Projektowanie gier komputerowych

Projektowanie gier komputerowych

Projektowanie gier komputerowych studia - kierunek studiów

Chociaż gry komputerowe już jakiś czas temu zapewniły sobie status takich form twórczości artystycznej, które bez cienia wątpliwości mają wstęp do kultury i sztuki. Mimo wszystko produkcje spod znaku konsoli i joysticka wciąż noszą na sobie cień społecznych uprzedzeń i sceptycznych komentarzy. Są nośnikami rozrywki, w której wyczuwamy nieco inny rodzaj zaangażowania, niż ten towarzyszący nam, chociażby, podczas lektury książki czy obcowania z filmem, goszczą w naszych telefonach i wypełniają czas w sposób niewymagający wyjątkowego zaangażowania intelektualnego, ciągną za sobą opinię demoralizujących i budzących agresję a ze względu na swoją interakcyjność błędnie wymykają się kategoriom dzieła sztuki. Gdzie w gąszczu opinii o grach leży prawda na temat ich potencjału artystycznego? By to zrozumieć, wystarczy przyjrzeć się pracy zespołom twórców gier komputerowych: to graficy, muzycy, specjaliści od animacji, pisarze odpowiedzialni za scenariusze i dialogi – wspierani przez informatyków i programistów. Można więc uznać, że każda gra jest wielowarstwowym dziełem sztuki, łączącym w sobie środki wyrazu naprawdę wielu dziedzin, a sama w sobie tworzy nową wartość kulturową, której nie należy odmawiać artystycznego sznytu tylko dlatego, że pełni także inne, bliskie rozrywce funkcje.

 

Dla kogo ten kierunek

Jeśli nie wystarcza Ci rola gracza a w grach komputerowych dostrzegasz potencjał kulturowy, społeczny i rynkowy, zawsze marzyłeś o przełożeniu swojej pasji na pracę, jesteś kreatywny, masz do zaoferowania bank własnych pomysłów na angażujące i ciekawe produkcje gamingowe, ale potrafisz także odnaleźć się w pracy zespołowej i wspólnie z innymi twórcami chcesz przyczynić się do rozwoju branży gier w Polsce, studia na kierunku projektowanie gier komputerowych mogą się okazać Twoim edukacyjnym strzałem w dziesiątkę.

 

Program studiów i przedmioty

Jaką wiedzę zdobędziesz w toku studiów i jakimi umiejętnościami będziesz mógł pochwalić się jako absolwent tego kierunku? Zostaniesz przygotowany do samodzielnego i zespołowego projektowania profesjonalnych gier cyfrowych oraz rozumienia każdego etapu powstawania gry. Zanim jednak zajmiesz się praktyką – zawodową, ale także studencką, której końcowym efektem będzie stworzenie przez Ciebie autorskiego projektu gamingowego – zapoznasz się z teoretycznymi podstawami, umieszczającymi gry komputerowe w szerszym kontekście kulturowym. Weźmiesz udział w zajęciach z filozofii multimediów, zastanowisz się czym jest rzeczywistość multimedialna, przyjrzysz się oddziaływaniu mediów na społeczeństwo i kulturę. Zapoznasz się z dostępnym na rynku oprogramowaniem graficznym, opanujesz podstawy DTP, typografii i digital painting a swoje podwoje otworzą przed tobą pracownie artystyczne, między innymi pracownia wideo, pracownia animacji, czy pracownia projektowania graficznego. Zajmiesz się obróbką dźwięku, tworzeniem scenariuszy, modelowaniem trójwymiarowym oraz opracowywaniem silników gier. Zostaniesz wyposażony w nowoczesne narzędzia marketingowe i wiedzę z zakresu psychologii reklamy.

