Kierunki studiów obejmujące tę tematykę charakteryzują się połączenie teorii z praktyką, a program nauczania jest zwykle zróżnicowany i oparty na nowoczesnych narzędziach oraz metodach pracy w Internecie. Studenci uczą się nie tylko podstaw komunikacji, ale też skutecznego wykorzystywania różnych platform internetowych i narzędzi analitycznych.
Studenci poznają podstawowe teorie komunikacji, procesy komunikacyjne i historię mediów. Uczą się pisania tekstów na strony internetowe, blogi i media społecznościowe. Omawiane są również w trakcie zajęć podstawy pracy z CMS, blogowania czy tworzenia prostych stron internetowych.
Poza tym w trakcie wykładów przekazywana jest wiedza teoretyczna z zakresu takich tematów, jak historia Internetu, marketing internetowy czy podstawy prawa w sieci. Praktyczne zajęcia skupiają się na tym, jak tworzyć treści internetowe, prowadzić kampanie marketingowe oraz zarządzać stronami internetowymi.
1. Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku komunikacja internetowa możemy podzielić na:
1. Typ:
2. Tryb:
2. Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci potrafią tworzyć angażujące artykuły, posty, wpisy na blogi oraz treści na strony internetowe. Zarządzają treściami na stronach internetowych, portalach i mediach społecznościowych.
Tworzą, zarządzają i monitorują profilami firmowymi oraz osobistymi w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy Twitter. Angażują użytkowników, tworzą grupy lojalnych fanów.
Optymalizują treści internetowe w celu poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Planują oraz realizują płatne kampanie reklamowe w wyszukiwarkach, takich jak Google Ads. Poza tym samodzielnie tworzą kampanie reklamowe na platformach, takich jak Facebook czy LinkedIn.