Komunikacja wizualna
Bydgoszcz
Pokaż
Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, dlaczego wybierasz produkty konkretnej marki, wykluczając zakupy u jej konkurencji? Myślałeś o tym, jakie czynniki wpływają na sukces firmy na rynku i co wspólnego ma z tym sztuka? Z pewnością tak. W każdej branży podstawą świetnych wyników konwersji jest właściwa komunikacja wizualna, której projektowanie wymaga poświęcenia dziesiątek, a nawet setek godzin, hektolitrów kawy i nieskończonych procesów kreatywnego myślenia. Projektowanie komunikacji wizualnej polega na dążeniu do momentu efektownego finału pracy zaangażowanych w produkt ludzi. Spektakularny rezultat to wynikowa podstaw psychofizjologii widzenia, researchu dotyczącego marki i specyfikacji produktu, wymyślenie koncepcji przekazu i wykorzystanie potencjału sztuk użytkowych, aby oddać konsumentom coś, czego jeszcze nikt wcześniej nie zaprojektował. Identyfikacja firm i instytucji, przekaz społeczny oraz projektowanie opakowań to trzy obszary, bez których komunikacja wizualna nie byłaby kompletna. Inspiracją dla designera może być wszystko – światło, dźwięk, jedzenie, faktury, struktury, kolory, obrazy, środek transportu, meble, biżuteria, ludzie. Czerpanie z nich oraz połączenie ich możliwości z najnowszymi technologiami pozwoli stworzyć koncepcję idealną. Kim jest Banksy? Dlaczego warto choć trochę lubić się z geometrią? W jaki sposób projektować komunikację wizualną przedsiębiorstw? Dlaczego produkty muszą komunikować się z ich użytkownikami? Co daje markom współpraca z influencerami i jak formułować odpowiedni przekaz dla odbiorców produktów?
Dla kogo ten kierunek
Jeśli w sferze Twoich zainteresowań znajduje się szeroko pojęty design, fascynuje Cię projektowanie graficzne, przestrzenne lub wzorów, pragniesz zdobyć rzetelną wiedzę w zakresie projektowania komunikacji wizualnej i mieć szansę na przygotowanie się do wykonywania jednego z najbardziej kreatywnych zawodów, studia na kierunku komunikacja wizualna to bezsprzecznie najlepszy wybór dla Ciebie.
Program studiów i przedmioty
Jaką wiedzę zdobędziesz w toku studiów i jakimi umiejętnościami będziesz mógł pochwalić się jako absolwent tego kierunku? Poznasz specyfikę projektowania komunikacji wizualnej i jej rolę we współczesnym funkcjonowaniu marek na rynku. Dowiesz się, w jaki sposób identyfikacja wizualna firm wpływa na ich sytuację biznesową i dlaczego wizualny przekaz ma tak duże znaczenie dla odbiorców konkretnych produktów. Przekonasz się, że na projektowanie komunikacji wizualnej duży wpływ ma każdy aspekt sztuki użytkowej – malarstwo, rzeźba, grafika, rysunek. Będziesz swobodnie poruszać się po wielowymiarowych kontekstach w sztuce, interpretować je oraz wykorzystywać ich potencjał w projektowaniu komunikacji. Ponadto dowiesz się, w jaki sposób można wesprzeć projektowanie za pomocą nowoczesnych narzędzi i ergonomicznie wykorzystać sztuki plastyczne do kreacji najlepszego przekazu na produkcie. Zdobędziesz szeroką wiedzę z zakresu projektowania graficznego, publikacji, przestrzennego i wzorów, poznasz metody makietowania struktur przestrzennych i małych form sztuki oraz zgłębisz tajniki bioniki.
Co więcej, nauczysz się niezależnie działać jako projektant komunikacji wizualnej. Zrozumiesz jej rolę w kontekście psychofizjologii widzenia. Ponadto zintegrowana wiedza interdyscyplinarna pozwoli Ci na jej wykorzystywanie w codziennej pracy zawodowej.
