Efektem kształcenia na studiach na kierunku Marketing i biznes elektroniczny są przede wszystkim umiejętności wykorzystania wiedzy, metod i narzędzi analitycznych do efektywnych działań w Internecie i szeroko rozumianym biznesie elektronicznym. Dzięki programom nauczania studenci zdobywają kwalifikacje w zakresie handlu elektronicznego w sieci oraz marketingu internetowego.
1. Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku Marketing i biznes elektroniczny możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
Studia stacjonarne tzw. dzienne realizowane są bezpłatnie (w uczelniach publicznych), a program kształcenia realizowany jest od poniedziałku do piątku w siedzibie uczelni.
Studia niestacjonarne w trybie zaocznym odbywają się zazwyczaj w weekendy od piątku/soboty do niedzieli, z kolei studia niestacjonarne w trybie wieczorowym (one czasami tylko z nazwy są wieczorowe, ale w praktyce zajęcia odbywają się przez cały dzień) realizowane są od poniedziałku do piątku.
Zanim wybierzesz jednak studia niestacjonarne, pamiętaj, że wiążą się one z uiszczaniem opłat za czesne, oraz przed rekrutacją sprawdź w jakiej formie realizowane są studia zaocznej czy wieczorowej.
2. Zdobywana wiedza i umiejętności
Studenci kierunku Marketing i biznes elektroniczny pozyskują wiedzę złożoną z wielu elementów. Poznają standardy prowadzenia działalności gospodarczej i rozwoju przedsiębiorstwa, podstawowe zasady dotyczące ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego w dziedzinie marketingu i biznesu elektronicznego, różnorodne metody i technologie wykorzystywane w marketingu, marketingu w sieci oraz biznesie elektronicznym.
Ponadto, poznają złożone rozwiązania organizacyjne konieczne w prowadzeniu działań marketingowych i biznesowych w sieci, zasady działania i posługiwania się narzędziami i programami używanymi do wykonywania zadań zawodowych marketera, jak również zasady prowadzenia dokumentacji wymaganej w tej działalności.
Kształcenie na kierunku Marketing i biznes elektroniczny dostarcza także umiejętności dokonywania analiz działalności marketingowej w oparciu o dostępne dane ilościowe i własne badania, wykonywania projektów, kierowania zespołem oraz prowadzenia prawidłowej współpracy z klientami i kooperantami.
3. Gdzie studiować marketing i biznes elektroniczny
Jakie uczelnie w Polsce oferują kierunek marketing i biznes elektroniczny: