1. Typ i tryb studiów
	Studia na kierunku marketing i logistyka można realizować tylko w trybie niestacjonarnym, co w praktyce oznacza, że zajęcia będą odbywać się w wybrane weekendy semestru, a nauka będzie odpłatna.
	Tematyka zajęć na powyższych studiach będzie oscylować wokół nauk technicznych oraz nauk o zarządzaniu.
	 
	Studia na kierunku marketing i logistyka możemy podzielić na:
	1. Poziom:
	 
	2. Forma:
	 
	Studia stacjonarne tzw. dzienne realizowane są bezpłatnie (w uczelniach publicznych), a program kształcenia realizowany jest od poniedziałku do piątku w siedzibie uczelni.
	Studia niestacjonarne w trybie zaocznym odbywają się zazwyczaj w weekendy od piątku/soboty do niedzieli, z kolei studia niestacjonarne w trybie wieczorowym (one czasami tylko z nazwy są wieczorowe, ale w praktyce zajęcia odbywają się przez cały dzień) realizowane są od poniedziałku do piątku.
	Zanim wybierzesz jednak studia niestacjonarne, pamiętaj, że wiążą się one z uiszczaniem opłat za czesne, oraz przed rekrutacją sprawdź w jakiej formie realizowane są studia zaocznej czy wieczorowej.
	 
	2. Program studiów i przedmioty
	Przykładowe przedmioty w programie studiów na kierunku marketing i logistyka: koncepcje zarządzania, statystyka matematyczna, zarządzanie strategiczne, marketing międzynarodowy oraz rachunkowość zarządcza.
	Jako student kierunku marketing i logistyka będziesz mógł rozwinąć swoją dotychczasową wiedzę z zakresu ekonomii, marketingu, zarządzania oraz biznesu. Ponadto poznasz specyfikę branży TSL. W siatce zajęć znajdzie się wiele ciekawych i zarazem rozwijających przedmiotów powiązanych z powyższą tematyką, między innymi takich jak:
	- 
		Statystyka matematyczna z elementami symulacji finansowych
 
	- 
		Informatyczne systemy zarządzania
 
	- 
		Zarządzanie zasobami ludzkimi
 
	- 
		Elementy polityki społecznej
 
	 
	3. Nabywane umiejętności
	Osoby, które aplikują na kierunek marketing i logistyka, wykształcą szereg cennych umiejętności praktycznych, które z powodzeniem wykorzystają w swojej przyszłej pracy zawodowej. W czasie studiów nauczysz się technik zarządzania procesem produkcyjnym orz transportowym.
	Ponadto poznasz nowoczesne techniki marketingowe i sprzedażowe. Studenci dowiedzą się także, w jaki sposób dokonywać analizy finansowej oraz oceny rynku. Dodatkowo zdobędziesz niezwykle istotne kompetencje miękkie, takie jak zdolność komunikacji, negocjacji czy pracy zespołowej.
	 
	4. Dla kogo ten kierunek
	W dobie rozwoju gospodarki i powstawania nowych przedsiębiorstw, nieustannie wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów zajmujących się nadzorowaniem procesu produkcji i dystrybucji oraz zarządzaniem biznesem i kadrą pracowniczą. Nie ma więc w tym nic dziwnego, że studia związane z tymi dziedzinami wiedzy od lat cieszą się niesłabnącą popularnością wśród studentów.
	Jednak pracodawcy często oczekują od kandydatów umiejętności i kompetencji zarówno z obszaru logistyki, jak i marketingu. Jako odpowiedź na tego typu potrzeby powstał niezwykle innowacyjny i perspektywiczny kierunek, marketing i logistyka.
	Jeżeli więc jesteś osobą o dużych zainteresowaniach i chciałbyś rozwijać się na kilku polach jednocześnie, to nie wahaj się i weź udział w rekrutacji na kierunku marketing i logistyka.
	 
	5. Gdzie studiować marketing i logistykę
	Jakie uczelnie w Polsce oferują kierunek marketing i logistyka: