Studia na kierunku budowanie wizerunku pracodawcy (employer branding) to studia podyplomowe, których program kształcenia zazwyczaj trwa 1 rok.
Studia przeznaczone są przede wszystkim dla pracowników działów HR, PR czy marketingu oraz wszystkich zainteresowanych zdobyciem kompetencji w zakresie employer brandingu. Kierunek może być też odpowiedni dla osób, które chcą pracować w firmach rekrutacyjnych i konsultingowych lub założyć własną działalność w dziedzinie employer brandingu.
Rekrutacja na kierunek budowanie wizerunku pracodawcy (employer branding) jest zwykle otwarta dla wszystkich absolwentów studiów co najmniej I stopnia. Przeważnie wystarczy jedynie wysłać zgłoszenie i dostarczyć odpowiednie dokumenty. O akceptacji kandydatów może decydować kolejność zgłoszeń, dlatego warto jak najwcześniej zainteresować się terminami rekrutacji. Studia mogą się także wiązać z dodatkowymi kosztami np. czesnym czy wpisowym.
*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.
Kierunek budowanie wizerunku pracodawcy (employer branding) jest realizowany w trybie niestacjonarnym. Część zajęć może być prowadzona online za pomocą narzędzi umożliwiających naukę zdalną. Słuchacze mogą uczestniczyć w warsztatach, na których trenują umiejętności praktyczne oraz wykładach i konwersatoriach, podczas których mogą zdobyć wiedzę teoretyczną i podzielić się doświadczeniem z innymi uczestnikami studiów. Zajęcia prowadzone są zazwyczaj przez pracowników akademickich uczelni, ekspertów oraz praktyków biznesu np. marketingowców, pracowników firm konsultingowych i managerów. Studia mogą się kończyć prezentacją indywidualnego lub grupowego projektu dyplomowego.
Studia na kierunku budowanie wizerunku pracodawcy (employer branding) możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
Studenci kierunku budowanie wizerunku pracodawcy (employer branding) mogą dowiedzieć się, w jaki sposób budować strategię rozwoju marki firmy czy organizacji. Zdobywają wiedzę na temat ról poszczególnych działów i pracowników w kreowaniu wizerunku. Mają możliwość zapoznania się z nowoczesnymi narzędziami i trendami w rekrutacji oraz nauczyć się sprawdzać efektywność swoich działań z zakresu employer brandingu. Słuchacze trenują także często umiejętności komunikacyjne oraz uczą się zarządzać zmianą czy sytuacjami kryzysowymi. Dodatkowo mogą dowiedzieć się, jak prowadzić kampanie rekrutacyjne i wizerunkowe. Zwykle zapoznają się także z pojęciem content marketingu i uczą się z niego korzystać w swoich działaniach.
Zagadnienia, które mogą się znaleźć w programie kierunku budowanie wizerunku pracodawcy (employer branding), to np.:
Studia na kierunku budowanie wizerunku pracodawcy (employer branding) trwają przeważnie 1 rok (studia podyplomowe).
Absolwenci kierunku budowanie wizerunku pracodawcy (employer branding) mają kwalifikacje odpowiednie do pracy z wizerunkiem firmy. Mogą zostać zatrudnieni w działach PR czy marketingu przedsiębiorstw starających się zbudować własną markę. Inną możliwością jest również podjęcie pracy w firmach konsultingowych lub otworzenie własnej działalności z zakresu employer brandingu. Absolwenci mogą także spróbować swoich sił w prowadzeniu kampanii rekrutacyjnych dla organizacji.
Możliwości zatrudnienia po ukończeniu kierunku budowanie wizerunku pracodawcy (employer branding) to m.in.:
Teraz najważniejsze |
Ciekawe
|
|
gdzie studiować |
|
|