Studia na kierunku akademia finansów samorządu terytorialnego to studia podyplomowe, których program kształcenia zazwyczaj trwa 1 rok.
Studia skierowane są do wszystkich, którzy związanie są z finansami w jednostkach samorządowych, a w szczególności zarządzających tymi instytucjami np. burmistrzów, wójtów i prezydentów miast. Kierunek będzie odpowiedni także dla pracowników niższego szczebla w administracji rządowej i organizacji współpracujących z samorządem terytorialnym.
Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w odpowiednie narzędzia, które pozwolą na rozwiązywanie problemów związanych z gospodarką finansami, a także zapoznanie studentów z podstawami prawnymi funduszy samorządowych.
Warunkiem rekrutacji jest najczęściej ukończenie studiów co najmniej I stopnia. Często nie jest jednak określony konkretny kierunek. Nauka może się wiązać z dodatkowymi opłatami, a o akceptacji kandydata może decydować kolejność zgłoszeń. Warto więc wcześniej zainteresować się listą niezbędnych dokumentów i harmonogramem rekrutacji.
*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.
Studia na kierunku akademia finansów samorządu terytorialnego prowadzone są przeważnie w trybie niestacjonarnym, jednak część zajęć może odbywać się online za pomocą narzędzi do zdalnego nauczania. Wśród wykładowców można znaleźć zarówno pracowników uczelni, jak i praktyków zajmujących się finansami samorządów terytorialnych. Zajęcia mogą mieć formę teoretycznych wykładów i warsztatów, podczas których studenci udoskonalą swoje umiejętności praktyczne np. w zakresie planowania finansowego czy tworzenia programów inwestycyjnych.
Studia na kierunku akademia finansów samorządu terytorialnego możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
W trakcie studiów studenci poznają problematykę zarządzania finansami w jednostkach samorządu terytorialnego. Zdobywają wiedzę na temat podstawową wiedzę prawniczą np. z zakresu prawa budżetowego, podatkowego i zamówień publicznych. Studenci mogą się także nauczyć jak planować budżet organizacji w bliskiej i wieloletniej perspektywie. W trakcie zajęć mogą być także poruszone tematy związane z finansowanie działań z funduszy unijnych. Studenci mogą przećwiczyć w praktyce pisanie wniosków o dofinansowanie i nauczyć się rozliczać przyszłe projekty.
Przedmioty, które mogą zostać umieszczone w programie kierunku akademia finansów samorządu terytorialnego, to m.in.:
W trakcie studiów uczestnicy zajęć mogą także nauczyć się pracy w zespole. Dowiadują się jak zarządzać ludźmi i ich czasem. Dzięki temu przygotowują się do objęcia stanowisk kierowniczych.
Studia na kierunku akademia finansów samorządu terytorialnego trwają przeważnie 1 rok (studia podyplomowe).
Absolwenci kierunku akademia finansów samorządu terytorialnego są przygotowani do pracy głównie w jednostkach samorządu terytorialnego, np. urzędach wojewódzkich, gmin, miast i starostw powiatowych. Mogą także szukać zatrudnienia w organach państwowych i firmach prywatnych współpracujących z samorządami. Studia mogą również pomóc w awansie na wyższe stanowiska kierownicze.
Miejsca, w których mogą znaleźć zatrudnienie absolwenci kierunku akademia finansów samorządu terytorialnego:
Teraz najważniejsze |
Ciekawe
|
|
gdzie studiować |
|
|