ARCHIKULTURA - EDUKATOR ARCHITEKTONICZNY - STUDIA PODYPLOMOWE

ARCHIKULTURA - EDUKATOR ARCHITEKTONICZNY - STUDIA PODYPLOMOWE

Studia na kierunku archikultura - edukator architektoniczny - studia podyplomowe możesz podjąć na 1 uczelni publicznej

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

grupa kierunku
poziom studiów
forma studiów

Wyszukiwarka kierunków podyplomowych: znaleziono ×

grupa kierunku

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

Filtrowanie
Województwo
Miejscowość
Status uczelni
Typ uczelni
Więcej filtrów
Poziom studiów
Forma studiów
    Czas trwania
      Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

      Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

      Archikultura – edukator architektoniczny - studia podyplomowe

      Studia na kierunku archikultura – edukator architektoniczny to studia podyplomowe, których program kształcenia zazwyczaj trwa 1 rok.

      Studia na kierunku archikultura - edukator architektoniczny - studia podyplomowe
      Rok akademicki 2024/2025
      Forma studiów zjazdy
      Poziom studiów studia podyplomowe

      Uczelnie

      Studia na kierunku archikultura - edukator architektoniczny - studia podyplomowe możesz podjąć na 1 uczelni publicznej | archikultura - edukator architektoniczny - studia podyplomowe - uczelnie >

      Studia skierowane są do wszystkich, którzy chcieliby rozwinąć swoje kompetencje w dziedzinie edukacji architektonicznej, w tym m.in. pracowników domów kultury, nauczycieli, muzealników i absolwentów kierunków plastycznych. Będą także odpowiednie dla samorządowców i liderów lokalnych.

      JAKIE WYMAGANIA REKRUTACYJNE?

      W procesie rekrutacji na kierunek archikultura – edukator architektoniczny można się spotkać z różnymi wymaganiami. Podstawą jest ukończenie studiów I lub II stopnia, jednak czasem może być konieczne wykształcenie plastyczne czy architektoniczne lub doświadczenie zawodowe. Kandydaci powinni wysłać zgłoszenie i dostarczyć odpowiednie dokumenty. Studia mogą się wiązać z opłatami, takimi jak czesne. O akceptacji kandydata może zadecydować kolejność zgłoszenia lub wynik osiągnięty w procesie rekrutacyjnym.

      *Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.

      szczegółowe wymagania na uczelniach

      JAK WYGLĄDAJĄ STUDIA NA KIERUNKU ARCHIKULTURA – EDUKATOR ARCHITEKTONICZNY?

      Kierunek archikultura – edukator architektoniczny realizowany jest w trybie niestacjonarnym, a zajęcia mogą odbywać się częściowo w budynkach uczelni, a częściowo online za pomocą narzędzi przeznaczonych do nauki zdalnej. Studenci zdobywają wiedzę i trenują umiejętności praktyczne podczas wykładów i ćwiczeń, które mogą przybierać różne formy np. gier, prezentacji, czy czasem warsztatów terenowych. Słuchacze mogą także tworzyć projekty indywidualne i grupowe oraz brać udział w dyskusjach. Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanych wykładowców akademickich oraz specjalistów z dziedziny np. historii sztuki, architektury, kultury i urbanistyki. Wśród kadry mogą się czasem znaleźć także pracownicy instytucji partnerskich kierunku.

       

      1. Typ i tryb studiów:

      Studia na kierunku archikultura – edukator architektoniczny możemy podzielić na:

      1. Poziom:

      2. Forma:

       

      2. Zdobywana wiedza i umiejętności

      Studenci kierunku archikultura – edukator architektoniczny zdobywają wiedzę niezbędną do stworzenia i realizacji planów zajęć w zakresie architektury i urbanistyki. Dowiadują się, jak są metody prowadzenia warsztatów w zależności od grupy odbiorców. Mogą także zapoznać się z ideą design thinking i mogą nauczyć się wykorzystywać nowoczesne techniki i narzędzia do urozmaicenia programów zajęć. Przeważnie zdobywają również ogólną wiedzę z zakresu architektury.

      Przedmioty, które mogą się pojawić w programie kierunku archikultura – edukator architektoniczny, to np.:

      • baukultur i powszechna edukacja architektoniczna (PEA) w Polsce
      • wstęp do architektury i urbanistyki
      • projektowanie uniwersalne
      • metodyka animacji działań z zakresu powszechnej edukacji architektonicznej

      W programie kierunku mogą się pojawić także zajęcia związane z partycypacją i procesami inwestycyjnymi. Słuchacze mogą nauczyć się pracy w zespołach projektowych, prowadzenia mediacji i rozwiązywania konfliktów przestrzennych np. na terenach miejskich.

      ILE TRWAJĄ STUDIA NA KIERUNKU ARCHIKULTURA – EDUKATOR ARCHITEKTONICZNY?

      Studia na kierunku archikultura – edukator architektoniczny trwają przeważnie 1 rok (studia podyplomowe).

      JAKA PRACA PO STUDIACH NA KIERUNKU ARCHIKULTURA – EDUKATOR ARCHITEKTONICZNY?

