Komunikacja wizerunkowo-mediacyjna

Komunikacja wizerunkowo-mediacyjna

Dodaj do ulubionych

Komunikacja wizerunkowo-mediacyjna studia - kierunek studiów

 

Dla kogo ten kierunek

Przekaz werbalny, czyli to, co w bezpośrednim kontakcie powiemy naszemu słuchaczowi, stanowi zaledwie 7% odbieranego przez niego komunikatu – reszta to ton głosu (38%) oraz tak istotna, a ignorowana przez nas mowa ciała (55%). Zaskakujące? Dla wielu tak. Dość niechętnie przyjmujemy wiadomość o tym, że treść naszych wypowiedzi ma tak niewielki wpływ na odbiorcę, zwłaszcza, gdy należymy do osób szczególnie dbających o słowa. Jak to zatem jest z tą komunikacją? Co zrobić, by porozumieć się z drugim człowiekiem na polu osobistym i zawodowym, by nasze intencje zostały poprawnie odczytane przez drugą stronę i przyniosły obu stronom oczekiwany efekt? Odpowiedzi na te i inne pytania szukają osoby, które zdecydowały się na studia na kierunku komunikacja wizerunkowo-mediacyjna.

 

Program studiów i przedmioty

Jakich przedmiotów możesz spodziewać się w planie zajęć, jeśli zdecydujesz się na te studia? Masz szansę odbyć kurs dwóch języków – angielskiego oraz drugiego języka nierodzimego, w nieco mniejszym wymiarze godzin. Poznasz podstawy teorii wizerunku, które pozwolą Ci lepiej zrozumieć wizualne aspekty komunikacji, zgłębisz semiotykę, czyli naukę o znakach, które odgrywają bardzo istotną rolę w procesie komunikacji. Podczas praktyczno-teoretycznych zajęć przyjrzysz się zasadom i schematom zachowań w komunikacji międzyosobowej, międzykulturowej oraz zawodowej (retoryka, public relations). Weźmiesz udział w szeregu warsztatów negocjacyjnych i mediacyjnych, które przygotują Cie do pełnienia w przyszłości zawodów zorientowanych na skuteczną komunikację.

 

Praca po studiach

Jakie to zawody? Gdzie znajdziesz pracę kończąc studia na kierunku komunikacja wizerunkowo-mediacyjna? Z pewnością sprawdzisz się w roli negocjatora, mediatora i specjalisty ds. komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej (PR) w firmach lub instytucjach, które potrzebują tego typu specjalistycznych usług. Jako absolwent z szeroko rozwiniętymi umiejętnościami komunikacyjnymi z powodzeniem znajdziesz zatrudnienie w biurach prasowych (na stanowisku rzecznika prasowego), agencjach reklamowych, agencjach PR oraz w roli samodzielnego specjalisty-mediatora, organizującego szkolenia dla firm i osób prywatnych. Możesz ponadto zdecydować się na karierę specjalisty od wizerunku, zatrudnianego przez przedstawicieli władz, świata mediów czy polityków (np. na potrzebę kampanii wyborczych).

GDZIE STUDIOWAĆ KIERUNEK KOMUNIKACJA WIZERUNKOWO-MEDIACYJNA

Województwo
Miejscowość
Typ studiów
Tryb studiów

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

grupa kierunku
typ studiów
tryb studiów

Wyszukiwarka kierunków podyplomowych: znaleziono ×

grupa kierunku

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

UCZELNIE, GDZIE KOMUNIKACJA WIZERUNKOWO-MEDIACYJNA JAKO SPECJALNOŚĆ / ŚCIEŻKA KSZTAŁCENIA

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Jednostka prowadząca

Filologia stopień: (II), czas trwania: 2 lata
tryb: niestacjonarne, stacjonarne

Specjalności na kierunku filologia

Specjalności / ścieżki kształcenia na kierunku komunikacja wizerunkowo-mediacyjna

Tryb studiów
Typ studiów
Miasto
Województwo
SORTOWANIE:

Nic nie znaleziono

Zobacz inne kierunki Filologiczne

Typ studiów
Województwo
SORTOWANIE:

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując komunikację międzykulturową w Europie?

