Biologia i zdrowie człowieka

Biologia i zdrowie człowieka studia - kierunek studiów

Choć podstawy wiedzy biologicznej i medycznej są niezmiennie, niektóre jej aspekty należy nieustannie aktualizować, by nadążyć za tempem zmieniającej się rzeczywistości i proponować efektywne rozwiązania dla aktualnych problemów związanych ze zdrowiem i kondycją człowieka. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ nasze tempo życia znacznie się zmieniło – żyjemy szybciej, chcemy robić więcej, mieścić w dobie maksymalną liczbę obowiązków – najczęściej kosztem własnego zdrowia.
Odpoczywamy za mało, pracujemy za dużo, a nasze nawyki dietetyczne pozostawiają wiele do życzenia. Współczesny człowiek to człowiek nałogów i złych przyzwyczajeń, doświadczany coraz częściej chorobami środowiskowymi,  zmagający się z problemami psychicznymi, z braku czasu prowadzący niewłaściwy tryb życia i będący częścią starzejącego się społeczeństwa.
To właśnie jego potrzeby i problemy staną się w przyszłości przedmiotem zainteresowania absolwentów, którzy ukończą studia na kierunku biologia i zdrowie człowieka.

Dla kogo ten kierunek
Jeśli zawsze czekałeś na te lekcje biologii, które pozwalały Ci poszerzyć wiedzę o ludzkim organizmie, jesteś świadomy problemów cywilizacyjnych i chętny, by jeszcze lepiej je zrozumieć, a w konsekwencji – pomagać ludziom, którzy nie mają w sobie nawyku dbania o własne zdrowie lub potrzebują przewodnika w tej materii, fascynuje Cię praca analityków i diagnostów, którzy potrafią zdiagnozować chorobę na wczesnym etapie i chciałbyś przyczynić się do sprawniejszego wykrywania nieprawidłowości w funkcjonowaniu ludzkiego ciała, studia na kierunku biologia i zdrowie człowieka mogą okazać się tym, czego dla siebie szukasz.

Jakie przedmioty zdawać na maturze

Przy rekrutacji na biologię i zdrowie człowieka na większości uczelni brane są pod uwagę następujące przedmioty: język polski, język obcy nowożytny, biologia, chemia, geografia, matematyka, fizyka i astronomia lub fizyka

GDZIE STUDIOWAĆ KIERUNEK BIOLOGIA I ZDROWIE CZŁOWIEKA

Terminy rekrutacji na uczelniach 2020 / 2021

I stopnia i jednolite II stopnia Dodatkowa rekrutacja
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu stac.STUDIA STACJONARNE Termin rekrutacji I stopnia:
do 18.08.2020
Termin rekrutacji II stopnia:
do 29.09.2020
Termin dodatkowej rekrutacji:
Dowiedz się więcej
niestac.STUDIA NIESTACJONARNE Termin rekrutacji I stopnia:
do 30.09.2020
Termin rekrutacji II stopnia:
do 30.09.2020
Termin dodatkowej rekrutacji:
Dowiedz się więcej

Terminy rekrutacji mogą się różnić w zależności od wybranego kierunku. Uczelnie mogą prowadzić także dodatkowe nabory, które z reguły trwają do 30 września lub 15 października. Szczegółowe informacje znajdziesz klikając powyższy przycisk "Dowiedz się więcej".

CZĘSTO WYBIERANE

SPECJALNOŚCI / ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA NA KIERUNKU BIOLOGIA I ZDROWIE CZŁOWIEKA

Nic nie znaleziono

Zobacz inne kierunki Biologiczne i przyrodnicze

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując biologię i zdrowie człowieka?

