Kierunki studiów obejmujące tematyką dyplomacji publicznej i promocji regionu obejmują naukę strategii promocji regionów, brandingu terytorialnego, zarządzania wizerunkiem oraz reputacją regionu.
Studenci uczą się też współczesnych systemów politycznych czy globalnych wyzwań. Poznają różnice kulturowe oraz zasady zarządzania rozwojem regionalnym. Zyskują też wiedzę na temat metodologii zarządzania projektami, planowania, realizacji i oceny projektów promocyjnych oraz rozwojowych.
Teoretyczne zajęcia prowadzone są przez specjalistów z danej dziedziny. W programie uwzględniono jednak także praktyczne ćwiczenia, w ramach których studenci analizują przypadki, rozwiązują problemy i pracują nad projektami.
1. Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku dyplomacja publiczna i promocja regionu możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
2. Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci potrafią efektywnie komunikować się z przedstawicielami różnych kultur i narodowości. Planują, organizują i zarządzają projektami promocyjnymi, rozwojowymi czy dyplomatycznymi.
Oceniają skuteczność działań promocyjnych i dyplomatycznych, wyciągają wnioski oraz rekomendacje. Znają techniki komunikacji z mediami i budowania relacji z kluczowymi interesariuszami.
Tworzą skuteczne strategie komunikacyjne i PR-owe w kontekście międzynarodowym. Mają też zdolność do prowadzenia negocjacji międzynarodowych, rozwiązywania konfliktów i osiągania porozumień.