Na liście wyników wyszukiwania znajdują się wszystkie polskie uczelnie publiczne (państwowe) oraz promowane uczelnie niepubliczne (prywatne).
Kolejność profili partnerów w wynikach wyszukiwania zależy od określonych czynników. Więcej informacji o pozycjonowaniu znajdziesz w Regulaminie dostępnym tutaj
Wyszukiwarka kierunków podyplomowych: znaleziono
×
Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×
Co ma wpływ na wyniki wyszukiwania i
Nie znaleziono uczelni spełniających kryteria wyszukiwania
Gotowe
Wyróżniony
Profil tego partnera wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania, ponieważ partner wykupił dodatkową, płatną usługę w otouczelnie.pl polegającą na pozycjonowaniu partnera w wynikach wyszukiwania.
Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, dlaczego wybierasz produkty konkretnej marki, wykluczając zakupy u jej konkurencji? Myślałeś o tym, jakie czynniki wpływają na sukces firmy na rynku i co wspólnego ma z tym sztuka? Z pewnością tak. W każdej branży podstawą świetnych wyników konwersji jest właściwa komunikacja wizualna, której projektowanie wymaga poświęcenia dziesiątek, a nawet setek godzin, hektolitrów kawy i nieskończonych procesów kreatywnego myślenia. Projektowanie komunikacji wizualnej polega na dążeniu do momentu efektownego finału pracy zaangażowanych w produkt ludzi. Spektakularny rezultat to wynikowa podstaw psychofizjologii widzenia, researchu dotyczącego marki i specyfikacji produktu, wymyślenie koncepcji przekazu i wykorzystanie potencjału sztuk użytkowych, aby oddać konsumentom coś, czego jeszcze nikt wcześniej nie zaprojektował. Identyfikacja firm i instytucji, przekaz społeczny oraz projektowanie opakowań to trzy obszary, bez których komunikacja wizualna nie byłaby kompletna. Inspiracją dla designera może być wszystko – światło, dźwięk, jedzenie, faktury, struktury, kolory, obrazy, środek transportu, meble, biżuteria, ludzie. Czerpanie z nich oraz połączenie ich możliwości z najnowszymi technologiami pozwoli stworzyć koncepcję idealną. Kim jest Banksy? Dlaczego warto choć trochę lubić się z geometrią? W jaki sposób projektować komunikację wizualną przedsiębiorstw? Dlaczego produkty muszą komunikować się z ich użytkownikami? Co daje markom współpraca z influencerami i jak formułować odpowiedni przekaz dla odbiorców produktów?
Terminy rekrutacji
Rekrutacja na uczelnie, które prowadzą studia na kierunku komunikacja wizualna rozpocznie się 16 grudnia 2024 r. i potrwa do 31 lipca 2025 r. | komunikacja wizualna - terminy rekrutacji >
Dla kogo ten kierunek
Jeśli w sferze Twoich zainteresowań znajduje się szeroko pojęty design, fascynuje Cię projektowanie graficzne, przestrzenne lub wzorów, pragniesz zdobyć rzetelną wiedzę w zakresie projektowania komunikacji wizualnej i mieć szansę na przygotowanie się do wykonywania jednego z najbardziej kreatywnych zawodów, studia na kierunku komunikacja wizualna to bezsprzecznie najlepszy wybór dla Ciebie.
Program studiów i przedmioty
Jaką wiedzę zdobędziesz w toku studiów i jakimi umiejętnościami będziesz mógł pochwalić się jako absolwent tego kierunku? Poznasz specyfikę projektowania komunikacji wizualnej i jej rolę we współczesnym funkcjonowaniu marek na rynku. Dowiesz się, w jaki sposób identyfikacja wizualna firm wpływa na ich sytuację biznesową i dlaczego wizualny przekaz ma tak duże znaczenie dla odbiorców konkretnych produktów. Przekonasz się, że na projektowanie komunikacji wizualnej duży wpływ ma każdy aspekt sztuki użytkowej – malarstwo, rzeźba, grafika, rysunek. Będziesz swobodnie poruszać się po wielowymiarowych kontekstach w sztuce, interpretować je oraz wykorzystywać ich potencjał w projektowaniu komunikacji. Ponadto dowiesz się, w jaki sposób można wesprzeć projektowanie za pomocą nowoczesnych narzędzi i ergonomicznie wykorzystać sztuki plastyczne do kreacji najlepszego przekazu na produkcie. Zdobędziesz szeroką wiedzę z zakresu projektowania graficznego, publikacji, przestrzennego i wzorów, poznasz metody makietowania struktur przestrzennych i małych form sztuki oraz zgłębisz tajniki bioniki.