Praca po studiach
Jakie perspektywy zawodowe otworzą się przed Tobą kiedy ukończysz studia na kierunku komunikacja wizualna? Jako w pełni wykształcony designer, który posługuje się zarówno teoretyczną, jak i praktyczną wiedzą w zakresie projektowania komunikacji wizualnej znajdziesz zatrudnienie w kreatywnych agencjach lub biurach projektowych. Będziesz mógł wykorzystać swoje umiejętności do tworzenia nowoczesnej identyfikacji wizualnej największych marek na rynku, zajmować się kompleksowym rebrandingiem i współpracować z kreatywnymi zespołami. Świetnie odnajdziesz się w roli krytyka sztuki, pracownika instytucji kulturalnych, szkoleniowca, organizatora warsztatów z zakresu malarstwa, rzeźby czy rysunku, a także promotora komunikacji wizualnej w kraju i w środowisku międzynarodowym. Doskonałą perspektywą jest także prowadzenie własnej działalności gospodarczej, dzięki której będziesz w stanie wdrażać innowacyjne pomysły oparte na Twoim doświadczeniu i artystycznej intuicji. Możesz także stać się częścią struktur uniwersyteckich w roli wykładowcy, pracować w magazynach poświęconym sztuce lub znaleźć zatrudnienie jako grafik specjalizujący się w konkretnym obszarze.
Przy rekrutacji na kierunek komunikacja wizualna na większości uczelni brane są pod uwagę następujące przedmioty: język obcy, jeden przedmiot do wyboru spośród: matematyja, język polski oraz egzaminy wstępne po złożeniu portfolio.
szczegółowe wymagania na uczelniach
Terminy rekrutacji
Czas trwania
Przedmioty maturalne
Limity
Progi
Dalsza część artykułu pod reklamą
Absolwent powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie:
Dalsza część artykułu pod reklamą
Specjalizacja komunikacja wizualna można realizować zarówno w trybie stacjonarnym, jak i zaocznym. W przypadku pierwszej opcji zajęcia będą odbywać się od poniedziałku do piątku, co będzie dobrym rozwiązaniem dla osób, które mogą sobie pozwolić na pełne poświęcenie się nauce i zdobywaniu wykształcenia. Jeżeli natomiast zależy Ci na większej swobodzie studiowania to wybierz studia niestacjonarne, na których zajęcia odbywają się w wybrane weekendy semestru.
Program nauczania na powyższych studiach będzie oscylował głównie wokół nauk artystycznych.
Przykładowe przedmioty w programie studiów na kierunku komunikacja wizualna: ilustracja, animacja, projektowanie graficzne, grafika wydawnicza, komunikacja i przekaz wizualny.
Osoby, które aplikują na specjalizację komunikacja wizualna będą miały okazję ugruntować i rozwinąć swoją dotychczasową wiedzę artystyczną. Studenci dowiedzą się więcej na temat zagadnień związanych z animacją, grafiką, multimediami czy filmem. W siatce zajęć znajdzie się wiele ciekawych przedmiotów powiązanych z tą tematyką, między innymi takich jak:
Jako student powyższej specjalizacji zdobędziesz wiele cennych umiejętności praktycznych i kwalifikacji zawodowych. Przede wszystkim nauczysz się tworzenia grafiki komputerowej, animacji czy projektów multimedialnych. Studenci nauczą się także realizacji filmów video czy projektów 2D i 3D. Integralną część studiów będą stanowić praktyki, dzięki którym zyskasz niezwykle istotne doświadczenie zawodowe.
Dalsza część artykułu pod reklamą
W zależności od uczelni studia pierwszego stopnia na specjalizacji komunikacja wizualna będą trwały trzy lata, czyli sześć semestrów lub trzy i pół roku czyli siedem semestrów. Po upływie tego czasu otrzymasz tytuł licencjata lub inżyniera. Natomiast studia drugiego stopnia trwają cztery semestry i kończą się nadaniem tytułu magistra.
Dalsza część artykułu pod reklamą
Absolwent kierunku komunikacja wizualna znajdzie zatrudnienie w/jako:
Dalsza część artykułu pod reklamą
Sprawdź w jakiej formie możesz studiować na poszczególnych uczelniach:
Sprawdź na jakim poziomie znajdziesz studia na poszczególnych uczelniach:
Dalsza część artykułu pod reklamą
Dalsza część artykułu pod reklamą
Dalsza część artykułu pod reklamą
Teraz najważniejsze |
Ciekawe
|
|
gdzie studiować |
|
|
Nadchodzące wydarzenia