Studia na kierunku analiza i eksploracja danych rynkowych i marketingowych to studia podyplomowe, których program kształcenia zazwyczaj trwa 1 rok.
Kierunek przeznaczony jest dla wszystkich absolwentów uczelni wyższych, którzy chcieliby zdobyć nowe umiejętności w zakresie analizy danych. Studia będą także odpowiednie dla kierowników i managerów, którzy są odbiorcami wykonywanych badań i chcą lepiej interpretować wyniki i nadzorować pracę działów analitycznych.
W celu rekrutacji na kierunek analiza i eksploracja danych rynkowych i marketingowych przeważnie wystarczy wysłać zgłoszenie i dostarczyć odpowiednie dokumenty. Kandydaci powinni legitymować się tytułem magistra, inżyniera lub licencjata, jednak zwykle nie ma wymagań odnoszących się do ukończonej specjalizacji. Nauka może się wiązać z dodatkowymi opłatami, takimi jak np. czesne. Na kierunku może obowiązywać limit miejsc, dlatego warto sprawdzić wcześniej harmonogram rekrutacji i zgłosić się jak najszybciej.
*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.
Kierunek analiza i eksploracja danych rynkowych i marketingowych jest realizowany w trybie niestacjonarnym. Zajęcia prowadzone są najczęściej przez wykwalifikowanych nauczycieli akademickich, którzy podzielą się swoim doświadczeniem i będą służyć słuchaczom radą. Wykłady teoretyczne są zwykle ograniczone do minimum. Dzięki temu studenci mogą się skupić na rozwijaniu umiejętności praktycznych za pomocą np. laboratoriów komputerowych, na których mogą pracować z nowoczesnymi narzędziami wspierającymi działania analityczne. Program studiów może być także dostosowywane do zmiennej sytuacji i potrzeb pracodawców oferujących stanowiska dla analityków.
Studia na kierunku analiza i eksploracja danych rynkowych i marketingowych możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
W programie kierunku analiza i eksploracja danych rynkowych i marketingowych znajduje się wiele przedmiotów, których treści mają przygotować studentów do pracy w zawodzie. Studenci mogą się zapoznać m.in. z technikami data mining oraz nauczyć się analizować duże zbiory danych. Słuchacze rozwijają kompetencje niezbędne do prowadzenia analiz dla różnych instytucji m.in. administracji państwowej i biznesu. Mogą także nauczyć się interpretować wyniki badań oraz je wizualizować za pomocą narzędzi informatycznych, takich jak np. Oracle, Staistica czy Microsoft Excel. Często zapoznają się również z metodami tworzenia raportów. Czasem słuchacze mogą poćwiczyć swoje umiejętności prezentacji informacji zespołowi lub przełożonym.
Studia na kierunku analiza i eksploracja danych rynkowych i marketingowych trwają przeważnie 1 rok (studia podyplomowe).
Absolwenci studiów na kierunku analiza i eksploracja danych rynkowych i marketingowych mogą podjąć pracę na różnych stanowiskach analitycznych. Mogą szukać zatrudnienia w sektorze bankowym, ubezpieczeniowym, telekomunikacyjnym czy handlowy, a także wielu innych, w których oferowane są pozycje związane z analizą i eksploracją danych. Inną możliwością jest praca w sektorze publicznym lub prowadzenie badań w instytucjach naukowych. Absolwenci mogą spróbować swoich sił także w działalności konsultingowej np. w zakresie analizy wykorzystującej techniki data minig. Studia mogą się także przyczynić do awansu na wyższe stanowiska kierownicze, dzięki lepszemu zrozumieniu pracy zespołów analitycznych.
Możliwości zatrudnienia po ukończeniu kierunku analiza i eksploracja danych rynkowych i marketingowych to m.in.:
Teraz najważniejsze |
Ciekawe
|
|
gdzie studiować |
|
|