Studia na kierunku branding i content marketing to studia podyplomowe, których program kształcenia zazwyczaj trwa 1 rok.
Studia na kierunku branding i content marketing - studia podyplomowe |
Rok akademicki |
2025/2026 |
Forma studiów |
zjazdy, online |
Poziom studiów |
studia podyplomowe |
Uczelnie
Studia na kierunku branding i content marketing - studia podyplomowe możesz podjąć na w trybie online | branding i content marketing - studia podyplomowe - uczelnie >
Adresatami studiów są przede wszystkim osoby, które zajmują się komunikacją i kreowaniem wizerunku przedsiębiorstw lub organizacji, a także właścicieli firm tworzących własną markę, którzy chcieliby rozwinąć umiejętności w tym zakresie.
JAKIE WYMAGANIA REKRUTACYJNE?
W celu rekrutacji na kierunek branding i content marketing zwykle wystarczy wysłać zgłoszenie i dostarczyć odpowiednie dokumenty. Kandydaci powinni się legitymować dyplomem magistra, inżyniera lub licencjata. Studia mogą się wiązać z dodatkowymi opłatami, takimi jak np. czesne. O akceptacji kandydatów może decydować kolejność zgłoszeń, a na kierunku może obowiązywać limit miejsc. Warto więc wcześniej zapoznać się z terminami rekrutacji oraz zadbać o poprawność dokumentów.
*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.
JAK WYGLĄDAJĄ STUDIA NA KIERUNKU BRANDING I CONTENT MARKETING?
Kierunek branding i content marketing jest realizowany w trybie niestacjonarnym. Zajęcia mogą być prowadzone online za pomocą narzędzi wspierających naukę na odległość. Wśród kadry kierunku mogą się znaleźć zarówno pracownicy akademiccy uczelni, jak i specjaliści z dziedziny marketingu czy branży kreatywnej. Słuchacze mogą uczestniczyć w wykładach, na których zdobywają niezbędną wiedzę teoretyczną, ale także w ćwiczeniach, które często mają formą interaktywną np. case study czy warsztatów. Studenci mogą mieć również możliwość wzięcia udziału w dyskusjach, podczas których wymieniają się poglądami oraz doświadczeniem. Często mają też dostęp do dodatkowych materiałów fizycznych lub elektronicznych. Efekty kształcenia mogą być sprawdzane za pomocą np. testów semestralnych.
1. Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku branding i content marketing możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
2. Zdobywana wiedza i umiejętności
Studenci kierunku branding i content marketing zdobywają szeroką wiedzę na temat budowania marki i wizerunku. Mogą poznać psychologiczne podstawy marketingu oraz dowiedzieć się, co wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Często mają również możliwość uczestniczenia w zajęciach z design thinkingu w kontekście projektowania doświadczeń. W związku z rosnącym znaczeniem mediów społecznościowych w trakcie studiów słuchacze będą zwykle mogli zapoznać się z różnymi platformami oraz nauczyć się prowadzić działania marketingowe i internecie. Dodatkowo studenci zdobywają informacje na temat tworzenia treści oraz storytellingu, który może być skutecznym narzędziem w budowaniu marki.
Zagadnienia, które mogą się znaleźć w programie kierunku branding i content marketing, to np.:
-
istota brandingu
-
podstawy marki
-
content marketing jako narzędzie budowania marki
-
relacje z mediami
Słuchacze uczą się także zwykle budować strategię marki na podstawie m.in. analizy konsumenta czy konkurencji. Mogą dowiedzieć się m.in., czym jest metoda SMART, na czym polega rebranding i w jaki sposób można go wykorzystać.
ILE TRWAJĄ STUDIA NA KIERUNKU BRANDING I CONTENT MARKETING?
Studia na kierunku branding i content marketing trwają przeważnie 1 rok (studia podyplomowe).