Kształcenie to łączy elementy tradycyjnej scenografii z nowoczesnymi technologiami, oferując interdyscyplinarne podejście do projektowania przestrzeni. Program obejmuje zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty, kładąc duży nacisk na rozwijanie umiejętności w zakresie tworzenia i zarządzania przestrzeniami scenograficznymi.
Studenci uczą się o technologiach VR i AR, podstawach obsługi oprogramowania do modelowania 3D oraz grafiki komputerowej. Ćwiczenia praktyczne związane są z rysowaniem i modelowaniem.
Kierunki studiów związane z tą dyscypliną obejmują też kursy dotyczące projektowania scenograficznego dla teatru, filmu i innych form wystąpień publicznych. Studenci uczą się także projektować interaktywne doświadczenia w przestrzeniach wirtualnych.
W trakcie wykładów przekazywana jest wiedza teoretyczne na temat scenografii, technologii VR/ AR oraz historii sztuki. Seminaria pozwalają z kolei na dyskusję i analizę przykładów. Intensywne zajęcia praktyczne skupiają się na nauce obsługi narzędzi i oprogramowania.
1. Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku scenografia i przestrzeń wirtualna możemy podzielić na:
1. Typ:
2. Tryb:
2. Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci potrafią projektować przestrzenie scenograficzne dla różnych mediów. Wykorzystują przy tym kolory, formy i materiały, aby stworzyć odpowiedni nastrój i atmosferę dla danej produkcji.
Tworzą trójwymiarowe modele obiektów i przestrzeni przy użyciu specjalistycznego oprogramowania, takiego jak Blender czy 3ds Max. Projektują i tworzą przestrzenie wirtualne w technologii VR.
Biegle używają oprogramowania do projektowania scenograficznego i modelowania 3D. Poza tym potrafią projektować z myślą o doświadczeniach użytkownika w przestrzeni wirtualnej.