• znajomości etiologii chorób cywilizacyjnych i proponowania rozwiązań w zakresie skuteczniejszego diagnozowania ich
  • praktycznych działań mających na celu poprawienie świadomości społecznej w zakresie sposobów na prowadzenie zdrowego trybu życia
  • podstawowych zasad funkcjonowania ludzkiego organizmu, czyli biologii człowieka
  • fizycznych i chemicznych czynników umożliwiających powstanie życia
  • podstaw psychologii zdrowia
  • podstaw bioetyki
  • znajomości etapów rozwoju prenatalnego człowieka
  • oceny stanu zdrowia dziecka
  • podstaw genetyki człowieka
  • podstaw biochemii
  • rozpoznawania chorób cywilizacyjnych i genetycznych oraz dolegliwości wieku starczego
  • działania ludzkiego metabolizmu, układu ruchu, układu nerwowego i innych układów ciała
  • wirusologii medycznej
  • alergologii
  • biologicznych uwarunkowań procesów poznawczych
  • orientacji w nowoczesnych formach terapii, takich jak fitoterapia, zoo terapia, aquaterapia czy terapia tańcem
  • monitoringu i oceny stanu środowiska przyrodniczego

Jak wyglądają studia na kierunku biologia i zdrowie człowieka?

Współczesne uczelnie dążą do zapewnienia komfortu studiowania, dlatego wiele kierunków studiów możesz realizować zarówno stacjonarnie, jak i niestacjonarnie. Kierunek biologia i zdrowie człowieka oferowany jest w postaci studiów stacjonarnych (dziennych), a więc zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku i pozwalają zweryfikować teoretyczne kształcenie w trakcie praktyk zawodowych.

Studia, w których zakres wchodzi biologia i zdrowie człowieka, przewidują gruntowne kształcenie z zakresu nauk biologicznych i nauk o zdrowiu.

W programie kształcenia znajdziesz takie przedmioty jak na przykład:

• choroby cywilizacyjne,
  • genetyczne i wieku starczego,
  • mikrobiologia medyczna,
  • podstawy biogerontologii,
  • kondycja biologiczna człowieka i metody jej oceny,
  • biologiczne uwarunkowania procesów poznawczych,
  • genetyka z elementami diagnostyki molekularne.

Zajęcia mają charakter praktyczny, a całość kształcenia wspomagane jest także dodatkowymi kursami i stażami.

Kierunek biologia i zdrowie człowieka poszukuje kandydatów zainteresowanych naukami ścisłymi, człowiekiem, środowiskiem oraz wpływem wszelkich czynników zewnętrznych na życie i zdrowie człowieka. Umiejętności metodyczne obejmujące biologię i ekologię człowieka, specjalistycznie opracowana wiedza, jak również zapoznanie się z nowoczesnymi technikami laboratoryjnymi i metodami badawczymi pozwalają dokonywać oceny stanu biologicznego człowieka, zajmować się promocją zdrowia oraz działać na rzecz zdrowia środowiskowego.

Nabywane umiejętności

Jaką wiedzę zdobędziesz w toku studiów i jakimi umiejętnościami będziesz mógł pochwalić się jako absolwent tego kierunku? By znajdować skuteczne rozwiązania, mające poprawić diagnostykę chorób oraz przyczynić się do poprawienia zdrowotnej kondycji współczesnego człowieka, w pierwszej kolejności będziesz musiał przyjrzeć się zasadom funkcjonowania ludzkiego organizmu, czyli jego biologii.
W tym celu weźmiesz udział w zajęciach z biochemii i genetyki człowieka. Dowiesz się jakie czynniki fizyczne i chemiczne przyczyniają się do powstania życia, czym zajmują się takie dziedziny jak psychologia zdrowia i bioetyka. Możesz być pewien, że człowiek pozostanie w centrum Twojego zainteresowania – przyjrzysz się etapom rozwoju prenatalnego człowieka, będziesz przygotowany do kompetentnej oceny stanu zdrowia dziecka i rozpoznawania chorób cywilizacyjnych i genetycznych oraz dolegliwości wieku starczego.
Dowiesz się, jak działa ludzki metabolizm, układ ruchu i układ nerwowy, opanujesz podstawy wirusologii medycznej i biologicznych uwarunkowań procesów poznawczych. Zdobędziesz również orientację w nowoczesnych formach terapii, takich jak fitoterapia, zoo terapia, aquaterapia czy terapia tańcem. Mając świadomość wpływu otoczenia na stan zdrowia człowieka, będziesz przygotowany do monitoringu i oceny stanu środowiska przyrodniczego.

