Chemia medyczna studia - kierunek studiów

Dla kogo ten kierunek

Studia na kierunku Chemia medyczna to na pewno idealna propozycja dla wszystkich tych, którzy mają szerokie zainteresowania dotyczące nauk ścisłych. Mają interdyscyplinarny charakter i łączą wiedzę z takich dziedzin jak chemia, medycyna, biologia oraz fizyka. Kierunki kształcące wszechstronnych absolwentów zdobywają coraz większą popularność i nie ma się czemu dziwić, ponieważ zdobycie kompleksowej wiedzy daje wiele możliwości zawodowych i rozwojowych. Zatem jeśli interesujesz się naukami ścisłymi to studia na kierunku Chemia medyczna są dla Ciebie idealne!

Program studiów i przedmioty

Czego nauczysz się w ramach studiów? Na zajęciach zarówno teoretycznych, jak i praktycznych zostaną poruszone zagadnienia z zakresu matematyki, chemii, biologii, mikrobiologii oraz modelowania molekularnego. Zdobędziesz również przydatne wiadomości dotyczące farmakologii, toksykologii i chemii leków. Interdyscyplinarny charakter tych studiów sprawi, że staniesz się specjalistą w swojej dziedzinie, a wyzwania czekające na Ciebie w przyszłej pracy nie będą stanowić żadnego problemu!

Zdobyte w trakcie nauki umiejętności i kompleksowa wiedza, pozwoli Ci na podjęcie pracy w przedsiębiorstwach z branży farmaceutycznej i chemicznej. Jeżeli jesteś zainteresowany pracą naukową to stanowisko w laboratoriach badawczych czy diagnostycznych wydaje się dla Ciebie idealne. Zastanawiasz się gdzie jeszcze możesz znaleźć zatrudnienie? Jako absolwent kierunku Chemia medyczna nie powinieneś mieć trudności z podjęciem pracy w firmach chemicznych lub kosmetycznych. Zatem jeśli uważasz, że masz uzdolnienia w kierunku nauk ścisłych, jesteś dociekliwy i zależy Ci na szerokich perspektywach zawodowych to właśnie znalazłeś idealne studia dla siebie!

WAŻNE TEMATY

Żeby dostać się na studia na kierunek chemia medyczna, na większości uczelni przy rekrutacji brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne: biologia, chemia, fizyka z astronomią, informatyka, matematyka

GDZIE STUDIOWAĆ KIERUNEK CHEMIA MEDYCZNA

Politechnika Łódzka

Jednostka prowadząca / profil kierunku

Chemia  stopień: (I)  (II)

Specjalności na kierunku chemia

Specjalności na kierunku technologia chemiczna

CZĘSTO WYBIERANE

SPECJALNOŚCI / ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA NA KIERUNKU CHEMIA MEDYCZNA

Nic nie znaleziono

Zobacz inne kierunki Chemiczne

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując Chemię medyczną

• poszerzonej znajomości zagadnień z chemii, fizyki, matematyki oraz biologii
  • przeprowadzania analiz statystycznych oraz dokonywania pomiarów
  • dysponowania wiadomościami z obszaru genetyki, fizjologii i morfologii organizmów żywych oraz przemian biochemicznych w nich zachodzących
  • znajomości metod i wykorzystywania ich do syntetyzowania oraz analizowania związków chemicznych
  • znajomości przepisów BHP oraz stosowania ich w pracy laboratoryjnej
  • znajomości języka angielskiego na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego

Jak wyglądają studia na kierunku chemia medyczna?

Kierunki chemiczne i medyczne wspomagane są najnowszymi technikami badawczymi, a rzetelnie dobrana kadra naukowa dąży do realizacji teoretycznego kształcenia w sposób jak najbardziej praktyczny. Chemia medyczna to kierunek idealny dla osób, które chciałyby zająć się analizą właściwości fizykochemicznych substancji, które mają kluczowe znaczenie dla farmakologii. Z pewnością nauczysz się, jak przeprowadzać badania oddziaływań tego typu substancji na poziomie molekularnym, zapoznasz się z ich przemianami metabolicznymi, poznasz zależności między ich strukturą a aktywnością.

Interdyscyplinarny program kształcenia obejmuje najważniejsze przedmioty z podstawowych obszarów chemii, ale także szczegółowo z chemii medycznej. Studenci uczęszczają na takie przedmioty jak na przykład: chemia leków, formulacja leków, biotechnologia, chemia bionieorganiczna i bioorganiczna, analiza chemiczna związana z diagnostyką laboratoryjną. Dzięki kształceniu na kierunku chemia medyczna i zdobytym umiejętnościom bez strachu podejdziesz do pracy w laboratoriach badawczych, kontrolnych, diagnostycznych w branży chemicznej, farmaceutycznej, kosmetycznej, biochemicznej i tym podobne. Zarówno na studiach, jak i podczas realizowanych praktyk zawodowych studenci uczą się obsługi aparatury badawczej oraz stosowania metod i narzędzi badawczych.

Tego typu studia medyczne możesz realizować przede wszystkim w trybie stacjonarnym. Oznacza to, że zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku i wymagają dużej uwagi ze strony studenta. Tryb dzienny pozwala zrealizować założenia programowe i stawia na wielogodzinne praktyki zawodowe.

Sprawdź w jakim trybie możesz studiować na poszczególnych uczelniach:

CHEMIA MEDYCZNA STUDIA STACJONARNE

Ile trwają studia na kierunku chemia medyczna?

Studia medyczne na kierunku chemia medyczna możesz realizować w ramach dwóch komplementarnych cykli kształcenia, to znaczy na studiach pierwszego i drugiego stopnia. Studia licencjackie (pierwszego stopnia) trwają trzy lata i umożliwiają zdobycie tytułu licencjata. Gwarantują podstawową wiedzę z zakresu chemii i chemii medycznej, a także umożliwiają poszerzenie wiedzy na studiach drugiego stopnia. Studia magisterskie trwają dwa lata, czyli cztery semestry. Pozwalają zdobyć szereg dodatkowych kompetencji, a po ich ukończeniu zdobędziesz tytuł magistra.

Sprawdź jakiego typu znajdziesz studia na poszczególnych uczelniach:

CHEMIA MEDYCZNA STUDIA I STOPNIA

CHEMIA MEDYCZNA STUDIA II STOPNIA

Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku Chemia medyczna