Komunikacja wizerunkowo-mediacyjna studia - kierunek studiów
Dla kogo ten kierunek
Przekaz werbalny, czyli to, co w bezpośrednim kontakcie powiemy naszemu słuchaczowi, stanowi zaledwie 7% odbieranego przez niego komunikatu – reszta to ton głosu (38%) oraz tak istotna, a ignorowana przez nas mowa ciała (55%). Zaskakujące? Dla wielu tak. Dość niechętnie przyjmujemy wiadomość o tym, że treść naszych wypowiedzi ma tak niewielki wpływ na odbiorcę, zwłaszcza, gdy należymy do osób szczególnie dbających o słowa. Jak to zatem jest z tą komunikacją? Co zrobić, by porozumieć się z drugim człowiekiem na polu osobistym i zawodowym, by nasze intencje zostały poprawnie odczytane przez drugą stronę i przyniosły obu stronom oczekiwany efekt? Odpowiedzi na te i inne pytania szukają osoby, które zdecydowały się na studia na kierunku komunikacja wizerunkowo-mediacyjna.
Program studiów i przedmioty
Jakich przedmiotów możesz spodziewać się w planie zajęć, jeśli zdecydujesz się na te studia? Masz szansę odbyć kurs dwóch języków – angielskiego oraz drugiego języka nierodzimego, w nieco mniejszym wymiarze godzin. Poznasz podstawy teorii wizerunku, które pozwolą Ci lepiej zrozumieć wizualne aspekty komunikacji, zgłębisz semiotykę, czyli naukę o znakach, które odgrywają bardzo istotną rolę w procesie komunikacji. Podczas praktyczno-teoretycznych zajęć przyjrzysz się zasadom i schematom zachowań w komunikacji międzyosobowej, międzykulturowej oraz zawodowej (retoryka, public relations). Weźmiesz udział w szeregu warsztatów negocjacyjnych i mediacyjnych, które przygotują Cie do pełnienia w przyszłości zawodów zorientowanych na skuteczną komunikację.
Praca po studiach
Jakie to zawody? Gdzie znajdziesz pracę kończąc studia na kierunku komunikacja wizerunkowo-mediacyjna? Z pewnością sprawdzisz się w roli negocjatora, mediatora i specjalisty ds. komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej (PR) w firmach lub instytucjach, które potrzebują tego typu specjalistycznych usług. Jako absolwent z szeroko rozwiniętymi umiejętnościami komunikacyjnymi z powodzeniem znajdziesz zatrudnienie w biurach prasowych (na stanowisku rzecznika prasowego), agencjach reklamowych, agencjach PR oraz w roli samodzielnego specjalisty-mediatora, organizującego szkolenia dla firm i osób prywatnych. Możesz ponadto zdecydować się na karierę specjalisty od wizerunku, zatrudnianego przez przedstawicieli władz, świata mediów czy polityków (np. na potrzebę kampanii wyborczych).