Studia na kierunku komunikacja wizerunkowo-mediacyjna prowadzone są w języku polskim oraz angielskim. Nauczyciele akademiccy realizują innowacyjny program kształcenia, który opiera się na indywidualnym, podmiotowym podejściu do studenta – tzw. tutoring.
Zajęcia organizowane są w taki sposób, aby umożliwiały słuchaczom podnoszenie oraz doskonalenie umiejętności z zakresu teoretycznego i modelowego komunikowania się. Studenci uczą się także teorii wizerunku czy zasad komunikacji mediacyjnej.
Program kształcenia składa się z interdyscyplinarnych dziedzin nauki i łączy w sobie różnorodne teorie, założenia czy treści dydaktyczne. Jest to możliwe dzięki takim zajęciom, jak te z zakresu dziedzictwa kulturowego, podstaw komunikacji masowej, międzyludzkiej, zawodowej czy wstępu do ekolingwistyki i teorii wizerunku.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku komunikacja wizerunkowo-mediacyjna możemy podzielić na:
1. Typ
-
studia II stopnia (magisterskie);
2. Tryb:
Zdobywana wiedza i umiejętności
Uczelnie w Poznaniu na kierunku komunikacja wizerunkowo-mediacyjna dają możliwość słuchaczom, aby zdobyć cenne umiejętności i kompetencje dotyczące znajomości teorii i modeli komunikacyjnych. Absolwent potrafi stosować je w zależności od danego środowiska kulturowego, cywilizacyjnego, językowego czy komunikacyjnego.
Po ukończeniu kształcenia słuchacze wyróżniają się obszerną wiedzą o komunikacji wizerunkowej i mediacyjnej. Mają też umiejętności komunikacji, które są niezbędne do zarządzania zasobami językowo-niejęzykowymi.
W ramach licznych wykładów i zajęć praktycznych słuchacze mają możliwość podnoszenia swoich kompetencji komunikacji w trakcie publicznych wystąpień. Wiedzą również, jak dokonywać samodzielnej analizy, wyciągać wnioski i argumentować je.