Student zarządzania w trakcie nauki ma okazję zapoznać się ze specyfiką współczesnego rynku za pomocą teoretycznej i praktycznej realizacji programu. Zarządzanie przygotowuje go do rozpoczęcia pracy w roli lidera – absolwent tego kierunku potrafi dobrze zaprezentować siebie oraz produkt, a także sprawnie kieruje małymi i dużymi zespołami.
Absolwent dzięki wiedzy oraz zdolnościom nabytym w trakcie nauki podejmuje trafne decyzje w organizacji i stosuje najefektywniejsze instrumenty oraz narzędzia marketingowe. Specyfika tego kierunku pozwala studentom w ramach praktyk nawiązać pierwsze relacje biznesowe. Studenci zarządzania w toku studiów stawiają pierwsze kroki w świecie biznesu pod okiem ekspertów.
Dla kogo są studia stacjonarne
Nauka stacjonarna pozwala studentom nawiązać pierwsze relacje zawodowe, które stanowią wyjątkową motywację w nauce. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z profesjonalistami, studenci z bliska poznają realia zawodu, z którym wiążą swoją przyszłość. Umożliwia im to nie tylko wcześniejsze zdobycie doświadczenia, ale także dokonanie szczegółowej analizy, która upewni ich, jaką ścieżkę kariery powinni oni obrać.
Studia stacjonarne pozwalają studentowi pracować na terenie uczelni, dzięki czemu student ma szansę skorzystać z profesjonalnych narzędzi oraz rozwiązań technologicznych. Ponadto charakterystyka stacjonarnej nauki powoduje, że studenci częściej pracują w grupach, co umożliwia im przeprowadzanie licznych projektów praktycznych, poszerzających wiedzę oraz kształtujących umiejętności uczestników zajęć.
Publiczne uczelnie zazwyczaj umożliwiają studentom naukę w trybie stacjonarnym, nie wymagając od kandydatów żadnych opłat, jednak w ich ofercie znajduje się ograniczona liczba miejsc. Z tym problemem nie zmagają się uczelnie niepubliczne, ale za naukę na uczelni prywatnej trzeba będzie zapłacić.
Program studiów stacjonarnych zazwyczaj realizowany jest od poniedziałku do piątku w godzinach dziennych. Taki tryb umożliwia studentom podjęcie się pracy poza godzinami zajęć – wieczorami lub w weekendy.
zobacz wszystkie:
studia stacjonarne w Warszawie
studia niestacjonarne w Warszawie
Typ i tryb studiów
Studia na kierunku zarządzanie możemy podzielić na:
1. Typ:
-
Studia I stopnia (licencjackie)
-
Studia II stopnia (magisterskie)
2. Tryb:
-
studia stacjonarne
-
studia niestacjonarne
-
online
Program studiów i przedmioty
Zarządzanie umożliwia studentom zdobycie wiedzy z zakresu nauk dotyczących prawidłowości i problemów funkcjonowania różnorodnych organizacji. W trakcie studiów student uczy się tego, w jaki sposób prowadzić działalność, a także przygotowuje się do roli lidera zespołu.
Absolwent kierunku potrafi zarządzać przedsiębiorstwem i zna charakterystykę instytucji publicznych. W trakcie praktycznych zajęć zdobywa on umiejętności niezbędne do prowadzenia działań marketingowych – umiejętnie komunikuje się, negocjuje i przekonuje, a także sprawnie rozpoznaje i diagnozuje rynek.
Przykładowe zajęcia na kierunku zarządzanie:
-
mikroekonomia
-
badania marketingowe
-
logistyka
-
technologia informacyjna
-
statystyka
-
prawo gospodarcza
-
analiza rynku
-
negocjacje lub zarządzanie projektami
Zdobywana wiedza i umiejętności
Wiedza
Zarządzanie zapoznaje studenta z charakterystyką nie tylko rynku polskiego, ale i międzynarodowego, umożliwiając przyszłym przedsiębiorcom rozwinięcie własnej marki na skalę światową. Kontakt z doświadczonymi specjalistami umożliwia studentom znalezienie odpowiedzi na najbardziej nurtujące ich pytania, co stanowi skuteczną pomoc w nauce.
Absolwent tego kierunku wie, jak spełniać rosnące potrzeby klientów i umiejętnie konkuruje z innymi firmami na rynku. W trakcie nauki studenci zdobywają wiedzę z zakresu prawa, administracji, marketingu, a nawet socjologii czy psychologii biznesu.
Student zarządzania w trakcie studiów uczy się:
-
samodzielnego rozpoczęcia własnej działalności
-
prowadzenia istniejącej już działalności
-
tworzenia skutecznego biznesplanu
-
wykorzystywania technik i narzędzi powszechnych w środowisku specjalistów
-
pozyskiwania środków finansowych
-
zasad funkcjonowania i budowania przewagi strategicznej na rynku
Umiejętności
W trakcie studiów studenci zdobywają zdolności, które pozwolą im w przyszłości poprawnie zaprezentować siebie lub produkt na rynku. Dzięki praktycznym zajęciom student ma okazję sprawdzić i udoskonalić swoje zdolności komunikacyjne, a także wykorzystać je skutecznie w działaniach marketingowych.
Uczelnie współpracujące ze światem biznesu dają szansę swoim studentom na odbycie praktyk zawodowych w różnorodnych przedsiębiorstwach. Takie rozwiązanie pozwala studentom zapoznać się z realnymi problemami natury gospodarczej – a także uczy znajdywania skutecznych ich rozwiązań.
Najważniejsze umiejętności, które nabywa student zarządzania:
-
tworzenie i realizowanie projektów
-
zarządzanie małymi i średnimi przedsiębiorstwami
-
praca w zespole, prowadzenie zespołu
-
prowadzenie analizy zjawisk kulturowych, prawnych i ekonomicznych
-
wdrażanie skutecznych planów marketingowych
-
kierowanie innowacyjnymi projektami
-
dokonywanie transakcji na skalę światową
Jakie predyspozycje i zainteresowania są ważne
Student zarządzania jest ambitny i pewny siebie. Interesuje się zagadnieniami związanymi z promocją produktu, a także umiejętnie prezentuje swoje kompetencje. Przyszły przedsiębiorca powinien z łatwością nawiązywać i utrzymywać relacje zawodowe. Ponadto kandydat na ten kierunek musi być gotów do licznych wyzwań, które wiążą się z charakterystyką jego przyszłego zawodu.
Student zarządzania powinien być również odpowiedzialny, rzeczowy i mieć zmysł analityczny. Do skutecznej nauki niezbędna będzie umiejętność organizowania pracy własnej oraz innych, a także chęć pracy w zespole. Skuteczny marketingowiec powinien kształcić swoje zdolności przywódcze i podejmować racjonalne decyzje niezależnie od trudności, które może napotkać na swojej drodze zawodowej.
Student zarządzania powinien:
-
być odpowiedzialny
-
być ambitny
-
być pewnym siebie
-
umiejętnie zarządzać swoim czasem
-
sprawnie organizować swoją pracę
-
zauważać niewłaściwości w pracy zespołu
-
umieć pracować pod presją
-
być zdeterminowany
-
umiejętnie komunikować się z otoczeniem
Gdzie studiować na kierunku zarządzanie w Warszawie
Uczelnie, na których można studiować kierunek zarządzanie w trybie stacjonarnym:
czytaj dalej
uczelnie w Warszawie
zarządzanie studia niestacjonarne w Warszawie