 

Praca po studiach

Jakie perspektywy zawodowe otworzą się przed Tobą, kiedy ukończysz studia na kierunku projektowanie gier komputerowych? Twoje wykształcenie pozwoli Ci na podjęcie zatrudnienia w studiach projektujących gry komputerowe na wielu różnych stanowiskach. Możesz pójść w kierunku tworzenia konceptów postaci, autorskich pomysłów na gry – z włączeniem coraz bardziej popularnych gier edukacyjnych lub gier wspierających pracę poszczególnych działów w firmach i przedsiębiorstwach. Z powodzeniem sprawdzisz się także w roli animatora, copywritera – twórcy scenariuszy i dialogów lub dźwiękowca, odpowiedzialnego za oprawę muzyczną gry. Absolwenci, którzy kończą studia na kierunku projektowanie gier komputerowych, decydują się również na pracę w agencjach marketingowych i interaktywnych, gdzie wykorzystują swoje umiejętności storytellingowe, kreacyjne i graficzne w pracy nad kampaniami realizowanymi dla klientów zewnętrznych.

Jakie przedmioty zdawać na maturze?

Przy rekrutacji na kierunek projektowanie gier komputerowych na większości uczelni brane są pod uwagę następujące przedmioty: rekrutacja na studia I stopnia odbywa się na podstawie konkursu świadectw dojrzałości i świadectw ukończenia szkoły średniej w zależności od tego czy kandydat zdaje nową czy starą maturę. O przyjęciu kandydata na studia na kierunku projektowanie gier komputerowych decyduje rejestracja on-line na stronie rekrutacyjnej, dostarczenie kompletu kompletu wymaganych dokumentów oraz uiszczenia opłaty rekrutacyjnej. 

GDZIE STUDIOWAĆ KIERUNEK PROJEKTOWANIE GIER KOMPUTEROWYCH

Województwo
Miejscowość
Typ studiów
Tryb studiów

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

grupa kierunku
typ studiów
tryb studiów

Wyszukiwarka kierunków podyplomowych: znaleziono ×

grupa kierunku

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

UCZELNIE, GDZIE PROJEKTOWANIE GIER KOMPUTEROWYCH JAKO SPECJALNOŚĆ / ŚCIEŻKA KSZTAŁCENIA

Społeczna Akademia Nauk w Łodzi

Społeczna Akademia Nauk w Łodzi

Jednostka prowadząca

Informatyka stopień: (I)  (II), czas trwania: 3,5 roku • 1,5 roku
tryb: niestacjonarne, stacjonarne

Specjalności na kierunku informatyka

Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku

Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku

Jednostka prowadząca

Informatyka stopień: (I)  (II), czas trwania: 3 lub 3,5 roku • 2 lata
tryb: niestacjonarne, stacjonarne

Specjalności na kierunku informatyka

Wyższa Szkoła Bankowa w Gdyni

Wyższa Szkoła Bankowa w Gdyni

Jednostka prowadząca

Informatyka stopień: (I), czas trwania: 3 lub 3,5 roku
tryb: niestacjonarne, stacjonarne

Specjalności na kierunku informatyka

Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie

Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie

Jednostka prowadząca

Grafika komputerowa i produkcja multimedialna stopień: (I), czas trwania: 3 lata
tryb: niestacjonarne, stacjonarne

Specjalności na kierunku grafika komputerowa i produkcja multimedialna

Specjalności / ścieżki kształcenia na kierunku projektowanie gier komputerowych

Tryb studiów
Typ studiów
Miasto
Województwo
SORTOWANIE:

Nic nie znaleziono

Zobacz inne kierunki Informatyczne

Typ studiów
Województwo
SORTOWANIE:

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując na kierunku projektowanie gier komputerowych?

