Kierunek bazy danych - metody, narzędzia, praktyka realizowane są w trybie niestacjonarnym. W zależności od sytuacji część zajęć może być prowadzona synchronicznie za pomocą narzędzi do nauki zdalnej lub na platformach e-learningowych. Słuchacze mogą także często uzyskać dostęp do maszyn wirtualnych znajdujących się na uczelni. Studia mają charakter praktyczny, dlatego zwykle duża część zajęć to ćwiczenia i warsztaty. Niezbędną wiedzę teoretyczną studenci mogą uzyskać podczas wykładów prowadzonych przez wykwalifikowaną kadrę uczelni. Dodatkowo zajęcia mogą być realizowane przez doświadczonych specjalistów np. praktykujących administratorów baz danych.
1. Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku bazy danych - metody, narzędzia, praktyka możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
2. Zdobywana wiedza i umiejętności
Studenci kierunku bazy danych - metody, narzędzia, praktyka uczą się wykorzystywać bazy danych w biznesie. Mogą nauczyć się języków programowania np. SQL oraz zapoznać się ze środowiskiem pracy np. Visual Studio. Słuchacze uzyskują także często podstawowe informacje na temat budowy i działania baz danych oraz mogą spróbować swoich sił w tworzeniu własnego projektu. W programie mogą się pojawić również tematy związane z optymalizacją pod kątem wydajności. Studenci mogą zapoznać się technikami analizy i eksploracji danych oraz nauczyć się samemu prowadzić działania analityczne. Często mają także możliwość nauczyć się modelować dane i procesy za pomocą przeznaczonych do tego narzędzi.
Zagadnienia, które mogą się znaleźć w programie kierunku bazy danych - metody, narzędzia, praktyka, to np.:
-
modelowanie danych i procesów
-
narzędzia CASE w projektowaniu baz danych
-
projektowanie systemów w EA Sparx
-
nierelacyjne bazy danych
Studenci poznają zagrożenia, z jakimi mogą się spotkać użytkownicy czy administratorzy baz danych oraz uczą się im zapobiegać. Mogą także dowiedzieć się, jakie są obecnie panujące normy bezpieczeństwa. Dodatkowo w programie mogą się pojawić zagadnienia związane z trendami w bazach danych np. bazami XML czy multimedialnymi.