Chemia kryminalistyczna i sądowa

Chemia kryminalistyczna i sądowa studia - kierunek studiów

Popularność powieści i seriali kryminalnych na całym świecie generuje zainteresowanie młodych ludzi tematyką kryminalistyczną. Coraz więcej licealistów marzy o podzieleniu drogi zawodowej z ulubionymi detektywami, policjantami, czy biegłymi sądowymi, których poczynania śledzą codziennie na ekranach telewizorów. Jednak branża kryminalistyczna w wielu aspektach może odbiegać od obrazu prezentowanego nam przez amerykańskich reżyserów. Analizowanie próbek często jest zajęciem żmudnym i, ku zawodowi badacza, nieprzynoszącym natychmiastowych, spektakularnych rezultatów. Dla przyszłych studentów chcących powiązać swoją przyszłą drogę zawodową z szeroko rozumianą branżą kryminalistyczną powstały studia na kierunku chemia kryminalistyczna i sądowa. Jeśli jesteś wytrwały i precyzyjny, od zawsze interesowałeś się kryminologią, z zapartym tchem śledziłeś każdą powieść Agaty Christie, a ponadto nie masz problemów z nauką przedmiotów przyrodniczych i ścisłych, studia na kierunku chemia kryminalistyczna i sądowa okażą się strzałem w dziesiątkę!
Czego możesz oczekiwać jako student kierunku chemia kryminalistyczna i sądowa? Solidnego przeszkolenia z chemii i biologii, będącego podstawą do prowadzenia późniejszych badań nad materiałem genetycznym i substancjami znalezionymi na miejscu zbrodni. Zagłębisz tajniki toksykologii, przez co bez problemu wykryjesz obecność substancji narkotycznych i leków w materiale dowodowym. Nauczysz się wykorzystywania odczynników chemicznych w celu wyodrębniania potrzebnych elementów materiału dowodowego. Dowiesz się, dlaczego lampa ze światłem ultrafioletowym jest nieocenionym narzędziem na każdym miejscu zbrodni i podczas badania próbek dowodowych. Poznasz kruczki prawne pozwalające na wydanie sprawiedliwego, adekwatnego do dokonanego czynu wyroku. Jako absolwent będziesz posługiwać się fachową terminologią prawniczą, sądową i kryminalistyczną, pozwalającą na swobodną komunikację z ludźmi z twojej branży.
Gdzie znajdziesz zatrudnienie jako absolwent kierunku chemia kryminalistyczną i sądowa? Jeśli wiążesz swoją przyszłość z karierą badacza – zostaniesz pracownikiem laboratorium kryminalistycznym w policji. Jeśli natomiast wolisz brać czynny udział w procesie analizowania miejsc zbrodni oraz pozyskiwania z nich materiału dowodowego, a do tego znajdziesz chwilę czasu na uzyskanie odpowiedniej specjalności po studiach, zatrudnisz się jako biegły o specjalności kryminalistycznej. Ponadto znajdziesz zatrudnienie w firmach zajmujących się produkcją, handlem i dystrybucją materiałów i urządzeń wykorzystywanych do badań w kryminalistyce. Możesz też zostać biegłym sądowym. Wybór jest ogromny.

WAŻNE TEMATY

Jakie są wymagania rekrutacyjne?

W procesie rekrutacji na studia na kierunku chemia kryminalistyczna i sądowa na Uniwersytecie w Białymstoku brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne: język obcy, biologia, chemia, matematyka, fizyka i astronomia.

GDZIE STUDIOWAĆ KIERUNEK CHEMIA KRYMINALISTYCZNA I SĄDOWA

Uniwersytet w Białymstoku

Kierunek chemia kryminalistyczna i sądowa prowadzony jest przez:

Wydział Biologiczno-Chemiczny UWB

Zobacz inne kierunki Biologiczne i przyrodnicze

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując chemie kryminalistyczną i sądową

• pozyskiwania i analizowania materiału dowodowego
  • badania miejsca zbrodni
  • obsługi urządzeń analitycznych
  • fachowej terminologii prawniczej, sądowej i kryminalistycznej
  • wyodrębniania substancji chemicznych z materiału dowodowego
  • kodeksu karnego
  • spisywania i późniejszego analizowania zeznań świadków lub podejrzanych

Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku chemia kryminalistyczna i sądowa?

Absolwent kierunku chemia kryminalistyczna i sądowa znajdzie zatrudnienie w/jako:
  • pracownik policji
  • biegły sądowy
  • pracownik laboratorium kryminalistycznego