Lingwistyka praktyczna i copywriting
Toruń
POKAŻ
Studia na kierunku lingwistyka praktyczna i copywriting to studia licencjackie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 3 lata (studia I stopnia) lub 2 lata (studia II stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (licencjata lub magistra).
Studia na kierunku lingwistyka praktyczna i copywriting | |
---|---|
Rok akademicki | 2024/2025 |
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom studiów | studia I stopnia |
Czas trwania | 3 lata (studia I stopnia) |
Uczelnie
Studia na kierunku lingwistyka praktyczna i copywriting możesz podjąć na 1 uczelni publicznej w trybie stacjonarnym (dziennym) | lingwistyka praktyczna i copywriting - uczelnie >
Wymagania
W procesie rekrutacji na studia 2024/2025 na kierunku lingwistyka praktyczna i copywriting najczęściej wymagane przedmioty maturalne to: język polski, język obcy.
*Wymagania mogą się różnić w zależności od uczelni oraz trybu studiów (szczegółowe wymagania w dziale poniżej).
Najczęściej wymagane przedmioty maturalne w procesie rekrutacyjnym na studia na kierunku lingwistyka praktyczna i copywriting:
*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.
szczegółowe wymagania na uczelniach
Terminy rekrutacji
Czas trwania
Przedmioty maturalne
Limity
Progi
Program studiów i przedmioty
Przykładowe przedmioty w programie studiów na kierunku lingwistyka praktyczna i copywriting: język w Internecie i pozycjonowanie stron www, komunikacja społeczna, instytucje kultury i media, gramatyka funkcjonalna języka polskiego, analiza tekstu.
Jakie zagadnienia obejmuje plan studiów? Uczęszczając na zajęcia będziesz miał możliwość zdobycia wiedzy z zakresu komunikacji, socjologii literatury oraz gramatyki języka polskiego.
Dodatkowo w programie uwzględniono przedmioty, dzięki którym uzyskasz przydatne umiejętności związane z grafiką komputerową, jak również nie będą Ci obce wiadomości z obszaru analizy tekstu, stylistyki, etyki zawodowej oraz prawa.
Czego jeszcze możesz się spodziewać? Jako student kierunku Lingwistyka praktyczna i copywriting będziesz miał możliwość zdobywania wiedzy z zakresu prowadzenia badań społecznych oraz poznasz problematykę psychologii zarządzania zasobami ludzkimi.
Dodatkowo możesz wybrać jeden z czterech modułów kształcenia: komunikacja publiczna, komunikacja międzykulturowa, copywriting i retoryka praktyczna oraz turystyka literacko-kulturowa.
Oprócz zajęć teoretycznych, w trakcie nauki będziesz zobowiązany do odbywania praktyk, dzięki czemu już na studiach zdobędziesz cenne doświadczenie zawodowe!
Absolwent powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie:
Osoby, które aplikują na kierunek lingwistyka praktyczna i copywriting zdobędą wszechstronne wykształcenie humanistyczne.
Studia na kierunku lingwistyka praktyczna i copywriting możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
Powyższe studia są dostępne jedynie w trybie stacjonarnym, w którym zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku, a nauka jest w pełni darmowa. Jeżeli więc możesz sobie pozwolić na codzienną obecność na uczelni i pełne poświęcenie się nauce, to taka forma kształcenie będzie dla ciebie idealnym wyborem.
W czasie studiów na kierunku lingwistyka praktyczna i copywriting będziesz miał okazję zdobyć wszechstronną wiedzę z zakresu nauk literaturoznawczych, filologicznych czy kulturowych. W planie zajęć znajdzie się wiele ciekawych i rozwijających przedmiotów powiązanych z powyższą tematyką, między innymi takich jak:
Studenci kierunku lingwistyka praktyczna i copywriting, przede wszystkim skupią się na rozwijaniu swoich umiejętności komunikacyjnych i ich wykorzystaniu w mowie i piśmie.
Ponadto, zdobędziesz kompetencje z zakresu reklamy czy marketingu, co z powodzeniem wykorzystasz w swojej przyszłej pracy zawodowej.
W czasie licznych warsztatów nauczysz się także analizować wybrane zjawiska kulturowe i społeczne. Integralną część studiów będą stanowić praktyki, dzięki którym zyskasz niezwykle istotne doświadczenie zawodowe.
4. Dla kogo ten kierunek
Studia na kierunku Lingwistyka praktyczna i copywriting są idealnym wyborem dla osób, które chcą zdobywać wiedzę poprzez praktyczne zajęcia, są kreatywne oraz pragną rozwijać swoje umiejętności pisania tekstów. Jeśli nie wybrałeś jeszcze dalszej drogi kształcenia, koniecznie przeczytaj poniższy opis!
5. Gdzie studiować lingwistykę paktyczną i copywriting
Popularne uczelnie na których można studiować kierunek lingwistyka praktyczna i copywriting:
Studia na kierunku lingwistyka praktyczna i copywriting trwają 3 lata (studia I stopnia).
Studia pierwszego stopnia na kierunku lingwistyka praktyczna i copywriting będą trwały trzy lata, czyli sześć semestrów. Po tym czasie uzyskasz tytuł licencjata.
Praca po studiach
Zastanawiasz się gdzie będziesz mógł pracować po ukończeniu studiów na kierunku Lingwistyka praktyczna i copywriting? Perspektywy zawodowe, jakie posiadają absolwenci, są naprawdę zróżnicowane i bogate.
Po ukończeniu studiów nie powinieneś mieć trudności z podjęciem zatrudnienia w agencjach marketingowych, reklamowych oraz artystycznych. Inną alternatywą jest znalezienie pracy w różnego rodzaju instytucjach kultury oraz środków masowego przekazu.
Gdzie jeszcze możesz starać się o miejsce pracy? Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś spróbował swoich sił w firmach szkoleniowych lub zajmujących się organizowaniem wszelkiego rodzaju eventów.
Jak sam widzisz możliwości zawodowe są niezwykle szerokie, zatem bez trudu dopasujesz przyszłe stanowisko do swoich potrzeb. Jeśli uważasz, że odnajdziesz się na proponowanych miejscach pracy to koniecznie aplikuj na kierunek Lingwistyka praktyczna i copywriting!
Absolwent kierunku Lingwistyka praktyczna i copywriting znajdzie zatrudnienie w/jako:
Sprawdź w jakiej formie możesz studiować na poszczególnych uczelniach:
Sprawdź na jakim poziomie znajdziesz studia na poszczególnych uczelniach:
Miasta, które oferują studia na kierunku Lingwistyka praktyczna i copywriting
Teraz najważniejsze |
Ciekawe
|
|
gdzie studiować |
|
|
Nadchodzące wydarzenia
W marketingu pracuje już przeszło 5 lat i pracę uwielbiam, ale nowej wiedzy nigdy za dużo ;) Koleżanka namówiła mnie na zrobienie podyplomowki z copywritingu i stwierdziłam, że czemu nie, wprowadzi to powiew świeżości do moich projektów :) Kierunek zrobiłyśmy na WSKZ-cie, studia były online więc kiedy chciałam mogłam się uczyć. W ciepłe wieczory brałam laptopa na balkon i oglądałam wykłady :)