzielić na:
1. Typ
-
Studia II stopnia (magisterskie),
2. Tryb:
Zdobywana wiedza i umiejętności
Uczelnie w Poznaniu na kierunku język niemiecki i komunikacja w biznesie pozwala absolwentom zdobyć kompetencje, wiedzę i umiejętności w zakresie:
-
Znajomości języka niemieckiego na poziomie C1+,
-
Kompetencji interkulturowych,
-
Znajomości języków specjalistycznych,
-
Kompetencji translatorycznych,
-
Kompetencji społecznych.
Studenci dodatkowo pogłębiają umiejętności w zakresie tematycznym związanym z reklamą, mediami, branżą opakowaniową, chemiczną, farmaceutyczną, ekonomią czy techniką.