1. Tryb i typ studiów
Studia na kierunku Zarządzanie kreatywne możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
Studia stacjonarne tzw. dzienne realizowane są bezpłatnie (w uczelniach publicznych), a program kształcenia realizowany jest od poniedziałku do piątku w siedzibie uczelni.
Studia niestacjonarne w trybie zaocznym odbywają się zazwyczaj w weekendy od piątku/soboty do niedzieli, z kolei studia niestacjonarne w trybie wieczorowym (one czasami tylko z nazwy są wieczorowe, ale w praktyce zajęcia odbywają się przez cały dzień) realizowane są od poniedziałku do piątku.
Zanim wybierzesz jednak studia niestacjonarne, pamiętaj, że wiążą się one z uiszczaniem opłat za czesne, oraz przed rekrutacją sprawdź w jakiej formie realizowane są studia zaocznej czy wieczorowej.
2. Program studiów i przedmioty
Przykładowe przedmioty w programie studiów na kierunku zarządzanie kreatywne: socjologia, marketing i jakość usług, przywództwo w organizacji, finanse dla menadżerów, prawo gospodarcze.
Zarządzanie kreatywne jest kierunkiem, który wychodzi naprzeciw tradycyjnym treściom z obszaru nauk o zarządzaniu. Stanowi odpowiedź na potrzebę odświeżenia pewnych zakresów wiedzy, dając tym samym możliwość uzyskania umiejętności nowoczesnych. To kierunek, dla osób które w przyszłości chcą zarządzać organizacjami, ale w sposób nieszablonowy i niestandardowy, wybiegający dalece w przyszłość.
Studia na kierunku Zarządzanie kreatywne są w pewnym sensie podzielone na etapy. Studenci zapoznają się z zagadnieniami podstawowymi, fundamentalnymi dla zarządzania, by potem przejść do tematów powiązanych z działaniem kreatywnym w sferze biznesowej. Program kształcenia nie jest bardzo szeroki, a część przedmiotów w nim zawartych odpowiada innym kierunkom z zakresu zarządzania.
Studenci uczestniczą w zajęciach poruszających tematy komercjalizacji innowacji, prawnych aspektów współczesnego biznesu, sieciowego współdziałania organizacji, czy wirtualizacji w biznesie. Ponadto, poznają metody zarządzania projektami, a także kreatywność w organizacjach wielokulturowych.
Kształcenie polega na poznawaniu konkretnej dziedziny, a następnie pogłębianiu wiedzy z jej zakresu i poszukiwania nowych rozwiązań w jej obszarze. Zarządzanie kreatywne nie jest kierunkiem szeroko występującym w katalogach edukacyjnych. W pewnym sensie jest jeszcze kierunkiem niszowym. Być może dlatego najczęściej występuje tylko na jednym stopniu, bez możliwości wyboru trybu kształcenia.
3. Dla kogo ten kierunek
Zarządzanie kreatywne to studia, będące nijako odpowiedzią na potrzeby współczesnego świata i wszystkich zachodzących w nich zmian i innowacji. Program tego nowatorskiego kierunku łączy w sobie zagadnienia z kilku niezwykle interesujących i przyszłościowych dziedzin, takich jak: zarządzanie, rozwój osobisty i nowe technologie.
Współcześnie informatyzacja widoczna jest niemal w każdym aspekcie naszego codziennego życia, dlatego też nie można ignorować korzyści, które niesie i należy włączyć je do znanych nam, tradycyjnych dyscyplin naukowych.
Zarządzanie kreatywne jest tego idealnym przykładem i tym samym idealnie wpasowuje się do tendencji panujących na obecnym, zarówno krajowym, jak i zagranicznym rynku pracy.
Jeżeli więc jesteś osobą o wszechstronnych zainteresowaniach, którą cechuje kreatywne myślenie i otwarty umysł, to studia na kierunku zarządzanie kreatywne będą dla Ciebie odpowiednim wyborem!