Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Dla kogo ten kierunek
Obecnie media to niezwykle istotny aspekt biznesu. Jak dobrze wypromować firmę? Jak prowadzić jej reklamę oraz jakich środków do tego użyć? Tego i wiele więcej dowiesz się studiując public relations i doradztwo medialne! Kierunek wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu rynku na specjalistów w tym zakresie i jest jedną z ciekawszych ofert w dziedzinie public relations. Jeżeli zatem sprawnie poruszasz się w świecie komunikacji interpersonalnej to public relations i doradztwo medialne może być świetnym kierunkiem dla Ciebie!
Program studiów i przedmioty
Czego nauczysz się w ramach studiów na kierunku public relations i doradztwo medialne? Studia kształcą w zakresie szeroko pojętej wiedzy z zakresu komunikowania społecznego. Taka wiedza umożliwi Ci pełnienie funkcji doradczych w firmach oraz instytucjach, gdzie kontakt z otoczeniem odgrywa niezwykle istotną rolę w komunikacji biznesowej. Przykładowymi przedmiotami będą: branding, edycja i montaż materiałów audiowizualnych, public relations polityczny, copywriting, komunikowanie w social media czy praca rzecznika prasowego. Studia mają charakter interdyscyplinarny, co widoczne jest w programie studiów. Pozwoli Ci to na obranie swojej indywidualnej ścieżki rozwoju akademickiego i da możliwość sprawdzenia, który aspekt doradztwa medialne odpowiada Ci najbardziej.
Praca po studiach
Gdzie znajdziesz zatrudnienie jako absolwent public relations i doradztwo medialne? Po ukończeniu studiów będziesz mógł pracować w szeroko pojętych mediach, administracji publicznej, przedsiębiorstwach usługowych, firmach zajmujących się promocją oraz organizacjach publicznych. Pracę będziesz mógł także podjąć w agencjach reklamowych oraz działach public relations. Wszystko zależy od Twoich preferencji – mogą to być nie tylko firmy doradztwa medialnego, ale także telewizja czy stacja radiowa lub redakcja prasowa – kierunek daje niewątpliwie duże możliwości zawodowe! Jeżeli zatem sprawnie poruszasz się w świecie reklamy i posiadasz właściwe dla tego zawodu kompetencje społeczne to public relations i doradztwo medialne mogą być świetnym kierunkiem dla Ciebie!
Żeby dostać się na studia na kierunku public relations i doradztwo medialne, na większości uczelni przy rekrutacji brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne: historia, geografia, matematyka, język obcy, język polski, wiedza o społeczeństwie.
Terminy rekrutacji
Czas trwania
Przedmioty maturalne
Limity
Progi
Dalsza część artykułu pod reklamą
Dalsza część artykułu pod reklamą
Kierunek public relations i doradztwo medialne jest obecnie dostępny tylko w trybie stacjonarnym. W praktyce oznacza to, że zajęcia będą odbywać się od poniedziałku do piątku. To rozwiązanie jest skierowane do osób, które mogą sobie pozwolić na pełne poświęcenie nauce i zdobywaniu wykształcenia.
Tematyka zajęć na powyższych studiach będzie oscylować wokół nauk o zarządzaniu i marketingu.
Przykładowe przedmioty w programie studiów na kierunku public relations i doradztwo medialne: branding, edycja i montaż materiałów audiowizualnych, public relations polityczny, copywriting, komunikowanie w social media.
W ramach studiów na kierunku public relations i doradztwo medialne, zdobędziesz kompleksowej wiedzy z zakresu nauk humanistycznych, komunikowania, zarządzaniu oraz marketingu. Jako student będziesz miał dostęp do bogatej oferty zajęć i wykładów akademickich, o tematyce powiązanej z powyższymi zagadnieniami. W planie znajdą się między innymi następujące przedmioty:
Osoby, które aplikują na powyższy kierunek studiów, wykształcą szereg istotnych umiejętności praktycznych, które z powodzeniem wykorzystają w swojej przyszłej pracy zawodowej. Przede wszystkim skupisz się na doskonaleniu swojego warsztatu twórczego oraz nauce rożnorodnych form dziennikarskich. Studenci poznają także zasady analizy wybranych dyskursów i zjawisk komunikacyjnych. Ważnym elementem kształcenia będzie poznanie procesów obowiązujących w reklamie i marketingu oraz ich wdrażanie w praktyce.
Dalsza część artykułu pod reklamą
Studia na kierunku public relations i doradztwo medialne można realizować tylko na pierwszym stopniu kształcenia. Jeżeli zdecydujesz się na tę opcję, na naukę poświęcisz trzy lata, czyli sześć semestrów. Po upływie tego czasu otrzymasz tytuł licencjata.
Dalsza część artykułu pod reklamą
Dalsza część artykułu pod reklamą
Dalsza część artykułu pod reklamą
Dalsza część artykułu pod reklamą
Dalsza część artykułu pod reklamą
Miasta, które oferują studia na kierunku Public relations i doradztwo medialne
Dalsza część artykułu pod reklamą
Teraz najważniejsze |
Ciekawe
|
|
gdzie studiować |
|
|
Nadchodzące wydarzenia