Public relations i doradztwo medialne

Public relations i doradztwo medialne

Public relations i doradztwo medialne studia - kierunek studiów

 

Dla kogo ten kierunek

Obecnie media to niezwykle istotny aspekt biznesu. Jak dobrze wypromować firmę? Jak prowadzić jej reklamę oraz jakich środków do tego użyć? Tego i wiele więcej dowiesz się studiując public relations i doradztwo medialne! Kierunek wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu rynku na specjalistów w tym zakresie i jest jedną z ciekawszych ofert w dziedzinie public relations. Jeżeli zatem sprawnie poruszasz się w świecie komunikacji interpersonalnej to public relations i doradztwo medialne może być świetnym kierunkiem dla Ciebie!

 

Program studiów i przedmioty

Czego nauczysz się w ramach studiów na kierunku public relations i doradztwo medialne? Studia kształcą w zakresie szeroko pojętej wiedzy z zakresu komunikowania społecznego. Taka wiedza umożliwi Ci pełnienie funkcji doradczych w firmach oraz instytucjach, gdzie kontakt z otoczeniem odgrywa niezwykle istotną rolę w komunikacji biznesowej. Przykładowymi przedmiotami będą: branding, edycja i montaż materiałów audiowizualnych, public relations polityczny, copywriting, komunikowanie w social media czy praca rzecznika prasowego. Studia mają charakter interdyscyplinarny, co widoczne jest w programie studiów. Pozwoli Ci to na obranie swojej indywidualnej ścieżki rozwoju akademickiego i da możliwość sprawdzenia, który aspekt doradztwa medialne odpowiada Ci najbardziej.

 

Praca po studiach

Gdzie znajdziesz zatrudnienie jako absolwent public relations i doradztwo medialne? Po ukończeniu studiów będziesz mógł pracować w szeroko pojętych mediach, administracji publicznej, przedsiębiorstwach usługowych, firmach zajmujących się promocją oraz organizacjach publicznych. Pracę będziesz mógł także podjąć w agencjach reklamowych oraz działach public relations. Wszystko zależy od Twoich preferencji – mogą to być nie tylko firmy doradztwa medialnego, ale także telewizja czy stacja radiowa lub redakcja prasowa – kierunek daje niewątpliwie duże możliwości zawodowe! Jeżeli zatem sprawnie poruszasz się w świecie reklamy i posiadasz właściwe dla tego zawodu kompetencje społeczne to public relations i doradztwo medialne mogą być świetnym kierunkiem dla Ciebie!

Jakie przedmioty zdawać na maturze?

Żeby dostać się na studia na kierunku public relations i doradztwo medialne, na większości uczelni przy rekrutacji brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne: geografia, historia, język obcy, język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie.

GDZIE STUDIOWAĆ KIERUNEK PUBLIC RELATIONS I DORADZTWO MEDIALNE

Województwo
Miejscowość
Typ studiów
Tryb studiów

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

grupa kierunku
    typ studiów
    tryb studiów

    Wyszukiwarka kierunków podyplomowych: znaleziono ×

    grupa kierunku

      Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

      Nie znaleziono żadnej uczelni

      Specjalności / ścieżki kształcenia na kierunku public relations i doradztwo medialne

      Tryb studiów
      Typ studiów
      Miasto
      Województwo
      SORTOWANIE:

      Nic nie znaleziono

      Zobacz inne kierunki Zarządzanie i Marketing

      Typ studiów
      Województwo
      SORTOWANIE:

      Wiedza, którą zdobędziesz, studiując public relations i doradztwo medialne

      Absolwent powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie:
      • brandingu, edycji oraz montażu materiałów audiowizualnych,
      • komunikacji w social media,
      • zarządzania marką w Internecie,
      • kreowania wizerunku firmy,
      • języka obcego na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posiada umiejętności posługiwania się specjalistycznym językiem angielskim z zakresu kierunku kształcenia.

      Jak wyglądają studia na kierunku public relations i doradztwo medialne?

       

      1. Typ i tryb studiów

      Kierunek public relations i doradztwo medialne jest obecnie dostępny tylko w trybie stacjonarnym. W praktyce oznacza to, że zajęcia będą odbywać się od poniedziałku do piątku. To rozwiązanie jest skierowane do osób, które mogą sobie pozwolić na pełne poświęcenie nauce i zdobywaniu wykształcenia.

      Tematyka zajęć na powyższych studiach będzie oscylować wokół nauk o zarządzaniu i marketingu.

       

      2. Program studiów i przedmioty

      W ramach studiów na kierunku public relations i doradztwo medialne, zdobędziesz kompleksowej wiedzy z zakresu nauk humanistycznych, komunikowania, zarządzaniu oraz marketingu. Jako student będziesz miał dostęp do bogatej oferty zajęć i wykładów akademickich, o tematyce powiązanej z powyższymi zagadnieniami. W planie znajdą się między innymi następujące przedmioty:

      • Informacja dziennikarska i jej źródła
      • Mediatyzacja polityki
      • Podstawy reklamy
      • Autoprezentacja- wystąpienia publiczne

       

      3. Nabywane umiejętności

      Osoby, które aplikują na powyższy kierunek studiów, wykształcą szereg istotnych umiejętności praktycznych, które z powodzeniem wykorzystają w swojej przyszłej pracy zawodowej. Przede wszystkim skupisz się na doskonaleniu swojego warsztatu twórczego oraz nauce rożnorodnych form dziennikarskich. Studenci poznają także zasady analizy wybranych dyskursów i zjawisk komunikacyjnych. Ważnym elementem kształcenia będzie poznanie procesów obowiązujących w reklamie i marketingu oraz ich wdrażanie w praktyce.

      Ile trwają studia i jaki tytuł uzyskasz?

      Studia na kierunku public relations i doradztwo medialne można realizować tylko na pierwszym stopniu kształcenia. Jeżeli zdecydujesz się na tę opcję, na naukę poświęcisz trzy lata, czyli sześć semestrów. Po upływie tego czasu otrzymasz tytuł licencjata.

      Czas trwania studiów na kierunku public relations i doradztwo medialne na poszczególnych uczelniach

      Tryb studiów
      Typ studiów
      Miejscowość
      Województwo
      SORTOWANIE:
      I stopnia II stopnia jednolite

      Brak wyników

      Szczegółowe informacje na temat czasu trwania należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"

      Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku public relations i doradztwo medialne

      Absolwent kierunku public relations i doradztwo medialne znajdzie zatrudnienie w/jako:
      • pracownik w mediach,
      • pracownik w administracji publicznej,
      • pracownik w przedsiębiorstwach usługowych,
      • pracownik firmy zajmującej się badaniem rynku,
      • pracownik w firmach zajmujących się promocją.

      W JAKICH FIRMACH MOŻESZ PRACOWAĆ PO KIERUNKU PUBLIC RELATIONS I DORADZTWO MEDIALNE

      MIASTA, KTÓRE OFERUJĄ STUDIA NA KIERUNKU PUBLIC RELATIONS I DORADZTWO MEDIALNE

      Komentarze (0)