      Studia na kierunku archikultura – edukator architektoniczny przygotowują studentów do prowadzenia zajęć z zakresu architektury. Obecnym nauczycielom i edukatorom dają możliwość poszerzenia kwalifikacji i tworzenia innowacyjnych planów zajęć. Absolwenci mogą zająć się edukacją różnych grup wiekowych – od dzieci po osoby dorosłe. Mogą szukać pracy m.in. w placówkach naukowych, inicjatywach kulturalnych i instytucjach administracji samorządowej. Absolwenci mają możliwość stworzenia autorskich programów nauczania i czasem także prowadzenia własnej działalności szkoleniowej.

      Możliwości zatrudnienia po ukończeniu kierunku archikultura – edukator architektoniczny to m.in.:

      • edukator architektoniczny/przestrzenny

      Zobacz inne kierunki humanistyczne

      Filtrowanie
      Województwo
      Poziom studiów

      Zobacz inne kierunki humanistyczne - podyplomowe

      Filtrowanie
      Województwo
      Poziom studiów

      Teraz najważniejsze

      matura 2024

      zmiany na maturze 2024

      arkusze maturalne

      wyniki matur 2023

      rekrutacja na studia

      studia

      kierunki studiów

      studia podyplomowe

       

      Ciekawe

       


      gdzie studiować

       

       

      Nadchodzące wydarzenia

      • ul. Kopernika 26, Kraków https://www.google.com/maps/embed/v1/place?q=akademia%20ignatianum https://www.otouczelnie.pl/assets/uploads/uczelnia/0b0ba-akademia-ignatianum.jpg Uniwersytet Ignatianum w Krakowie
      • ul. Rakowicka 27, 31-510 Kraków https://www.google.com/maps/embed/v1/place?q=place_id:ChIJoTuW7B5bFkcRCmmIk7KFjxI https://www.otouczelnie.pl/assets/uploads/uczelnia/6ee41-ue-krakow-studia.jpg Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
      • Łódź https://www.otouczelnie.pl/assets/uploads/uczelnia/c8c81-akademia-sztuk-pieknych-w-L.jpg Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi
      • ul. Pigonia 1, Rzeszów https://www.google.com/maps/embed/v1/place?q=place_id:ChIJM5haPPj6PEcRAXpvuNl9L0M https://www.otouczelnie.pl/assets/uploads/uczelnia/d0984-uniwersytet-rzeszowski.jpg Uniwersytet Rzeszowski
      • Budynek Główny AWF w Krakowie Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie
      • ul. Ostrowskiego 22, 53-238 Wrocław https://www.google.com/maps/embed/v1/place?q=place_id:ChIJ-1e4NozBD0cRCFt8gAWtS5k https://www.otouczelnie.pl/assets/uploads/uczelnia/bfdcf-wsh-wroclaw.jpg Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych

      Komentarze (3)

      Architektka odpowiedz

      Wystawiam ocenę tym "quazi studiom" - niedostateczną. Bez prawa do poprawki.

      rozczarowyany uczestnik odpowiedz

      Te studia to kpina. Kpina organizatorów i prowadzących ze studentów. Poziom arogancji wielokrotnie większy niż merytoryki - tak mniej więcej o 95% większy. Organizacyjny chaos. Informacje podawane last minut często.Traktowanie studentów jak w XIXwiecznej szkole. Uczestnicy po wielokroć sensowniejsi niż prowadzący. I poważniej podchodzący do tych studiów. Kadra w ogromnej większości nie przekazywała żadnych komentarzy do prac zaliczeniowych oddawanych online (których było bardzo dużo i wiele nie wnosiło za dużo nowego w wiedze i kompetencje uczestników). Zaliczenia nie były wpisywane na czas, a odpowiedzialność za ten stan rzeczy przerzucano na studiujących... - "upominajcie się sami indywidualnie, jak nie będziecie się upominali możecie nie dostać dyplomu jeśli nie będą wpisane na czas...". Kontakt z wieloma prowadzącymi był niemożliwy - nie odpowiadali na wiadomości na mailach i Teamsach. Niektórzy NIGDY nie odezwali się. Techniczne problemy z systemem online (logowanie na zajęcia) zdewastował zajęcia od października niemal do stycznia... Niektórzy z prowadzących nie radzili sobie z technologią komunikacyjną zupełnie i nie czuli potrzeby podciągnięcia swoich kompetencji w tym zakresie z uwagi na wymogi prowadzenia zajęć - wcale. Materiały obiecane do przesłania po zajęciach - niejednokrotnie nie zostały przesłane, albo z takim opóźnieniem, że trudno już było zapamiętać do czego miały służyć... Połapanie się w posegregowaniu danych na Teamsach wymagało wiele samozaparcie, podobnie jak połapanie się w liście zaliczeń... A kadra zupełnie w tym nie pomagała wypełnić luk w pamięci, odnajdowania danych w folderach i zespołach. Większość sama nie mogła nic tam odnaleźć... . Samozadowolenie Koordynatorki, pomimo systematycznie zgłaszanych przez studentów uwag i problemów... - rozbrajające. Ankiety ewaluacyjne po I semestrze dostaliśmy chyba tylko dlatego, ze sami ich zażądaliśmy. Były przekazane tak późno, że trudno było cokolwiek pamiętać, zeby sensownie wypełnić po II semestrze nie inaczej... A szkoda bo tematyka studiów bardzo ważna społecznie. Ale sposób w jaki to zostało zrealizowane nawet "nie stał obok" nowoczesnej i partnerskiej edukacji.

      Była studentka odpowiedz

      Nie polecam