Mikrobiologia stosowana studia - kierunek studiów

Dla kogo ten kierunek

Drobnoustroje pełnią w naszym środowisku wiele ważnych funkcji: są reducentami, producentami tlenu, wchodzą w symbiozę, ale także mogą wydzielać toksyny czy być pasożytami. To właśnie nimi będziesz się zajmować w ramach studiów na kierunku Mikrobiologia stosowana. Jest to bowiem dziedzina dotycząca wszystkich grup drobnoustrojów, oparta na podstawach z nauk ścisłych, przyrodniczych, medycznych czy rolniczych. Jeżeli zatem szukasz ciekawego kierunku z zakresu nauk przyrodniczych to Mikrobiologia stosowana może być świetnym kierunkiem dla Ciebie!

Program studiów i przedmioty

Czego nauczysz się w ramach studiów na kierunku Mikrobiologia stosowana? Studia kształcą w zakresie immunologii, biotechnologii, genetyki drobnoustrojów, biochemii klinicznej i biologii molekularnej. Zdobędziesz także szeroko pojętą wiedzę teoretyczną o drobnoustrojach chorobotwórczych, stanowiących naturalną mikroflorę niezbędną dla życia oraz wykorzystywanych w profilaktyce chorób zakaźnych. Przykładowymi przedmiotami mogą być: bakteriologia, biologia i bioenergetyka komórki, biologia molekularna drobnoustrojów,, mikrobiologia: lekarska, weterynaryjna, przemysłowa, rolna, wód i ścieków czy żywności. W trakcie studiów zdobyta wiedza teoretyczna jest uzupełniana wiedzą o praktycznym ich wykorzystaniu w przemyśle, rolnictwie i ochronie środowiska. Jednym zdaniem staniesz się ekspertem w zakresie drobnoustrojów oraz ich roli w otaczającym nas środowisku!

Gdzie znajdziesz zatrudnienie jako absolwent kierunku Mikrobiologia stosowana? Po ukończeniu studiów będziesz mógł pracować w laboratoriach mikrobiologicznych, mikrobiologicznych przy zakładach przetwórstwa żywności, Zakładach Higieny Weterynaryjnej, Stacjach Sanitarno- Epidemiologicznych, laboratoriach, w których stosowane będą metody z biologii molekularnej oraz jednostkach wykorzystujących mikroorganizmy w biotechnologii. Jak widzisz możliwości jest naprawdę dużo, a dzięki nieustannemu rozwojowi mikrobiologii zapotrzebowanie na specjalistów w tej dziedzinie wzrasta. Jeżeli zatem Twoją mocną stroną są nauki przyrodnicze to na pewno powinieneś wziąć pod uwagę studia na kierunku Mikrobiologia stosowana podczas wyboru Twojej przyszłej ścieżki zawodowej!

WAŻNE TEMATY

Żeby dostać się na studia na kierunku mikrobiologia stosowana, na większości uczelni przy rekrutacji brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne: język polski, biologia, matematyka, język obcy, chemia, filozofia, fizyka z astronomią, geografia, historia, informatyka.

GDZIE STUDIOWAĆ KIERUNEK MIKROBIOLOGIA STOSOWANA