Studenci kierunku Produkcja audiowizualna mają możliwość zdobycia wiedzy i umiejętności z zakresu m.in. gatunków audiowizualnych, polskiego systemu audiowizualnego, prawa mediów, technologii produkcji audiowizualnej czy tworzenia scenariusza. Mogą też zapoznać się z zagadnieniami dotyczącymi np. reżyserii, preprodukcji, produkcji oraz postprodukcji form audiowizualnych.
W zależności od wyboru specjalności, studenci kierunku Produkcja audiowizualna mogą także np. nauczyć się, jak propagować różne gatunki audiowizualne, poznać narzędzia i metody promocji produkcji audiowizualnej czy zapoznać się ze sposobami kreowania wizerunku firmy przy pomocy sfery audiowizualnej. Mogą również nauczyć się, jak tworzyć własne materiały audiowizualne, np. newsy, reklamy czy filmy dokumentalne, a także dowiedzieć się, jak prowadzić firmę zajmującą się produkcją audiowizualną czy zapoznać się z różnymi formami działalności audiowizualnej tworzonymi na zlecenie różnych podmiotów, np. instytucji publicznych czy telewizji.
Studenci kierunku Produkcja audiowizualna mają możliwość również zdobycia wiedzy i umiejętności z zakresu np. podstaw grafiki komputerowej, dźwięku w produkcjach audiowizualnych, pozyskiwania źródeł finansowania czy badań marketingowych.
Przykładowe przedmioty oferowane przez uczelnie na kierunku Produkcja audiowizualna: marketing i reklama w produkcji audiowizualnej, sztuka obrazu audiowizualnego, podstawy tworzenia scenariusza.