Absolwent powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie:

  • praktycznej znajomości języka angielskiego oraz drugiego języka nierodzimego, którego kurs realizowany jest w toku studiów
  • teorii wizerunku i wizualnych aspektów komunikacji
  • zasad komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • dziedzictwa kulturowego
  • podstaw semiotyki i wykorzystania znaków w procesie komunikacji
  • zasad komunikacji międzyosobowej
  • zasad komunikacji międzykulturowej
  • zasad komunikacji zawodowej (retoryka, public relations)
  • prowadzenia negocjacji i mediacji

Jak wyglądają studia na specjalizacji komunikacja wizerunkowo-mediacyjna?

 

1. Typ i tryb studiów

Program kształcenie na specjalizacji będzie oscylował głownie wokół nauk filologicznych i społecznych.

Osoby, które chcą rozwijać się w tym kierunku i aplikują na powyższe studia będą mogli wybrać pomiędzy trybem stacjonarnym, a zaocznym. W przypadku pierwszej opcji zajęcia odbywają się codziennie w godzinach ustalonych przez władze konkretnej uczelni. Jeżeli natomiast zależy Ci na większej swobodzie, to wybierz studia niestacjonarne, które realizują tryb zajęć weekendowych.

 

2. Program studiów i przedmioty

Osoby, które aplikują na specjalizację komunikacja wizerunkowo-mediacyjna będą miały okazję rozwinąć swoją dotychczasową wiedzę społeczną, językoznawczą oraz kulturową. Jako student będziesz miał dostęp do ciekawych przedmiotów powiązanych z powyższą tematyką. Oto wybrane z nich:

  • Dziedzictwo kulturowe
  • Podstawy komunikacji masowej
  • Podstawy komunikacji międzykulturowej
  • Podstawy komunikacji werbalnej i niewerbalnej

 

3. Nabywane umiejętności

W ramach licznych warsztatów przewidzianych na specjalizacji komunikacja wizerunkowo-mediacyjna, zdobędziesz wiele cennych umiejętności praktycznych. Jako student nuaczysz się analizować i interpretować wybrane dyskursy i sytuacje komunikacyjne. Studenci rozwiną także kompetencje z obszaru marketingu, reklamy i public relations. W ramach studiów poznasz także dwa wybrane języki obce i tym samym zwiększysz swoje szanse na karierę w środowisku międzynarodowym.

Ile trwają studia i jaki tytuł uzyskasz?

Specjalizację komunikacja wizerunkowo-mediacyjna można realizować tylko na drugim stopniu kształcenia. W tym przypadku na naukę poświęcisz półtora roku, czyli trzy semestry. Po tym czasie zdobędziesz tytuł magistra.

Czas trwania studiów na kierunku komunikacja wizerunkowo-mediacyjna na poszczególnych uczelniach

Tryb studiów
Typ studiów
Miejscowość
Województwo
SORTOWANIE:
I stopnia II stopnia jednolite

Brak wyników

Szczegółowe informacje na temat czasu trwania należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"

Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku komunikacja międzykulturowa w Europie?

Absolwent kierunku komunikacja międzykulturowa w Europie znajdzie zatrudnienie w/jako:

  • agencjach public relations
  • agencjach reklamowych
  • działach public relations w firmach i instytucjach
  • biurach prasowych
  • rzecznik prasowy
  • mediator
  • negocjator
  • organizator szkoleń z zakresu komunikacji interpersonalnej
  • samodzielny specjalista do spraw wizerunku

W JAKICH FIRMACH MOŻESZ PRACOWAĆ PO KIERUNKU KOMUNIKACJA WIZERUNKOWO-MEDIACYJNA

MIASTA, KTÓRE OFERUJĄ STUDIA NA KIERUNKU KOMUNIKACJA WIZERUNKOWO-MEDIACYJNA

Komentarze (0)