Studia na kierunku marketing w swoim programie uwzględniają główne założenia związane z rozwojem aktualnej branży w tym zakresie. Siatka zajęć została przygotowana w taki sposób, aby kształcić uczestników na samodzielnych pracowników i liderów kompetentnych do rozwiązywania złożonych problemów marketingowych.
	Program zajęć wykorzystuje najlepsze wzorce międzynarodowe poprzez nawiązywanie do najnowszych trendów w kształceniu. W ramach licznych przedmiotów słuchacze uczestniczą w zajęciach obejmujących analizę rynku, ekonomiczną analizę decyzyjną czy prawną ochronę konsumenta i konkurencyjność.
	 
	Typ i tryb studiów:
	Studia na kierunku marketing możemy podzielić na:
	1. Typ
	- 
		studia II stopnia (magisterskie).
	2. Tryb:
	- 
		studia stacjonarne,
- 
		studia niestacjonarne.
	 
	Zdobywana wiedza i umiejętności
	Uczelnie w Poznaniu na kierunku marketing kształcą absolwentów, którzy wykazują się umiejętnościami w zakresie krytycznego poszukiwania i stosowania odpowiednich narzędzi czy działań marketingowych stosowanych w podmiotach komercyjnych oraz niekomercyjnych.
	Wyróżniają się wysoką świadomością znaczenia współczesnego marketingu, który wpływa na funkcjonowanie organizacji. Mają również rozwinięte kompetencje cyfrowe oraz kompetencje w zakresie posługiwania się najnowszymi osiągnięciami technologicznymi.
	Absolwent w skuteczny sposób komunikuje się z otoczeniem rynkowym za pomocą zaawansowanych technik i narzędzi informacyjnych. Potrafi wykorzystać dorobek marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwami.
	Zna nowoczesne techniki zarządzania marketingowego, gromadzenia oraz analizowania danych rynkowych. Reaguje na zmiany zachodzące na rynku i dopasowuje się do bieżących warunków otoczenia.
	Projektuje produkty i zarządza marką, uwzględniając zasady rozwoju zrównoważonego. Komunikuje się z otoczeniem, korzystając z nowoczesnych form oraz instrumentów prezentowania zagadnień z zakresu marketingu czy sprzedaży.