CHEMICZNA ANALIZA INSTRUMENTALNA

Uniwersytet Warszawski

Chemiczna analiza instrumentalna stopień: (I), czas trwania: 3,5 roku
forma: stacjonarne

CHEMICZNA ANALIZA INSTRUMENTALNA studia - kierunek studiów

Studia na kierunku chemiczna analiza instrumentalna to studia inżynierskie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 3,5 roku (studia I stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (inżyniera).

Studia na kierunku chemiczna analiza instrumentalna
Rok akademicki 2024/2025
Forma studiów stacjonarne
Poziom studiów studia I stopnia
Czas trwania 3,5 roku (studia I stopnia)

Terminy rekrutacji

Rekrutacja na uczelnie, które prowadzą studia na kierunku chemiczna analiza instrumentalna rozpocznie się 6 czerwca 2024 r. i potrwa do 10 lipca 2024 r. | chemiczna analiza instrumentalna - terminy rekrutacji >

Uczelnie

Studia na kierunku chemiczna analiza instrumentalna możesz podjąć na 1 uczelni publicznej w trybie stacjonarnym (dziennym) | chemiczna analiza instrumentalna - uczelnie >

Opis kierunku

Chemiczna analiza instrumentalna to kierunek, który pozwoli uzyskać rozbudowaną wiedzę z rozmaitych dyscyplin ścisłych – nie tylko chemii, lecz także matematyki czy fizyki. Ważną rolę odgrywa praktyczny charakter tego kierunku. Studenci poznają bowiem nowoczesne metody instrumentalne czy techniki pomiarowe wykorzystywane obecnie w badaniach laboratoryjnych.

Wymagania

W procesie rekrutacji na studia 2024/2025 na kierunku chemiczna analiza najczęściej wymagane przedmioty maturalne to: chemia, biologia, fizyka, fizyka i astronomia, matematyka, informatyka, język obcy, język polski.

*Wymagania mogą się różnić w zależności od uczelni oraz trybu studiów (szczegółowe wymagania w dziale poniżej).

Studenci uczą się więc, jak zdobycze chemicznej analizy instrumentalnej wykorzystywać do badania nowych leków, nanocząstek metali czy katalizatorów lub nawet źródeł energii! Absolwenci po zakończeniu nauki swoją zawodową przyszłość mogą związać z pracą między innymi w przemyśle farmakologicznym czy biomedycznym. Czekać na nich będą także różnorodne laboratoria chemiczne.

JAKIE PRZEDMIOTY ZDAWAĆ NA MATURZE?

Najczęściej wymagane przedmioty maturalne w procesie rekrutacyjnym na studia na kierunku chemiczna analiza instrumentalna:

• biologia,
  • chemia,
  • fizyka,
  • fizyka i astronomia,
  • matematyka,
  • informatyka,
  • język obcy,
  • język polski.

CHEMICZNA ANALIZA INSTRUMENTALNA - zasady rekrutacji

WIEDZA, JAKĄ ZDOBĘDZIESZ PODCZAS STUDIÓW NA KIERUNKU CHEMICZNA ANALIZA INSTRUMENTALNA:

Czego nauczysz się podczas studiów na kierunku chemiczna analiza instrumentalna?
Ze względu na niezwykle bogaty i interdyscyplinarny program kształcenia będziesz miał możliwość rozwinąć i ugruntować swoją wiedzę z obszaru nauk ścisłych, ze szczególnym uwzględnieniem chemii i jej pod dyscyplin.
Jako student będziesz uczestniczył w wielu niezwykle ciekawych zajęciach i warsztatach, dzięki którym zyskasz nowe umiejętności i kwalifikacje. Przede wszystkim skupisz się na poznaniu szerokiej i złożonej dziedziny, jaką jest analiza instrumentalna.
Dowiesz się więcej na temat jej teoretycznych aspektów oraz różnorodnych metod badawczych. Ponadto, zaznajomisz się ze skomplikowaną budową licznych aparatur wykorzystywanych w tej branży oraz nauczysz się z nich korzystać.
Oprócz wiedzy kierunkowej, zdobędziesz także cenne zdolności językowe, dzięki którym zwiększysz swoje szanse na atrakcyjną i rozwijającą pracę, także na arenie międzynarodowej. Uzyskaną wiedzę teoretyczną oraz kompetencje praktyczne wykorzystasz podczas obowiązkowych praktyk studenckich w wybranym przez siebie miejscu.

Absolwent powinien posiadać:
  • wiedzę chemiczną
  • znajomość budowy aparatur badawczych
  • znajomość różnorodnych technik i metod badawczych
  • wiedzę z zakresu analizy ilościowej
  • znajomość specjalistycznej terminologii
  • znajomość języka obcego
  • wiedzę z zakresu spektrometrii masowej
  • umiejętność praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy

Jak wyglądają studia na kierunku chemiczna analiza instrumentalna?

1. Typ i tryb studiów

Kierunek chemiczna analiza instrumentalna jest dostępny tylko w trybie stacjonarnym. W praktyce oznacza to, że zajęcia będą odbywać się od poniedziałku do piątku, co będzie idealnym rozwiązaniem dla osób, które mogą sobie pozwolić na pełne poświęcenie się nauce i zdobywaniu wykształcenia.

