Branding miast i regionów studia - kierunek studiów
Studia na kierunku Branding miast i regionów to studia licencjackie lub magisterskie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 3 lata (studia I stopnia) lub 2 lata (studia II stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (licencjata lub magistra).
Studia na kierunku branding miast i regionów |
Rok akademicki |
2024/2025 |
Forma studiów |
stacjonarne, niestacjonarne |
Poziom studiów |
studia I i II stopnia |
Czas trwania |
3 lata (studia I stopnia), 2 lata (studia II stopnia) |
Terminy rekrutacji
Rekrutacja na uczelnie, które prowadzą studia na kierunku branding miast i regionów rozpocznie się 22 maja 2024 r. i potrwa do 12 września 2024 r. | branding miast i regionów - terminy rekrutacji >
Uczelnie
Studia na kierunku branding miast i regionów możesz podjąć na 1 uczelni publicznej w trybie stacjonarnym (dziennym) oraz niestacjonarnym | branding miast i regionów - uczelnie >
Opis kierunku
Studia na kierunku Branding miast i regionów dają studentom możliwość zdobycia m.in. wiedzy i umiejętności o podstawowych narzędziach i formach interakcji miast i regionów z otoczeniem czy zasad tworzenia różnych form przedsiębiorczości, zwłaszcza funkcjonowania rynku usług specjalistycznych związanych z promocją miast i regionów.
Wymagania
W procesie rekrutacji na studia 2024/2025 na kierunku Branding miast i regionów najczęściej wymagane przedmioty maturalne to: biologia, chemia, fizyka i astronomia, fizyka, matematyka, geografia, historia, informatyka, język obcy, język polski, filozofia, wiedza o społeczeństwie.
*Wymagania mogą się różnić w zależności od uczelni oraz trybu studiów (szczegółowe wymagania w dziale poniżej).
Praca po studiach
Studia na kierunku Branding miast i regionów dają ich absolwentom możliwość znalezienia pracy m.in. w urzędach administracji samorządowej i państwowej, jednostkach wykoanwczych, które realizują zadania z zakresu promocji i brandingu czy w agencjach reklamowych.
JAKIE PRZEDMIOTY ZDAWAĆ NA MATURZE? / WYMAGANIA REKRUTACYJNE
Rekrutacja na studia na kierunek Branding miast i regionów, w przypadku studiów I stopnia, wymaga od kandydatów egzaminów maturalnych z konkretnych przedmiotów. Z kolei rekrutacja na studia II stopnia bierze pod uwagę ocenę na dyplomie i jest skierowana do absolwentów studiów co najmniej pierwszego stopnia.
Najczęściej wymagane przedmioty maturalne w procesie rekrutacyjnym na studia na kierunku Branding miast i regionów:
-
biologia,
-
chemia,
-
filozofia,
-
fizyka,
-
fizyka i astronomia,
-
geografia,
-
historia,
-
informatyka,
-
język obcy,
-
język polski,
-
matematyka,
-
wiedza o społeczeństwie
*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.
Wiedza, którą zdobędziesz, studiując Branding miast i regionów:
Studia na kierunku Branding miast i regionów dają studentom możliwość zdobycia wiedzy i umiejętności z zakresu m.in. zasad i mechanizmów funkcjonowania instytucji społecznych i gospodarczych, które związane są z organizacją w zakresie budowania i pozycjonowania marek lokalnych i regionalnych. Mogą również poznać zasady prawidłowego planowania i realizowania przedsięwzięć i kampanii brandingowych, promocyjnych i wizerunkowych czy mechanizmy organizacji wsparcia finansowego i informacyjnego.
Studenci kierunku Branding miast i regionów mogą także zdobyć wiedzę w zakresie uwarunkowań różnego rodzaju, np. organizacyjnych, finansowych czy prawnych różnych rodzajów działalności zawodowej w sferze brandingu miast i regionów.
Przykładowe przedmioty oferowane przez uczelnie na kierunku Branding miast i regionów to: design i architektura marki miast i regionów, kreowanie wizerunku miast i regionów, systemy i techniki informatyczne w gospodarce miejskiej czy narzędzia informatyczne w brandingu terytorialnym.
JAK WYGLĄDAJĄ STUDIA NA KIERUNKU BRANDING MIAST I REGIONÓW?
Branding miast i regionów to kierunek studiów oferowany przez szkoły wyższe, skierowany przede wszystkim do osób, które chcą zajmować się w przyszłości m.in. strategiami komunikacyjnymi nowoczesnego miasta i regionu, z wykorzystaniem nowych kanałów komunikacji. Program studiów zakłada, że studenci zdobędą wiedzę i umiejętności np. z zakresu podstawowych form i narzędzi form interakcji miast i regionów z otoczeniem.
Kierunki studiów takie jak Branding miast i regionów dają studentom możliwość wyboru specjalności, dzięki czemu mogą uczestniczyć w zajęciach zgodnych z ich zainteresowaniami i przyszłymi planami zaowodywmi. Przykładowe specjalności na tym kierunku to menadżer brandingu miast i regionów czy kreowania marek lokalnych.
W programie studiów przewidziane są zajęcia w laboratoriach, a także inne innowacyjne formy, jak np. gry decyzyjne czy tworzenie autorskich projektów.
1. Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku Branding miast i regionów możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
JAKA PRACA PO STUDIACH NA KIERUNKU BRANDING MIAST I REGIONÓW
Studia na kierunku Branding miast i regionów dają ich absolwentom możliwość znalezienia pracy m.in. w urzędach administracji państwowej i samorządowej, które związane są z promocją i brandingiem oraz kształtowaniem interakcji społecznych, a także w agencjach reklamowych działających w obszarze interakcji regionalnej i miejskiej. Absolwenci tego kierunku mogą także znaleźć zatrudnienie w organiazcjach pozarządowych i instytucjach otoczenia biznesu, które angażują się w promocję i branding na poziomie lokalnym oraz regionalnym.
Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku Branding miast i regionów:
-
urzędy administracji państwowej i samorządowej,
-
agencje reklamowe,
-
organizacje pozarząowe i instytucje otoczenia biznesu,
-
struktury UE w zakresie kształtowania polityki brandingu i promocji miast i regionów,
-
instytucje zajmujące się wykorzystaniem środków unijnych na cele rozwoju terytorialnego.