Sprawdź w jakim trybie możesz studiować na poszczególnych uczelniach:

BIOLOGIA I ZDROWIE CZŁOWIEKA STUDIA STACJONARNE

Ile trwają studia na kierunku biologia i zdrowie człowieka?

Studia na kierunku biologia i zdrowie człowieka możesz realizować w ramach dwóch komplementarnych cykli kształcenia, to znaczy na studiach pierwszego i drugiego stopnia.

Studia pierwszego stopnia to trzyletnie studia licencjackie. Sześć semestrów kształcenia kończy się egzaminem licencjackim, który gwarantuje tytuł licencjata, a zarazem umożliwia podjęcie studiów drugiego stopnia.

Studia magisterskie trwają dwa lata, czyli cztery semestry, i kończą się egzaminem magisterskim.

Czas trwania studiów na kierunku biologia i zdrowie człowieka na poszczególnych uczelniach

I stopnia II stopnia jednolite
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu stac. I stopnia:
3 lata
(licencjat)
2 lata
(magister)
Dowiedz się więcej

Szczegółowe informacje na temat czasu trwania należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"

Sprawdź jakiego typu znajdziesz studia na poszczególnych uczelniach:

BIOLOGIA I ZDROWIE CZŁOWIEKA STUDIA I STOPNIA

BIOLOGIA I ZDROWIE CZŁOWIEKA STUDIA II STOPNIA

Przedmioty maturalne brane pod uwagę w procesie rekrutacji na kierunek biologia i zdrowie człowieka na poszczególnych uczelniach

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Przedmioty:

biologia, chemia, fizyka, fizyka i astronomia, geografia, język obcy, język polski, matematyka

Dowiedz się więcej

Szczegółowe informacje na temat wymagań rekrutacyjnych należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"

Orientacyjne limity miejsc na kierunku biologia i zdrowie człowieka na poszczególnych uczelniach

50
18
niestac. I stopnia:
Dowiedz się więcej

Szczegółowe informacje na temat limitów należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"

Progi punktowe na kierunek biologia i zdrowie człowieka na poszczególnych uczelniach

zapytaj uczelnię
zapytaj uczelnię
niestac. I stopnia:
Dowiedz się więcej

Szczegółowe informacje na temat progów należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"

Gdzie będziesz pracował po kierunku biologia i zdrowie człowieka?

Jakie perspektywy zawodowe otworzą się przed Tobą, kiedy ukończysz studia na kierunku biologia i zdrowie człowieka? Z Twojej wiedzy i umiejętności chętnie skorzystają specjaliści medyczni, analitycy i diagnostycy, którym będziesz mógł udzielić merytorycznego i praktycznego wsparcia z zakresu nowoczesnych terapii.
Będziesz mógł podjąć pracę w laboratoriach kontrolnych, laboratoriach badawczych i laboratoriach diagnostycznych oraz w centrach terapeutycznych. Z powodzeniem odnajdziesz się w roli pracownika firm i przedsiębiorstw działających w branży farmaceutycznej, placówek naukowych i badawczych, placówek służby zdrowia oraz ośrodków terapii uzależnień.
Z powodzeniem sprawdzisz się także w roli operatora sprzętu diagnostycznego lub samodzielnego trenera-doradcy w zakresie prowadzenia zdrowego trybu życia.

Absolwent kierunku biologia i zdrowie człowieka znajdzie zatrudnienie w/jako:
  • asystent specjalistów medycznych, analityków i diagnostyków w zakresie merytorycznego i praktycznego wsparcia w terapii i diagnostyce chorób
  • laboratoriach kontrolnych, badawczych i diagnostycznych
  • centrach terapeutycznych