ZARZĄDZANIE OCHRONĄ ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO

Typ uczelni
Więcej filtrów
Czas trwania
Uniwersytet Szczeciński

Zarządzanie ochroną środowiska przyrodniczego stopień: (I), czas trwania: 3 lata
forma: stacjonarne

ZARZĄDZANIE OCHRONĄ ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO studia – kierunek studiów

Studia na kierunku zarządzanie ochroną środowiska przyrodniczego to studia licencjackie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 3 lata (studia I stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (licencjata).

Studia na kierunku zarządzanie ochroną środowiska przyrodniczego
Rok akademicki 2024/2025
Forma studiów stacjonarne
Poziom studiów studia I stopnia
Czas trwania 3 lata (studia I stopnia)

Terminy rekrutacji

Rekrutacja na uczelnie, które prowadzą studia na kierunku zarządzanie ochroną środowiska przyrodniczego rozpocznie się 22 maja 2024 r. i potrwa do 12 września 2024 r. | zarządzanie ochroną środowiska przyrodniczego - terminy rekrutacji >

Uczelnie

Studia na kierunku zarządzanie ochroną środowiska przyrodniczego możesz podjąć na 1 uczelni publicznej w trybie stacjonarnym (dziennym) | zarządzanie ochroną środowiska przyrodniczego - uczelnie >

Opis kierunku

Studenci kierunku zarządzanie ochroną środowiska przyrodniczego zdobędą wiedzę z zakresu nauk ekonomicznych, prawnych, społecznych oraz przyrodniczych. Dowiedzą się więcej na temat ekoloii oraz ochrony środowiska naturalnego. Ponadto nauczą się zarządzania przyrodą na poziomie molekularnym, gatunkowym i siedliskowym, a także poznają zasady przeprowadzania audytu środowiskowego.

Wymagania

W procesie rekrutacji na studia 2024/2025 na kierunku zarządzanie ochroną środowiska przyrodniczego najczęściej wymagane przedmioty maturalne to: chemia, biologia, fizyka, fizyka i astronomia, matematyka, geografia, informatyka, język obcy, język polski, wiedza o społeczeństwie.

*Wymagania mogą się różnić w zależności od uczelni oraz trybu studiów (szczegółowe wymagania w dziale poniżej).

Po ukończeniu studiów można związać swoją przyszłość z instytucjami ochrony przyrody, biurami doradztwa ekologicznego, firmami prowadzącymi audyt środowiskowy, Urzędami Miasta i Urzędami Marszałkowskimi.

JAKIE PRZEDMIOTY ZDAWAĆ NA MATURZE?

Przed aplikacją na studia, kandydaci powinni zapoznać się z wymaganiami obowiązującymi na danej uczelni wyższej. Dzięki podjęciu odpowiednich przygotowań zwiększą swoje szanse na pozytywne rozpatrzenie aplikacji na kierunek zarządzanie ochroną środowiska przyrodniczego.

Najczęściej wymagane przedmioty maturalne w procesie rekrutacyjnym na studia na kierunku zarządzanie ochroną środowiska przyrodniczego to:

• biologia, chemia, fizyka, fizyka i astronomia, geografia, informatyka, język obcy, język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie.

Studenci muszą także dostarczyć zaświadczenie od lekarza o zdolności do podjęcia studiów przyrodniczych.

ZARZĄDZANIE OCHRONĄ ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO - zasady rekrutacji

JAK WYGLĄDAJĄ STUDIA NA KIERUNKU ZARZĄDZANIE OCHRONĄ ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO?

Przyroda stanowi ważny element w życiu człowieka, dlatego też warto o nią dbać i podejmować działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Studia na kierunku zarządzanie ochroną środowiska przyrodniczego kształcą specjalistów posiadających kwalifikacje do objęcia stanowisk kierowniczych i menedżerskich w firmach i instytucjach zajmujących się ochroną przyrody i ekologią.

1. Typ i tryb studiów:

Studia na kierunku zarządzanie ochroną środowiska przyrodniczego możemy podzielić na:

1. Poziom:

2. Forma:

2. Zdobywana wiedza i umiejętności

Studenci kierunku zarządzanie ochroną środowiska przyrodniczego zdobędą wiedzę z zakresu nauk przyrodniczych i biologicznych, a także dowiedzą się więcej na temat ochrony środowiska naturalnego oraz ekologii. Ponadto rozwiną szereg umiejętności praktycznych.

Tym samym nauczą się zarządzania przyrodą, działalnością firm oraz projektami związanymi z ochroną środowiska naturalnego. Co więcej, dowiedzą się w jaki sposób przeprowadzać audyt środowiskowy, a także oceniać inwestycje w ochronie środowiska. Studenci rozwiną także wiedzę ekonomiczną i poznają zasady dokonywania zaawansowanych kalkulacji finansowych.

ILE TRWAJĄ STUDIA NA KIERUNKU ZARZĄDZANIE OCHRONĄ ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO?

Studia na kierunku zarządzanie ochroną środowiska przyrodniczego będą trwały trzy lata (studia I stopnia).

JAKA PRACA PO STUDIACH NA KIERUNKU ZARZĄDZANIE OCHRONĄ ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO?

Absolwenci kierunku zarządzanie ochroną środowiska przyrodniczego znajdą zatrudnienie w wielu prężnie rozwijających się branżach. Uzyskana wiedza i kwalifikacje umożliwią im znalezienie pracy w instytucjach ochrony środowiska, między innymi w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska czy Funduszu Ochrony Środowiska. Dobrym rozwiązaniem będzie także związanie swojej przyszłości z Urzędami Miasta i Urzędami Marszałkowskimi, biurami doradztwa ekologicznego oraz z firmami prowadzącymi audyt środowiskowy.

Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku zarządzanie ochroną środowiska przyrodniczego:

• instytucje ochrony środowiska

• Urzędy Miasta

• Urzędy Marszałkowskie

• biura doradztwa ekologicznego

• instytucje ochrony środowiska

• firmy prowadzące audyt środowiska

• własna działalność gospodarcza.

Poziom i forma studiów