Studia na kierunku Produkcja wideo umożliwiają studentom zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu m.in. produkcji filmów i seriali, koordynowania produkcji materiałów audiowizualnych o charakterze komercyjnym i społecznych czy produkcji materiałów komercyjnych i reklamowych w postaci wideo. Mogą również nauczyć się realizować nowomedialne formy audiowizualne na potrzeby marketingu w serwisach społecznościowych.
Studenci kierunku Produkcja wideo mogą także dowiedzieć się, jakie są etapy produkcji telewizyjnej i filmowej, jak powstaje produkt wideo od scenariusza, przez realizację zdjęć, po postprodukcję. Mają też możliwość zapoznania się ze wszystkimi etapami realizacji wideo, od developmentu, przez realizację, do sprzedaży projektu.
W zależności od wybranego modułu, studenci mogą np. zapoznać się z zagadnieniami dotyczącymi współpracy producenta z aktorami, marketingu muzycznego, komunikacji wizualnej, storytellingu, produkcji filmu dokumentalnego czy autoprezentacji w biznesie. Mogą też poznać praktyczne aspekty komunikacji medialnej i społecznej, zdobyć wiedzę i umiejętności w zakresie komunikowania i public relations w mediach, zapoznać się z zagadnieniami dotyczącymi prawa w produkcji treści audiowizualnych czy zdobyć umiejętności z zakresu kosztorysowania produkcji audiowizualnej. Mają też możliwość zapoznania się z procesem produkcji filmu animowanego w technice 2D i 3D czy z etapami produkcji telewizyjnej i rolą producenta w telewizji.
Przykładowe przedmioty oferowane przez uczelnie na kierunku Produkcja wideo: produkcja krótkiego metrażu, etapy produkcji telewizyjnej i rola producenta w telewizji, creative writing.