Kierunki studiów związane z projektowaniem i badaniem gier obejmują zróżnicowany, interdyscyplinarny program, który łączy teorię z praktyką, aby przygotować studentów do pracy w branży gier komputerowych.
Studenci zapoznają się z teoriami gier oraz zasadami ich projektowania. Tworzą koncepcje gry, opracowują protokoły oraz kreują historię i scenariusze. Uczą się także podstawowych języków programowania, np. C++ czy JavaScript.
Regularne warsztaty i zajęcia praktyczne pozwalają studentom na rozwój umiejętności praktycznych. W trakcie tych zajęć uczestnicy tworzą własne projekty gier od koncepcji po gotowy produkt. Wykłady i seminaria teoretyczne prowadzone są przez wykładowców oraz zaproszonych ekspertów z branży.
1. Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku badanie i projektowanie gier możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
2. Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci znają ewolucję gier, od tradycyjnych planszowych po nowoczesne gry komputerowe. Rozumieją podstawowe teorie dotyczące mechaniki, dynamiki i estetyki gier. Mają też wiedzę na temat motywacji, zachowań i doświadczeń graczy. Rozumieją, jak różne elementy gry wpływają na zaangażowanie i satysfakcję graczy.
Znają techniki tworzenia opowieści w grach, w tym budowania świata, postaci i dialogów. Potrafią tworzyć i rozwijać koncepcje gier, opracowywać prototypy oraz testować projekty. Tworzą również atrakcyjne i funkcjonalne poziomy w grze, które są spójne z jej fabułą i mechaniką.