Dla kogo ten kierunek
Lubisz pracować z ludźmi? Jesteś otwarty na nowe doświadczenia? Dynamiczna praca to Twój żywioł? Jeśli bez trudu zgodziłeś się z powyższymi pytaniami, to powinieneś przyjrzeć się uważniej studiom na kierunku Komunikacja medialna i wizerunkowa. Przeczytaj poniższy opis by uzyskać wszystkie niezbędne informacje dotyczące tej propozycji kształcenia!
Program studiów i przedmioty
Jakie zagadnienia znalazły się w programie studiów? Uczestnicząc w zajęciach zdobędziesz wiedzę z zakresu psychologii społecznej, komunikacji niewerbalnej oraz socjologii. W trakcie nauki na kierunku Komunikacja medialna i wizerunkowa nauczysz się przygotowywać materiały promocyjne i wystąpienia publiczne. Otrzymasz także niezbędną wiedzę z obszaru przepisów prawnych dotyczących m.in. reklamowania. Co jeszcze? W programie znalazły się również zajęcia, dzięki którym dowiesz się w jaki sposób efektywnie budować i dbać o wizerunek firmy czy organizacji. Studenci tego kierunku mogą wybrać specjalizację spośród następujących: glokalność, public relations i dziennikarstwo kulturalne i społeczne. Dzięki różnorodności propozycji bez trudu dopasujesz specjalność do swoich zainteresowań.
Praca po studiach
Po ukończeniu studiów na kierunku Komunikacja medialna i wizerunkowa będziesz mógł podjąć zatrudnienie w szeroko rozumianych środkach masowego przekazu. Oprócz tego swoja drogę zawodową możesz rozpocząć w instytucjach administracji publicznej oraz samorządowej. Inną alternatywą jest praca w korporacji lub firmach doradczych. Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś spróbował swoich sił w agencjach PR lub w organizacjach pozarządowych. Jeśli zaciekawiły Cię perspektywy zawodowe i uważasz, że odnajdziesz się w tym obszarze kształcenia to zdecyduj się na studia na kierunku Komunikacja medialna i wizerunkowa!
Żeby dostać się na studia na kierunek Komunikacja medialna i wizerunkowa, na większości uczelni przy rekrutacji brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne: język polski, historia, wiedza o społeczeństwie, język obcy nowożytny.
Terminy rekrutacji
Czas trwania
Przedmioty maturalne
Limity
Progi
Absolwent powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie:
Kierunek komunikacja medialna i wizerunkowa jest obecnie dostępny tylko w trybie stacjonarnym, co w praktyce oznacza, że zajęcia będą odbywać się od poniedziałku do piątku w godzinach ustalonych przez władze konkretnych uczelni. Taka forma kształcenia jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które mogą w pełni poświęcić się zdobywaniu wykształcenia i nauce.
Program nauczania na powyższych studiach zdobędziesz wszechstronne wykształcenie humanistyczne.
Jako student kierunku komunikacja medialna i wizerunkowa rozwiniesz swoją wiedzę z zakresu dziennikarstwa, medioznawstwa, czy nauk o komunikacji. W planie zajęć znajdzie się wiele interesujących przedmiotów powiązanych z powyższą tematyką, między innymi takich jak:
Program kształcenia zakłada także realizacje obieralnych modułów specjalizacyjnych, których aktualną ofertę znajdziesz na oficjalnych stronach internetowych wybranych uczelni wyższych.
Osoby, które aplikują na powyższe studia, rozwiną wszechstronne kompetencje praktyczne. Jako student nauczysz się tworzyć teksty dziennikarskie i przekazy medialne. Ponadto, dowiesz się w jaki sposób analizować wybrane sytuacje społeczne i kulturowe. Studenci nauczą się również wybranego języka obcego oraz specjalistycznej terminologii branżowej, co zwiększy ich szanse na karierę w środowisku międzynarodowym.
Studia pierwszego stopnia na kierunku komunikacja medialna i wizerunkowa będą trwały trzy lata, czyli sześć semestrów. Po tym czasie uzyskasz tytuł licencjata.
Absolwent kierunku Komunikacja medialna i wizerunkowa znajdzie zatrudnienie w/jako:
Miasta, które oferują studia na kierunku Komunikacja medialna i wizerunkowa
Teraz najważniejsze |
Ciekawe
|
|
gdzie studiować |
|
|