Neurobiologia studia - kierunek studiów

Dla kogo ten kierunek

Układ nerwowy ludzi i zwierząt jest jedną z najbardziej złożonych i skomplikowanych części organizmu. Kontroluje zachowania naszego organizmu, odpowiada za wszelkie bodźce i steruje pracą innych narządów. Nauka, jedna z najszybciej rozwijających się na świecie, która zajmuje się badaniami na tym polu to właśnie neurologia. Obejmuje ona wiele badań, które dotyczą struktury, funkcji, a także rozwoju ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego człowieka i zwierząt - zarówno w warunkach fizjologicznych jak i patologicznych. Jest to zatem nauka interyscyplinarna, ponieważ łączy w sobie różne dziedziny, poczynając od podstawowej biologii, poprzez biochemię, farmakologię, kończąc na anatomii czy psychologii. Najtrudniejszym i zarazem najciekawszym zagadnieniem jest badanie mózgu ludzkiego, który jest nabradziej skomplikowanym obiektem Wszechświata. Jeśli więc jesteś szczerze zainteresowany tymi zagadnieniami i chciałbyś je zgłębić - studia na kierunku neurobiologia mogą dostarczyć Ci odpowiedzi na wiele pytań, a także zapewnić perspektywy dobrej i interesującej pracy.

Program studiów i przedmioty

Jako student tego kierunku zdobędziesz gruntowną wiedzę obejmującą podstawowe przedmioty i pojęcia z zakresu neurobiologii w celu zrozumienia na jakich biologicznych - i nie tylko - podstawach działa mózg, a co za tym idzie - zrozumienia w jaki sposób i dlaczego człowiek reaguje tak, a nie inaczej.

Studiując neurobiologię powinieneś znaleźć z siatce zajęć takie przedmioty jak biologia komórki, biochemia, biofizyka, chemia ogólna i nieorganiczna, chemia organiczna, ewolucjonizm, genetyka, matematyka czy statystyka. Przedmioty kierunkowe to między innymi anatomia człowieka, chronobiologia, neuroetologia, neurotoksykologia, psychologia ewolucyjna, genetyka molekularna, ogólna fizjologia zwierząt, podstawy zoologii (zajęcia o kręgowcach i bezkręgowcach prowadzone osobno) czy rozwój układu nerwowego. To tylko część szerokiej oferty edukacyjnej tego kierunku, który wyposaży Cię w niezbędną wiedzę do wykonywania przyszłego zawodu neurobiologicznego.

WAŻNE TEMATY

Żeby dostać się na studia na kierunku neurobiologia, na większości uczelni przy rekrutacji brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne: biologia, język obcy, chemia, fizyka i astronomia, matematyka.

GDZIE STUDIOWAĆ KIERUNEK NEUROBIOLOGIA

CZĘSTO WYBIERANE

SPECJALNOŚCI / ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA NA KIERUNKU NEUROBIOLOGIA

Nic nie znaleziono

Zobacz inne kierunki Biologiczne i przyrodnicze

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując neurobiologię

• biologii
  • genetyki
  • farmakologii
  • biochemii
  • anatomii
  • psychologii
  • fizjologii

Jak wyglądają studia na kierunku neurobiologia?`

Kierunki studiów takie jak neurobiologia mają wyjątkowo rozbudowane programy kształcenia, które obfitują w różnego rodzaju ćwiczenia laboratoryjne. Dlatego też ich forma może mieć tylko charakter stacjonarny. W praktyce oznacza to, że studenci uczestniczą w zajęciach, które odbywają się od poniedziałku do piątku, a co za tym idzie – swoją wiedzę zdobywają regularnie i w sposób systematyczny.

Neurobiologia to szeroka i interdyscyplinarna nauka, która w najprostszym rozumieniu zajmuje się badaniem układów nerwowych, a w centrum jej zainteresowania znajduje się funkcjonowanie mózgu. Jakie dyscypliny łączy w sobie ta dziedzina? Można do nich zaliczyć przede wszystkim: biologię, psychologię, medycynę. Studenci właśnie ze wszystkich tych zakresów będą poszerzać swoją wiedzę i umiejętności, dzięki czemu będą mogli zgłębić tajniki funkcjonowania mózgu u zwierząt i ludzi.

Naczelnym założeniem programu kształcenia na tym kierunku jest takie wytyczenie ścieżki dydaktycznej, dzięki której studenci będą mogli prowadzić badania nad działaniem szeroko rozumianego układu nerwowego. Przedmioty podstawowe takie jak ewolucjonizm, genetyka, czy biologia komórki, będą stanowić bazę dla zrozumienia dużo bardziej szczegółowych treści kierunkowych. Wśród tych przedmiotów można wymienić przykładowo:

• wprowadzenie do neuroobrazowania;
  • neurobiologię rozwoju;
  • czy anatomię układu nerwowego.

Na studentów czekają zajęcia praktyczne oraz ćwiczenia laboratoryjne, które pozwolą na wykorzystywanie wiedzy teoretycznej podczas rzetelnie przeprowadzonych badań nad funkcjonowaniem układów nerwowych.

Sprawdź w jakim trybie możesz studiować na poszczególnych uczelniach:

NEUROBIOLOGIA STUDIA STACJONARNE

Ile trwają studia na kierunku neurobiologia?

Kierunki studiów takie jak neurobiologia dzielą się na dwa cykle kształcenia. Pierwszy z nich zaadresowany jest do absolwentów szkół średnich. Są to studia I stopnia, które trwają trzy lata i kończą się otrzymaniem tytułu licencjata.

Osoby, które chciałby kontynuować naukę, mogą wybrać dwuletnie studia II stopnia. Mają one charakter uzupełniający i studenci przygotowują się podczas ich trwania do obrony najważniejszej pracy dyplomowej, dzięki której otrzymają tytuł zawodowy magistra. To on pozwala na otwarcie wszystkich drzwi zawodowego rozwoju.

Sprawdź jakiego typu znajdziesz studia na poszczególnych uczelniach:

NEUROBIOLOGIA STUDIA I STOPNIA

NEUROBIOLOGIA STUDIA II STOPNIA

Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku neurobiologia