Absolwent powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie:

  • samodzielnego i zespołowego projektowania gier cyfrowych
  • rozumienia procesu powstawania gry komputerowej na każdym jego etapie
  • definiowania pojęcia rzeczywistości multimedialnej i filozofii multimediów
  • oddziaływania mediów na społeczeństwo i kulturę
  • znajomości oprogramowania graficznego i wykorzystywania go w praktyce
  • podstaw DTP, typografii i digital painting
  • podstaw projektowania graficznego
  • tworzenie filmów wideo i animacji
  • tworzeniem warstwy tekstowej gier komputerowych – scenariuszy, dialogów, draftów
  • modelowania trójwymiarowego
  • opracowywania silników gier komputerowych
  • znajomości i wykorzystywania nowoczesnych narzędzi marketingowych
  • psychologii reklamy
  • podstaw rysunku i kompozycji

Jak wyglądają studia na kierunku projektowanie gier komputerowych?

 

1. Typ i tryb studiów

Kierunek projektowanie gier komputerowych jest obecnie dostępny tylko w trybie stacjonarnym. W praktyce oznacza to, że zajęcia będą odbywać się od poniedziałku do piątku. To rozwiązanie jest skierowane do osób, które mogą sobie pozwolić na pełne poświęcenie nauce i zdobywaniu wykształcenia.

Tematyka zajęć na powyższych studiach będzie oscylować wokół nauk informatycznych.

 

2. Program studiów i przedmioty

Jako student kierunku projektowanie gier komputerowych zdobędziesz kompleksową wiedzę z zakresu informatyki, nauk ścisłych i technicznych oraz dziedzin artystycznych. W planie zajęć znajdzie się wiele insertujących przedmiotów tematycznie powiązanych z powyższymi zagadnieniami. Oto wybrane z nich:

  • Tworzenie scenariuszy i storyboarding
  • Projektowanie gier komputerowych
  • Scenografia gier komputerowych
  • Ruch i animacja na potrzeby gier komputerowych

 

3. Nabywane umiejętności

W czasie studiów na powyższym kierunku, przede wszystkim skupisz się na doskonaleniu swoich kompetencji z zakresu informatyki. Studenci nauczą się projektowania gier komputerowych oraz gier video. Ponadto, jako student, poznasz zasady tworzenia animacji komputerowych oraz projektowania 2D i 3D. Co więcej, będziesz miał dostęp do nowocześnie wyposażonych laboratoriów, gdzie będziesz mógł korzystać z profesjonalnych narzędzi i programów informatycznych.

Ile trwają studia i jaki tytuł uzyskasz?

Studia na kierunku projektowanie gier komputerowych można realizować tylko na pierwszym stopniu kształcenia. Jeżeli zdecydujesz się na tę opcję, na naukę poświęcisz trzy lata, czyli sześć semestrów. Po upływie tego czasu otrzymasz tytuł licencjata.

Czas trwania studiów na kierunku projektowanie gier komputerowych na poszczególnych uczelniach

Tryb studiów
Typ studiów
Miejscowość
Województwo
SORTOWANIE:
I stopnia II stopnia jednolite

Brak wyników

Szczegółowe informacje na temat czasu trwania należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"

Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku projektowanie gier komputerowych?

Absolwent kierunku projektowanie gier komputerowych znajdzie zatrudnienie w/jako:

  • conceptart artist – grafik odpowiedzialny za tworzenie projektów postaci w konkretnych sytuacjach narracyjnych, nastrojach, mimice lub też graficznych projektów konkretnych scen
  • level designer – twórca etapów i poziomów gry komputerowej
  • character designer – projektant postaci
  • animator
  • pracownik agencji marketingowych i interaktywnych
  • grafik komputerowy
  • copywriter
  • projektant gier edukacyjnych
  • autor konceptów fabularnych i narracyjnych, wykorzystywanych w grach planszowych, improwizowanych grach fabularnych (LARP) i innych

MIASTA, KTÓRE OFERUJĄ STUDIA NA KIERUNKU PROJEKTOWANIE GIER KOMPUTEROWYCH

Komentarze (1)

Małgorzata odpowiedz

Uniwersytet Jagielloński oferuje studia Informatyka gier komputerowych . Prowadzi je Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej.