1. Typ i tryb studiów
Kierunek e-biznes można realizować zarówno w trybie stacjonarnym, jak i zaocznym. W przypadku pierwszej opcji zajęcia będą odbywać się od poniedziałku do piątku, co będzie dobrym rozwiązaniem dla osób, które mogą sobie pozwolić na pełne poświęcenie się nauce i zdobywaniu wykształcenia. Jeżeli natomiast zależy Ci na większej swobodzie studiowania to wybierz studia niestacjonarne, na których zajęcia odbywają się w wybrane weekendy semestru.
Tematyka zajęć będzie oscylować głównie wokół zagadnień związanych z naukami ekonomicznymi i szeroko pojętym biznesem.
Studia na kierunku E-biznes możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
Studia stacjonarne tzw. dzienne realizowane są bezpłatnie (w uczelniach publicznych), a program kształcenia realizowany jest od poniedziałku do piątku w siedzibie uczelni.
Studia niestacjonarne w trybie zaocznym odbywają się zazwyczaj w weekendy od piątku/soboty do niedzieli, z kolei studia niestacjonarne w trybie wieczorowym (one czasami tylko z nazwy są wieczorowe, ale w praktyce zajęcia odbywają się przez cały dzień) realizowane są od poniedziałku do piątku.
Zanim wybierzesz jednak studia niestacjonarne, pamiętaj, że wiążą się one z uiszczaniem opłat za czesne, oraz przed rekrutacją sprawdź w jakiej formie realizowane są studia zaocznej czy wieczorowej.
2. Program studiów i przedmioty
Studenci, którzy aplikują na kierunek e-biznes będą mieli okazję zdobyć kompleksową wiedzę na temat ekonomii, zarządzania czy nauk informatycznych. W siatce zajęć znajdzie się wiele ciekawych przedmiotów związanych z powyższą tematyką. Oto wybrane z nich:
-
Badania marketingowe
-
Komunikacja marketingowa w Internecie
-
Strategie e-biznesu
3. Nabywane umiejętności
Jako student kierunku e-biznes zdobędziesz wiele istotnych umiejętności praktycznych i kwalifikacji zawodowych. Przede wszystkim dowiesz się w jaki sposób zarządzać różnorodnymi aspektami firmy przy pomocy mediów cyfrowych.
Ponadto poznasz techniki i metody sprzedaży usług oraz produktów w internecie. Studenci wykształcą także zdolności z obszaru marketingu i reklamy internetowej.
4. Dla kogo ten kierunek
W dobie portali społecznościowych i stron internetowych niemożliwością jest prowadzenie firmy bez zaznaczenia jej obecności w Internecie. Co więcej, istnieje coraz więcej firm, które oferują swoje usługi jedynie w wydaniu internetowym.
Dzięki tej tendencji rośnie zapotrzebowanie na specjalistów w dziedzinie e-biznesu. Jak absolwent tego kierunku możesz dołączyć do tego grona!
5. Gdzie studiować E-biznes
Jakie uczelnie w Polsce oferują kierunek E-biznes: