Zadaj pytanie×
FAQ - najczęściej zadawane pytania:
Czy istnieje granica wieku, która ogranicza możliwość podjęcia studiów w systemie stacjonarnym?+
Nie.
Jakie dokumenty należy dostarczyć po zakwalifikowaniu się na studia stacjonarne I stopnia?+
1. Podanie na studia wydrukowane z systemu IRK. 2. Oryginał świadectwa dojrzałości. 3. Dowód osobisty. 4. Dokument poświadczający znajomość języka angielskiego - w przypadku kierunków prowadzonych w języku angielskim. 5. Oświadczenie przedstawiciela ustawowego o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych - jeżeli kandydat jest osobą niepełnoletnią.
W jaki sposób i gdzie mogę dostarczyć dokumenty na Uczelnię?+
Dokumenty można złożyć osobiście, a także może je przynieść za kandydata rodzic lub inna wskazana przez kandydata osoba. Uczelnia nie wymaga upoważnienia do złożenia dokumentów. Dokumenty przyjmowane są w dniach i godzinach ustalonych w harmonogramie rekrutacji opublikowanym na stronie internetowej uczelni.
Czy dokumenty muszę składać osobiście?+
Dokumenty może przynieść za kandydata rodzic lub inna wskazana przez kandydata osoba. Uczelnia nie wymaga upoważnienia do złożenia dokumentów.
Jakie dokumenty muszą być poświadczone notarialnie?+
Kserokopie oryginałów dokumentów wykonują i poświadczają za zgodność upoważnieni pracownicy uniwersytetu na miejscu przy składaniu dokumentów.
Czy dokumenty mogą zostać złożone w imieniu kandydata przez upoważnioną osobę?+
Tak, dokumenty może złożyć za kandydata rodzic lub inna wyznaczona przez kandydata osoba.
Czy kandydaci, którzy znajdują się na liście rezerwowej, też muszą składać dokumenty?+
Nie.
Czy wyniki matur należy wpisywać samodzielnie?+
Tak.
Czy w procedurze rekrutacyjnej brana jest pod uwagę część ustna egzaminu maturalnego?+
Tylko w przypadku tzw. starej matury.
Jak wygląda procedura przyjęć dla kandydatów będących laureatami bądź finalistami olimpiad przedmiotowych?+
Laureaci i finaliści wszystkich olimpiad stopnia centralnego przyjmowani są na I rok studiów pierwszego stopnia na dowolny kierunek studiów, w ramach limitów miejsc ustalonych dla poszczególnych kierunków studiów, na podstawie wymaganych dokumentów złożonych w terminie określonym przez Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną oraz oryginału dokumentu wydanego przez Komitet Główny danej olimpiady. Z uprawnień określonych w uchwale laureaci i finaliści olimpiad mogą korzystać jeden raz w roku uzyskania świadectwa dojrzałości lub w roku następnym – niezależnie od roku uzyskania tytułu laureata lub finalisty.
Na jakiej zasadzie ustalane są progi punktowe dla poszczególnych kierunków?+
Progi punktowe ustalane są przez Wydziałowe Komisje Rekrutacyjne.
W jaki sposób zostanę poinformowany o zakwalifikowaniu do przyjęcia / przyjęciu na studia?+
Poprzez zmianę statusu w systemie IRK na przyjęty lub nieprzyjęty.
Czy w dostaniu się na studia ma znaczenie kolejność zgłoszeń?+
Nie.
Czy zakwalifikowany do przyjęcia oznacza przyjęty na studia?+
Po zakwalifikowaniu do przyjęcia konieczne jest jeszcze dostarczenie dokumentów aby zostać przyjętym na studia.
Czy pełna rejestracja elektroniczna wraz z uiszczoną opłatą rekrutacyjną daje podstawę do rozpatrywania wniosku o przyjęcie na studia?+
Tak.
W jaki sposób można dokonać opłaty rekrutacyjnej?+
Na indywidualny numer konta widoczny w systemie IRK, korzystając z blankietu wpłaty dostępnego w systemie lub dokonując przelewu przez Internet
Co wpisać w tytule przelewu?+
Dane do przelewu w tym nazwę i adres odbiorcy, numer konta, kwotę i tytuł przelewu kandydat znajdzie w systemie IRK.
W jakim terminie należy dokonać opłaty rekrutacyjnej?+
W terminie określonym w harmonogramie rekrutacji opublikowanym na stronie uniwersytetu.
Co się stanie, jeśli nie wniosę opłaty rekrutacyjnej w wymaganym terminie (nie będzie ona zaksięgowana w wymaganym terminie)?+
Jeżeli opłata nie zostanie wniesiona w wymaganym terminie podanie o przyjęcie na studia nie będzie rozpatrywane. Jeżeli kandydat wniesie opłatę w terminie, ale nie zostanie zaksięgowana w terminie, należy przesłać potwierdzenie przelewu na maila: rekrutacja@uekat.pl
Czy przelew muszę zrobić z mojego konta, czy może go zrobić za mnie np. mama?+
Nie jest wymagane, aby przelew był zrobiony z rachunku bankowego kandydata.
Jakie przedmioty brane są pod uwagę w procesie kwalifikacyjnym?+
Podstawą kwalifikacji jest suma punktów rekrutacyjnych z części pisemnej egzaminu maturalnego z dwóch przedmiotów: języka obcego i drugiego przedmiotu wskazanego przez kandydata (do wyboru: matematyka, geografia, historia, informatyka, fizyka (lub fizyka i astronomia zdawana na egzaminie maturalnym przez 2015 rokiem), wiedza o społeczeństwie lub język polski (tylko w przypadku kandydatów na kierunek Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna)).
Czy brak na maturze jakiegoś z punktowanych w rekrutacji przedmiotów, dyskwalifikuje mnie z ubiegania się o przyjęcie na wybrany kierunek studiów?+
Jeżeli kandydat na egzaminie maturalnym (po 2004 roku w liceach ogólnokształcących lub po roku 2005 w technikach tzw. nowej maturze) nie zdawał jednego przedmiotu będącego podstawą kwalifikacji na I rok studiów, może uczestniczyć w procesie kwalifikacyjnym, otrzymując z brakującego przedmiotu 0 punktów rekrutacyjnych.
O przyjęcie na ile kierunków studiów mogę się ubiegać?+
Maksymalnie 3 kierunki studiów: jeden kierunek główny i dwa alternatywne.
Do kiedy i w jakim formacie muszę zamieścić zdjęcie elektroniczne w formularzu rejestracyjnym?+
Zdjęcie dostarczone elektronicznie powinno mieć rozmiary co najmniej 300 x 375 pikseli. Wymagany jest format JPG. Maksymalny rozmiar pliku ze zdjęciem to 1 megabajt. Zdjęcie należy zamieścić w terminie dotyczącym rejestracji w IRK.
Wasze pytania:
Nikt jeszcze nie zadał pytania tej uczelni.