Co więcej, nauczysz się niezależnie działać jako projektant komunikacji wizualnej. Zrozumiesz jej rolę w kontekście psychofizjologii widzenia. Ponadto zintegrowana wiedza interdyscyplinarna pozwoli Ci na jej wykorzystywanie w codziennej pracy zawodowej.
Praca po studiach
Jakie perspektywy zawodowe otworzą się przed Tobą kiedy ukończysz studia na kierunku komunikacja wizualna? Jako w pełni wykształcony designer, który posługuje się zarówno teoretyczną, jak i praktyczną wiedzą w zakresie projektowania komunikacji wizualnej znajdziesz zatrudnienie w kreatywnych agencjach lub biurach projektowych. Będziesz mógł wykorzystać swoje umiejętności do tworzenia nowoczesnej identyfikacji wizualnej największych marek na rynku, zajmować się kompleksowym rebrandingiem i współpracować z kreatywnymi zespołami. Świetnie odnajdziesz się w roli krytyka sztuki, pracownika instytucji kulturalnych, szkoleniowca, organizatora warsztatów z zakresu malarstwa, rzeźby czy rysunku, a także promotora komunikacji wizualnej w kraju i w środowisku międzynarodowym. Doskonałą perspektywą jest także prowadzenie własnej działalności gospodarczej, dzięki której będziesz w stanie wdrażać innowacyjne pomysły oparte na Twoim doświadczeniu i artystycznej intuicji. Możesz także stać się częścią struktur uniwersyteckich w roli wykładowcy, pracować w magazynach poświęconym sztuce lub znaleźć zatrudnienie jako grafik specjalizujący się w konkretnym obszarze.
Przy rekrutacji na kierunek komunikacja wizualna na większości uczelni brane są pod uwagę następujące przedmioty: język obcy, jeden przedmiot do wyboru spośród: matematyja, język polski oraz egzaminy wstępne po złożeniu portfolio.
Komunikacja wizualna - zasady rekrutacji
Dalsza część artykułu pod reklamą
Wiedza, którą zdobędziesz, studiując komunikację wizualną?
Absolwent powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie:
terminologii z zakresu wzornictwa i komunikacji wizualnej
swobodnego poruszania się po kontekstach w sztuce
interdyscyplinarnych powiązań między wzornictwem a komunikacją wizualną
projektowania produktów i komunikacji wizualnej marki
interpretacji sztuki
podstawowych pojęć i zasad prawa autorskiego oraz ochrony zasobów własności intelektualnej
teorii projektowania
wiedzy o człowieku
wiedzy technicznej, ekonomicznej i metod wspomagania projektowania
formułowania krytycznych opinii o sztuce
rysunku, malarstwa, rzeźby
gromadzenia i wykorzystywania informacji
ergonomii sztuk plastycznych
projektowania identyfikacji wizualnej firm
badawczym, czyli projektowania alternatywnego akcentującego ideę ponad sztukę użytkową
Dalsza część artykułu pod reklamą
Jak wyglądają studia na specjalizacji komunikacja wizualna?
