1. Typ i tryb studiów
Kierunek zarządzanie-socjologia biznesu i mediów można realizować zarówno w trybie stacjonarnym, jak i niestacjonarnym, dzięki czemu każdy będzie mógł wybrać opcję dopasowaną do swoich potrzeb i planów. W przypadku studiów stacjonarnych zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku. Natomiast wybierając studia niestacjonarne, na naukę poświęcisz wybrane piątki, soboty i niedziele semestru.
Studenci, którzy aplikują na powyższe studia zdobędą wszechstronne wykształcenie z obszaru nauk ekonomicznych i nauk o zarządzaniu.
Studia na kierunku Zarządzanie - socjologia biznesu i mediów możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
Studia stacjonarne tzw. dzienne realizowane są bezpłatnie (w uczelniach publicznych), a program kształcenia realizowany jest od poniedziałku do piątku w siedzibie uczelni.
Studia niestacjonarne w trybie zaocznym odbywają się zazwyczaj w weekendy od piątku/soboty do niedzieli, z kolei studia niestacjonarne w trybie wieczorowym (one czasami tylko z nazwy są wieczorowe, ale w praktyce zajęcia odbywają się przez cały dzień) realizowane są od poniedziałku do piątku.
Zanim wybierzesz jednak studia niestacjonarne, pamiętaj, że wiążą się one z uiszczaniem opłat za czesne, oraz przed rekrutacją sprawdź w jakiej formie realizowane są studia zaocznej czy wieczorowej.
2. Program studiów i przedmioty
Przykładowe przedmioty w programie studiów na kierunku zarządzanie - socjologia biznesu i mediów: podstawy marketingu, mikroekonomia, mediaworking, metodologia badań społecznych, makroekonomia.
Program nauczania na kierunku zarządzanie-socjologia biznesu i mediów został w pełni dopasowany do realiów współczesnego świata i potrzeb stawianych przez obecny rynek pracy. Studenci, którzy aplikują na powyższe studia zdobędą interdyscyplinarną wiedzę z obszaru nauk o zarządzaniu, ekonomii czy nowych mediów. W siatce zajęć znajdzie się wiele interesujących przedmiotów z tego obszaru tematycznego, między innymi:
-
Mediaworking
-
Media: tradycyjne i nowe
-
Metodologia badań społecznych
-
Podejmowanie decyzji finansowych
-
Etyka
-
Informatyka
Jako student zapoznasz się ze specyfiką funkcjonowania nowych mediów oraz sposobem formułowania i przekazywania informacji. Ponadto, dowiesz się więcej na temat finansów i rachunkowości oraz ich roli w prowadzeniu biznesu.
3. Nabywane umiejętności
Jao student kierunku zarządzanie-socjologia biznesu i mediów wykształcisz także cenne umiejętności praktyczne i kwalifikacje zawodowe. W czasie studiów rozwiniesz swój warsztat dziennikarski i nauczysz się formułowania przekazów informacyjnych, zarówno w formie ustnej, jak i pisemnej. Ponadto, zdobędziesz kompetencje z obszaru zarządzania i marketingu.
Studenci nauczą się także korzystać z nowoczesnych technologii informatycznych oraz systemu Big Data, który znajdują powszechne zastosowanie w biznesie. Integralną część studiów będą stanowić praktyki, które zrealizujesz w wyznaczonym do tego miejscu pracy.
4. Dla kogo ten kierunek
Media to według ogólnej definicji to środki społecznego komunikowania o szerokim zasięgu. Można zaliczyć do nich zarówno tradycyjne formy, takie jak prasa, radio czy telewizja, a także nowoczesny i zyskujący coraz większą siłę opiniotwórczą, internet.
Nie bez powodu przez wielu nazywane są czwartą władzą, ponieważ pełnią one bardzo ważną rolę w kształtowaniu poglądów społeczeństwa i tym samym można przypisać im niezwykle istotną funkcję informacyjną i opiniotwórczą.
W związku z coraz większą popularnością nowych mediów, wprost proporcjonalnie wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów, którzy doskonale orientowaliby się w tendencjach panujących na rynku medialnym i potrafiących nimi zarządzać.
Jako odpowiedź na tego typu potrzeby, powstał niezwykle interesujący i prestiżowy kierunek, zarządzanie-socjologia biznesu i mediów, którego program skierowany jest do wszystkich osób o szerokich i wielopłaszczyznowych zainteresowaniach i sprecyzowanych planach zawodowych.