Kierunki studiów związane z tą dyscypliną łączą teorię i praktykę w obszarze pomocy humanitarnej, zarządzania kryzysowego oraz międzynarodowego prawa i polityki. Program ma na celu przygotowanie studentów do pracy w organizacjach humanitarnych, NGO, instytucjach rządowych i agendach ONZ.
Studenci zdobywają szeroką wiedzę dotyczącą działania organizacji humanitarnych, prawa międzynarodowego, ekonomii rozwoju oraz polityki pomocy. Istotnym elementem programu jest nauka zarządzania projektami humanitarnymi, co obejmuje planowanie, logistykę, dystrybucję pomocy oraz monitorowanie skuteczności działań. Szczególną uwagę poświęca się problematyce praw człowieka oraz etyce w działaniach humanitarnych, co pozwala przyszłym specjalistom podejmować odpowiedzialne decyzje w trudnych sytuacjach kryzysowych.
Program studiów obejmuje zarówno zajęcia teoretyczne, jak i praktyczne. Wykłady i seminaria pozwalają studentom zgłębić tematykę pomocy humanitarnej z różnych perspektyw – prawnej, ekonomicznej, zdrowotnej i politycznej. Warsztaty i symulacje kryzysowe dają możliwość przećwiczenia rzeczywistych scenariuszy działań, takich jak koordynacja pomocy w obozach dla uchodźców czy zarządzanie logistyką dostaw w regionach dotkniętych klęskami żywiołowymi. Duży nacisk kładziony jest na pracę zespołową oraz rozwijanie umiejętności przywódczych i negocjacyjnych, niezbędnych w dynamicznym środowisku działań humanitarnych.
1. Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku humanitarian action możemy podzielić na:
1. Typ:
2. Tryb:
2. Zdobywana wiedza i umiejętności
Studenci zdobywają kompleksowy zestaw umiejętności, które pozwalają im skutecznie projektować i wdrażać programy edukacyjne oraz szkoleniowe dla dorosłych w różnych środowiskach. Umiejętności te można podzielić na trzy główne obszary to przede wszystkim kompetencje dydaktyczne, zarządzanie procesami edukacyjnymi oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii w edukacji.
Absolwenci mają umiejętność nauczania dorosłych zgodnie z zasadami andragogiki, uwzględniając specyficzne potrzeby osób dorosłych. Skutecznie organizują i prowadzą zajęcia dla różnych grup odbiorców.
Identyfikują luki kompetencyjne i dopasowują programy rozwoju. Opracowują też długoterminowe plany szkoleniowe dla firm i organizacji. Poza tym organizują oraz koordynują programy edukacyjne.