1. Typ i tryb studiów
Specjalizacja komunikacja wizualna można realizować zarówno w trybie stacjonarnym, jak i zaocznym. W przypadku pierwszej opcji zajęcia będą odbywać się od poniedziałku do piątku, co będzie dobrym rozwiązaniem dla osób, które mogą sobie pozwolić na pełne poświęcenie się nauce i zdobywaniu wykształcenia. Jeżeli natomiast zależy Ci na większej swobodzie studiowania to wybierz studia niestacjonarne, na których zajęcia odbywają się w wybrane weekendy semestru.
Program nauczania na powyższych studiach będzie oscylował głównie wokół nauk artystycznych.
2. Program studiów i przedmioty
Przykładowe przedmioty w programie studiów na kierunku komunikacja wizualna: ilustracja, animacja, projektowanie graficzne, grafika wydawnicza, komunikacja i przekaz wizualny.
Osoby, które aplikują na specjalizację komunikacja wizualna będą miały okazję ugruntować i rozwinąć swoją dotychczasową wiedzę artystyczną. Studenci dowiedzą się więcej na temat zagadnień związanych z animacją, grafiką, multimediami czy filmem. W siatce zajęć znajdzie się wiele ciekawych przedmiotów powiązanych z tą tematyką, między innymi takich jak:
Grafika komputerowa
Psycholog aspekty percepcji wizualnej
Projektowanie grafiki przestrzennej
3. Nabywane umiejętności
Jako student powyższej specjalizacji zdobędziesz wiele cennych umiejętności praktycznych i kwalifikacji zawodowych. Przede wszystkim nauczysz się tworzenia grafiki komputerowej, animacji czy projektów multimedialnych. Studenci nauczą się także realizacji filmów video czy projektów 2D i 3D. Integralną część studiów będą stanowić praktyki, dzięki którym zyskasz niezwykle istotne doświadczenie zawodowe.
Dalsza część artykułu pod reklamą
Ile trwają studia i jaki tytuł uzyskasz?
W zależności od uczelni studia pierwszego stopnia na specjalizacji komunikacja wizualna będą trwały trzy lata, czyli sześć semestrów lub trzy i pół roku czyli siedem semestrów. Po upływie tego czasu otrzymasz tytuł licencjata lub inżyniera. Natomiast studia drugiego stopnia trwają cztery semestry i kończą się nadaniem tytułu magistra.
Dalsza część artykułu pod reklamą
Gdzie będziesz pracował po kierunku komunikacja wizualna?
Absolwent kierunku komunikacja wizualna znajdzie zatrudnienie w/jako:
projektant produktów i komunikacji wizualnej
niezależnym magazynie internetowym związanym z designem
pracownik naukowy/akademicki
pracownik instytucji kulturalnych (domów kultury, muzeów, galerii sztuki)
projektant stron internetowych
twórca grafiki wydawniczej
pracownik agencji reklamowych i marketingowych
graphic designer
pracownik organizacji pozarządowych lub fundacji
animator kultury
krytyk sztuki
Dalsza część artykułu pod reklamą
Poziom i forma studiów
Sprawdź w jakiej formie możesz studiować na poszczególnych uczelniach:
ul. A.Kośnego 72 w Opoluhttps://www.google.com/maps/embed/v1/place?q=place_id:ChIJ7ajWFgpTEEcRrmc8imN_ct4https://www.otouczelnie.pl/assets/uploads/uczelnia/d4684-wsb-opole.jpgUniwersytet WSB Merito Opole
ul. Akademicka 2, Biała Podlaskahttps://www.google.com/maps/embed/v1/place?q=Akademia+Wychowania+Fizycznego+Józefa+Piłsudskiego+w+Warszawie+Filia+w+Białej+Podlaskiej.,+Akademicka,+Biała+Podlaska,+Polskahttps://www.otouczelnie.pl/assets/uploads/uczelnia/8e85c-awf-biala-podlaska.jpgFilia AWF w Białej Podlaskiej
Kampus Uczelni, Wrocławhttps://www.google.com/maps/embed/v1/place?q=place_id:ChIJmz9NpP7BD0cRL2C8b6MkPDghttps://www.otouczelnie.pl/assets/uploads/uczelnia/4b954-dsw-studia-wroclaw.jpgUniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu