Biologia w szkole - studia podyplomowe

Biologia w szkole studia podyplomowe

Studia na kierunku biologia w szkole to studia podyplomowe, których program kształcenia zazwyczaj trwa 1,5 roku.

Studia możesz podjąć w trybie niestacjonarnym lub online

Biologia w szkole to propozycja studiów podyplomowych, które kierowane są zwłaszcza do nauczycieli, chcących zdobyć kwalifikacje zawodowe do nauczania biologii w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Mają oni szansę zdobyć wiedzę, która obejmuje również najnowsze badania związane z biologią. Studenci zgłębiają zagadnienia związane z poznaniem różnorodności świata żywego, a także mogą zrozumieć podstawowe procesy życiowe organizmów.

Absolwenci szczycą się wszechstronną wiedzą biologiczną, którą wykorzystują w praktyce. Potrafią dobrać metody i formy pracy, formułować cele, opracowywać narzędzia do oceny postępów ucznia, tworzyć programy i plany nauczania.

JAKIE WYMAGANIA REKRUTACYJNE?

Warto wcześniej zainteresować się rekrutacją, ponieważ poszczególne uczelnie ustalają wymogi indywidualnie. W zależności od trybu kształcenia proces rekrutacyjny wygląda inaczej.

GDZIE STUDIOWAĆ KIERUNEK BIOLOGIA W SZKOLE - STUDIA PODYPLOMOWE

Wyższa Szkoła Kultury Fizycznej i Turystyki im. Haliny Konopackiej

Wyższa Szkoła Kultury Fizycznej i Turystyki im. Haliny Konopackiej

Jednostka prowadząca

Wyższa Szkoła Kultury Fizycznej i Turystyki im. Haliny Konopackiej

Jednostka prowadząca

Terminy rekrutacji na uczelniach 2021/2022

I stopnia i jednolite II stopnia Dodatkowa rekrutacja
Wyższa Szkoła Kultury Fizycznej i Turystyki im. Haliny Konopackiej Wyższa Szkoła Kultury Fizycznej i Turystyki im. Haliny Konopackiej stac.STUDIA STACJONARNE Termin rekrutacji I stopnia:
do 30.09.2021
Termin rekrutacji II stopnia:
Termin dodatkowej rekrutacji:
Dowiedz się więcej
niestac.STUDIA NIESTACJONARNE Termin rekrutacji I stopnia:
do 30.09.2021
Termin rekrutacji II stopnia:
Termin dodatkowej rekrutacji:
Dowiedz się więcej

Terminy rekrutacji mogą się różnić w zależności od wybranego kierunku. Uczelnie mogą prowadzić także dodatkowe nabory, które z reguły trwają do 30 września lub 15 października. Szczegółowe informacje znajdziesz klikając powyższy przycisk "Dowiedz się więcej".

Specjalności / ścieżki kształcenia na kierunku biologia w szkole - studia podyplomowe

Nic nie znaleziono

Zobacz inne kierunki Biologiczne i przyrodnicze

JAK WYGLĄDAJĄ STUDIA NA KIERUNKU BIOLOGIA W SZKOLE?

Kierunek biologia w szkole jest prowadzony w formie podyplomowej w sposób niestacjonarny lub online. Umożliwia zdobycie najważniejszych kwalifikacji pedagogicznych, niezbędnych do pracy w zawodzie nauczyciela w szkołach oraz placówkach oświatowych.

Studia tego typu przeznaczone są przede wszystkim dla nauczycieli, którzy chcą zdobyć dodatkowe kwalifikacje do nauczania biologii jako drugiego przedmiotu. Zajęcia obejmują różne bloki tematyczne, to znaczy: botanikę, fizjologię roślin, zoologię, fizjologię zwierząt, anatomię, genetykę, ekologię, pedagogikę, dydaktykę. W zależności od trybu kształcenia zajęcia prowadzone są metodami tradycyjnymi oraz z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

1. Typ i tryb studiów:

Studia na kierunku Biologia w szkole możemy podzielić na:

1. Typ

• Studia podyplomowe

2. Tryb:

• studia niestacjonarne
  • studia online

2. Zdobywana wiedza i umiejętności

Studenci kierunku biologia w szkole uczęszczają na takie przedmioty jak: anatomia i fizjologia, biologia komórki, biotechnologia, biologia ewolucyjna, dydaktyka biologii, ekologia ogólna, fizjologia roślin, genetyka ogólna, podstawy zoologii – bezkręgowce, różnorodność biologiczna – organowce, różnorodność biologiczna – podstawy algologii i mikologii.

Na plan studiów składają się kursy laboratoryjne, praktyczne i terenowe. Nauczysz się tworzyć programy i plany nauczania, scenariusze lekcji, wdrażać innowacje pedagogiczne, prowadzić doświadczenia i badania biologiczne, a także dostosowywać zajęcia do wymagań edukacyjnych i indywidualnych potrzeb uczniów.

ILE TRWAJĄ STUDIA NA KIERUNKU BIOLOGIA W SZKOLE?

Studia na kierunku Biologia w szkole trwają 1,5 roku (studia podyplomowe).

Czas trwania studiów na kierunku biologia w szkole - studia podyplomowe na poszczególnych uczelniach

I stopnia II stopnia jednolite

Brak wyników

Szczegółowe informacje na temat czasu trwania należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"

JAKA PRACA PO STUDIACH NA KIERUNKU BIOLOGIA W SZKOLE?

Absolwenci biologii mogą pracować przede wszystkim w laboratoriach badawczych, kontrolnych i diagnostycznych, gdzie zajmują się analityką i prowadzeniem podstawowych prac badawczych przy wykorzystywaniu materiałów biologicznych w terenie, przemyśle, administracji, placówkach, które zajmują się ochroną środowiska i przyrody.

Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku Biologia w szkole:

• szkoły publiczne różnych szczebli
  • szkoły branżowe
  • ośrodki i muzea edukacji ekologicznej, przyrodniczej i leśnej
  • redakcje czasopism
  • firmy realizujące projekty z zakresu edukacji

Studia podyplomowe w zakresie biologii w szkole umożliwiają zdobycie potrzebnych kompetencji, które pozwolą Ci pełnić obowiązki dydaktyczne w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Możesz pracować zarówno w placówkach edukacyjnych i naukowych, jak i w placówkach administracyjnych. Zawodowo będziesz w umiejętny sposób dobierał/a metody i formy pracy, formułował/a cele, opracowywał/a narzędzia do oceny postępów ucznia, tworzył/a programy i plany nauczania.

MIASTA, KTÓRE OFERUJĄ STUDIA NA KIERUNKU BIOLOGIA W SZKOLE - STUDIA PODYPLOMOWE