Studia na kierunku chemiczna analiza instrumentalna możemy podzielić na:

1. Poziom:

2. Forma:

Osoby, które aplikują na powyższe studia zdobędą kompleksową wiedzę głównie z zakresu nauk chemicznych.

Jako student kierunku chemiczna analiza instrumentalna będziesz miał szansę zdobyć kompleksową wiedzę chemiczną, fizyczną i biologiczną.

Ponadto dowiesz się więcej na temat technologii chemicznej czy biochemii.

Dodatkowo, w siatce zajęć przewidziano wiele ciekawych i rozwijających przedmiotów, między innymi takich jak:

• Podstawy krystalografii
  • Elementy biotechnologii
  • Elementy biochemii
  • Fizyka

3. Nabywane umiejętności

W czasie studiów na kierunku chemiczna analiza instrumentalna wykształcisz szereg cennych umiejętności praktycznych z zakresu różnorodnych dyscyplin naukowych.

Podczas licznych warsztatów nauczysz się wykorzystywania zaawansowanych metod pomiarowych i technik instrumentalnych, stosowanych na co dzień w branży chemicznej.

Ponadto, nauczysz się korzystać z nowoczesnych narzędzi i programów informatycznych, które usprawnią twoją codzienną pracę zawodową. Studenci rozwiną także swoje zdolności językowe i poznają specjalistyczną terminologię branżową.

4. Dla kogo ten kierunek

Chemiczna analiza instrumentalna to nowoczesne i innowacyjne studia, których program został w pełni dopasowany do potrzeb współczesnego, zarówno krajowego, jak i międzynarodowego rynku pracy. Nie od dziś bowiem wiadomo, że chemia stanowi niezwykle istotny aspekt naszego życia i znajduje zastosowanie w wielu różnorodnych gałęziach gospodarki i przemysłu, między innymi w medycynie czy farmacji.
Ponadto, metoda badawcza, jaką jest analiza instrumentalna współcześnie zyskuje coraz większą popularność i znaczenie, szczególnie dzięki pozyskiwaniu wielu różnorodnych i znaczących danych przy minimalnej ilości badanych próbek, co jest niezaprzeczalnym atutem. Biorąc pod uwagę tego typu tendencje panujące na dzisiejszych rynkach pracy, nieustannie wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu chemii i wykorzystywania jej osiągnięć w praktyce.
Jeżeli więc masz duże zdolności z obszaru nauk ścisłych, chciałbyś rozwijać się w tym kierunku i związać z nim swoją zawodową przyszłość to studia chemiczna analiza instrumentalna będą dla ciebie odpowiednim wyborem.

5. Gdzie studiować chemiczną analizę instrumentalną

Popularne uczelnie na których można studiować kierunek chemiczna analiza instrumentalna:

Ile trwają studia i jaki tytuł uzyskasz?

Studia na kierunku chemiczna analiza instrumentalna trwają 3,5 roku (studia I stopnia).

Studia pierwszego stopnia na kierunku chemiczna analiza instrumentalna będą trwały trzy i pół roku, czyli siedem semestrów. Po tym czasie zdobędziesz tytuł inżyniera.

JAKA PRACA, CZYLI GDZIE BĘDZIESZ PRACOWAŁ PO UKOŃCZENIU STUDIÓW NA KIERUNKU CHEMICZNA ANALIZA INSTRUMENTALNA:

Jaka praca po tym kierunku?
Jako absolwent tego niezwykle perspektywicznego i nowatorskiego kierunku będziesz miał wszechstronną i gruntowną wiedzę chemiczną oraz zdolności z obszaru bogatej i złożonej dyscypliny, jaką jest chemiczna analiza instrumentalna. Zdobyte kompetencje oraz wiedza sprawią, że znajdziesz ciekawą i rozwijającą pracę w branży chemicznej.
Przede wszystkim będziesz kompleksowo przygotowany do związania swojej przyszłości zawodowej ze specjalistycznymi laboratoriami oraz ośrodkami badawczo-naukowymi. Ponadto, idealnie odnajdziesz się jako pracownik przemysłu medycznego oraz farmaceutycznego.
Co więcej, znajdziesz zatrudnienie w firmach inżynierskich oraz biurach projektowych, a także we wszystkich zakładach produkcyjnych, zajmujących się tworzeniem nowoczesnych materiałów. Pod warunkiem uzyskania odpowiedniego przygotowania pedagogiczno-dydaktycznego będziesz mógł pracować w oświacie na każdym szczeblu edukacji.
Dodatkowo, po ukończeniu studiów pierwszego stopnia możesz kontynuować naukę na studiach magisterskich lub podyplomowych i tym samym zdobywać dalsze wykształcenie chemiczne.

Absolwent kierunku chemiczna analiza instrumentalna znajdzie zatrudnienie jako/w:

• branży chemicznej
  • przemyśle medycznym
  • przemyśle farmaceutycznym